• Δεδομένου ότι μεταξύ των αρμοδιοτήτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, περιλαμβάνεται και η συστηματική μελέτη «…σε θέματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και των εκπαιδευτικών στόχων και αναγκών συγκεκριμένων ομάδων του μαθητικού πληθυσμού..» και η γνωμοδότηση ή εισήγηση «…..σχετικά με τρόπους αντιμετώπισης και ικανοποίησής τους…», καθώς επίσης (βλ. σελ. 6), η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) θεωρεί αδιανόητο στην περίπτωση που το νέο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συσταθεί να μη συμβουλεύεται και να συνεργάζεται στενά μαζί της δεδομένου ότι αποτελεί τον τριτοβάθμιο κοινωνικό και συνδικαλιστικό φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στη χώρα και τον επίσημα αναγνωρισμένο Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας. Επιπρόσθετα, επειδή τα ζητήματα αναπηρίας είναι οριζόντια, ακόμη και εάν δεν συμπεριλαμβάνονταν η ειδική εκπαίδευση στις αρμοδιότητες του νέου φορέα, η στενή συνεργασία του με την Ε.Σ.Α.μεΑ. θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη, διότι μόνο με αυτόν τον τρόπο δύναται να διασφαλιστεί η διάχυση της διάστασης της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία και της προσβασιμότητας στο ιδιαίτερα ευρύ πεδίο των αρμοδιοτήτων του.