• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Κόσυβας, μαθηματικός, Βαρβάκειο Πειραματικό Λύκειο' | 25 Ιανουαρίου 2011, 21:23

    Εδώ χωρούν πολλές ιδέες. Θα μπορούσαν να ενισχύονται οι μαθητές που έχουν ανάγκη πρόσθετης διδακτικής βοήθειας. Η πρόταση του υπουργείου για τη λειτουργία «πυρήνων αριστείας και δημιουργικότητας ή αθλητισμού, τεχνών κλπ» δείχνει ευαισθησία για τις ανάγκες των μαθητών. Πρόκειται για εναλλακτικές δραστηριότητες που δεν προσβλέπουν άμεσα στην επαγγελματική και ακαδημαϊκή ζωή, έχουν όμως ξεχωριστή συμβολή στην ολόπλευρη ανάπτυξη όλων των μαθητών (π.χ. στήριξη των πολλά υποσχόμενων και ταλαντούχων μαθητών, ικανοποίηση καλλιτεχνικών κλίσεων, τεχνικών δεξιοτήτων, ανάπτυξη της κριτικής στάσης των μαθητών σε σύγχρονα κοινωνικά ή επιστημονικά φαινόμενα κλπ.). Στα πλεονεκτήματα συγκαταλέγονται η κοινωνικοποίηση των μαθητών σε ένα ανοιχτό συμμετοχικό πλαίσιο, ο σχηματισμός άτυπων εστιών έμπρακτης ανατροπής της σχολικής ρουτίνας που συνήθως προκαλεί ανία στους μαθητές, η τόνωση εσωτερικών κίνητρων και η ευελιξία εφαρμογής. Όμως η εν λόγω πρόταση παρουσιάζει και τα ακόλουθα μειονεκτήματα: τα «μαθήματα» των προτεινόμενων ομίλων συνιστούν περισσότερο διάνθιση και λιγότερο εμβάθυνση, παρέχονται εκτός των ωρών του ωρολογίου προγράμματος, απαιτούν μετακινήσεις ορισμένων μαθητών σε άλλο σχολείο, είναι προαιρετικά και δεν προσμετρούνται ως στοιχείο μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας. Βεβαίως οι «όμιλοι» είναι μια χρήσιμη διεύρυνση, που παρέχει δυνατότητες εμπλουτισμού του αναλυτικού προγράμματος και σηματοδοτεί ένα σχολείο, ανοιχτό στην κοινωνία και τις εξελίξεις της.