• Ένα σχολείο που είναι συνδεδεμένο με την καινοτομία και την έρευνα πρέπει να έχει αυτονομία στη λειτουργία του σε ότι αφορά τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου: το πειραματικό στοιχείο έτσι μόνο μπορεί να καταστεί οργανικό στοιχείο της ζωής αυτού του σχολείου. Εννοείται πως αυτού του είδους το σχολείο αξιολογείται και εσωτερικά και εξωτερικά με διαφορετικά, πιο απαιτητικά, κριτήρια από αυτά των συμβατικών σχολίων. Με τα δεδομένα των αξιολογήσεων, η γνώμη του Διεθυντή αποκτά βαρύνουσα σημασία στην επιλογή των εκπαιδευτικών.