• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας Καρατζάς' | 29 Ιανουαρίου 2011, 03:32

    Οιεκπαιδευτικές δομές της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού έχουν πάρει σε πολλές περιπτώσεις το χαρακτήρα εξυπηρέτησης άλλων σκοπών. Για παράδειγμα, συγκεκριμένο Τ.Ε.Γ. υπολειτουργεί και υπάρχει μόνο και μόνο για να επικαλείται ο Φορέας ότι έχει καλές σχέσεις με την Ελλάδα αποσκοπώντας έτσι στην υποστήριξή του (οικονομική, πολιτική,κ.ά.). Άλλο Τ.Ε.Γ. υπάρχει μόνο και μόνο ως πηγή εσόδων της Κοινότητας και όχι ως μέσω διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Πολιτισμού στα παιδιά με ελληνική καταγωγή, για τα οποία σε πολλές των περιπτώσεων επιδεικνύεται πλήρης αδιαφορία. Αμιγή Σχολεία υπάρχουν και λειτουργούν με στόχους, εκτός των ανωτέρω, και για την είσοδο των μαθητών στα ελληνικά πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις. Το ενδιαφέρον τους εστιάζεται μόνο στην είσοδο στα Α.Ε.Ι. και όχι αν τα παιδιά αυτά είναι ικανά να μιλούν και να γράφουν ικανοποιητικά την Ελληνική Γλώσσα, αν έχουν γνωρίσει και αγαπήσει τον Ελληνικό Πολιτισμό, αν νιώθουν Έλληνες και ξέρουν το γιατί νιώθουν έτσι. Το παραπάνω πλαίσιο δημιουργεί επιπλέον εμπόδια στη σωστή, αποτελεσματική λειτουργία των εκπαιδευτικών αυτών μονάδων για τους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται από την Ελλάδα, οι οποίοι στις περισσότερες των περιπτώσεων αγωνίζονται με ηρωϊκό σθένος, δεδομένου ότι βλέπουν πως καθημερινά ο αγώνας τους δεν πρόκειται να έχει το επιθυμό αποτέλεσμα. Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις προτείνω: 1. Τη σαφή διάκριση μεταξύ εκπαιδευτικών μονάδων που δημιουργούν, λειτουργούν και ελέγχουν οι Ελληνικές Παροικίες ή άλλοι φορείς που παρέχουν ελληνόγλωσση εκπαίδευση και των εκπαιδευτικών μονάδων που ιδρύει, λειτουργεί και ελέγχει το Ελληνικό Κράτος μέσω των Πρεσβειών του. Για μεν τις πρώτες, το Ελληνικό Κράτος να είναι διαθέσιμο να υποστηρίξει τις Παροικίες με τεχνογνωσία, εκπαίδευση ομογενών εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, κ.ά.,αλλά όχι με αποσπάσεις εκπαιδευτικών από την Ελλάδα, για δε τις δεύτερες,το Ελληνικό Κράτος μέσω των Πρεσβείων να προχωρήσει στην ίδρυση Δίγλωσσων Σχολείων σε επίπεδο Αμερικανικού Κολεγίου, με ότι αυτό συνεπάγεται σε δημιουργία ειδικού αναλυτικού προγράμματος, βιβλίων, απόσπαση εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού, κ.ά. Με τον τρόπο αυτό χιλιάδες ομογενείς θα απεγκλωβιστούν από τη μιζέρια πολλών Παροικιών και θα μπορέσουν να προσφέρουν άριστη ελληνόγλωσση εκπαίδευση στα παιδιά τους. Επίσης, χιλιάδες αλλοδαποί θα μπορέσουν να γίνουν μέτοχοι της ελληνικής παιδείας, της οποίας στερούνται λόγω της κοντόφθαλμης πολλές φορές αντιμετώπισής τους από τις ελληνικές παροικίες. Ας σημειωθεί, ότι οι Διπλωματικοί Υπάλληλοι σπάνια επιλέγουν ομογενειακά σχολεία για τα παιδιά τους, όταν οι ίδιοι καλούνται να υποστηρίξουν με τις ενέργειές τους την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού (η αναφορά γίνεται προς επιβεβαίωση του χαμηλού επιπέδου εκπαίδευσης που παρέχεται από πολλά ομογενειακά σχολεία).