• Η μέχρι σήμερα μεθοδολογία σχεδίασης και υλοποίησης σχολικού υλικού (βιβλίων, εκπαιδευτικών υλικού, κ.α.) απαιτεί ριζική επανεξέταση και αναδιοργάνωση προκειμένου να ανταποκριθεί στις συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις, κυρίως όμως στην υιοθέτηση όλων εκείνων των συνιστωσών που καθιστούν την εκπαίδευση πράγματι δημόσιο αγαθό, αγαθό που προσφέρεται σε όλους, δίχως περιορισμούς και διακρίσεις σε βάρος συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων. Τα άτομα με αναπηρία αντιμετωπίζουν διαχρονικά σοβαρές δυσκολίες πρόσβασης ή αποκλεισμό από διαθέσιμες εκπαιδευτικές διαδικασίες, καθώς η συμμετοχή τους εμποδίζεται από παράγοντες σχετικούς με την προσβασιμότητα στο δομημένο (κτιριακές εγκαταστάσεις) και στο ηλεκτρονικό/τεχνολογικό περιβάλλον, εφόσον η συνηθισμένη μεθοδολογική προσέγγιση εστιάζεται σε εκ των υστέρων δαπανηρές και χρονοβόρες παρεμβάσεις. Η Ε.Σ.Α.μεΑ. υποστηρίζει πως είτε συσταθεί ένας νέος τεχνολογικός φορέας που θα έχει ως έργο του τη συνολική ερευνητική, ψηφιακή και εκδοτική υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, είτε συνεχίσει να υφίσταται ο ΟΕΔΒ, θα πρέπει, η διάσταση της αναπηρίας και της προσβασιμότητας να ενταχθεί οριζόντια είτε στον νέο τεχνολογικό φορέα είτε στον ΟΕΔΒ προκειμένου να αρθούν τα προαναφερθέντα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία. Τέλος, η Ε.Σ.Α.μεΑ. υποστηρίζει ότι οποιαδήποτε προσπάθεια ψηφιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού (σχολικά βιβλία κ.λπ.) δεν θα πρέπει σε καμιά περίπτωση να καταργεί τη δωρεάν διάθεση σχολικών βιβλίων προς όλους τους μαθητές.