• Σχόλιο του χρήστη 'Μανόλης Κουσλόγλου' | 30 Ιανουαρίου 2011, 11:56

    - Διατήρηση δομών που οδηγούν σε ελληνικό πτυχίο καθώς: Α) Οι ομογενείς θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα όχι μόνο να ονειρεύονατι αλλά και να πραγματοποιούν την επιστροφή τους στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα ιδιαιτέρως δυναμικό ελληνικό στοιχείο που η επιστροφή του προσδίδει δυναμική στη χώρα. Β) Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί, διπλωμάτες, στρατιωτικοί θα πρέπει να έχουν το διακίωμα να παρέχουν στα παιδιά τους ελληνική εκπαίδευση όσο διαμένουν στο εξωτερικό. Επιπλέον η δεξαμενή επιλογής αυτών που αποσπώνται γίνεται πολύ πιο ευρεία. - Ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό από εκπαιδευτικούς που έχουν τον ίδιο ρόλο και στην Ελλάδα. Θετική η συμμετοχή και ομογενών εκπαιδευτικών. Α) Οι αποσπασμένοι από την Ελλάδα εκπαιδευτικοί φέρουν την ελληνική (άλλοτε καλή και άλλοτε κακή) πραγματικότητα και επιπλέον παρέχουν τα εχέγγυα για ισοδυναμία και ισονομία μετααξύ των μαθητών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Β) Ο εμπλουτισμός με ομογενείς εκπαιδευτικούς ωστόσο είναι επίσης απαραίτητος καθώς είναι φορείς της πραγματικότητας της χώρας διαβίωσης. Γ) Οποιαδήποτε σκέψη για κατάργηση των αποσπάσεων από την Ελλάδαα θα οδηγήσει εντός λίγων ετών την πλήρη αποκοπή των μαθητών του εξωτερικού από την Ελλάδα και τα ελληνικά ιδρύματα. Η ελληνική κοινωνία που δεν γνωρίζει τις δυσκολίες των Ελλήνων του εξωτερικού αντιδρά ήδη στις ειδικές διευκολύνσεις που, δικαίως, παρέχονται στους μαθητές. Οποιαδήποτε άλλη αλλαγή, όπως είναι η αλλαγή του προσωπικού που διδάσκει ή ενδεχομένως και η διδακτέα ύλη θα επιφέρει με βεβαιότητα σύγκρουση μεταξύ ελλαδικής και ομογενεικής κοινωνίας. Τα χρόνια που ζούμε είναι ιδιαιτέρως δύσκολα και κάθε γονιός στην Ελλάδα θα λειτουργεί και θα αντιδρά με βάση το μέλλον του παιδιού του και τον ίσο ανταγωνισμό. - Προετοιμασία των αποσπασμένων εκπαιδευτικών Α) Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προετοιμάζονται και να ενημερώνονται κατάλληλα πριν την απόσπασή τους. Ο τρόπος είναι ιδιαίτερα απλός και οικονομικός. Δεν χρειάζονατι πολυτελή ξενποδοχεία ή καλοπληρωμένοι εκπαιδευτές. Χρειάζεται ένα πλήρως ενημερωμένο εγχειρίδιο για κάθε χώρα απόσπασης. Β) Οι εκπαιδευτικοί που δεν είναι προετοιμασμένοι αναλώνουν τα πρώτα 1-2 χρόνια της ζωής τους σε εγκλιματισμό, ενώ οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οπωσδήποτε επηρεάζει το έργο τους. - Γενική αναμόρφωση και βελτίωση των κινήτρων για απόσπαση στο εξωτερικό. Όταν δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό κίνητρο για απόσπαση στο εξωτερικό τότε θα επιλέγουν την απόσπαση στο εξωτερικό ΜΟΝΟ οι εκπαιδευτικοί που έχουν κάποια σοβαρά προβλήματα (προσωπικά, επαγγελματικά, οικονομικά κ.λ.π.) στην Ελλάδα. Αυτά θα τα πληρώνουν τελικά οι Έλληνες ομογενείς. - Πιστή τήρηση ή αύξηση των ετών απόσπασης στο εξωτερικό εφόσον υπάρχει αντίστοιχη επιθυμία από τον αποσπασμένο. Α) Η ανασφάλεια καθώς και η ανάληψη τεράστιου οικογενειακού, προσωπικού και οικονομικού κόστους αυτών που επιλέγουν την απόσπάσή τους στο εξωτερικό έχουν συνέπειες στην προσωπική τους ζωή αλλά και στο εκπαιδευτικό τους έργο. Όταν ένας εκπαιδευτικός αποφασίζει να αναλάβει αυτά τα κόστη θα πρέπει να γνωρίζει με τι ακριβώς τα αναπληρώνει. Β) Τον 1ο κυρίως χρόνο αναλώνουν οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί πολύ χρόνο και κόπο στον εγκλιματισμό τους. Επιπλέον η παραμονή τους είναι τόσο σύντομη που σε συνδιασμό με τη συνεχή μετακίνησή τους αλλά και τις αλλαγές σχολείων, δεν τους επιτρέπει να αποκτήσουν ισχυρούς δεσμούς με τους Έλληνες/γονείς του εξωτερικού. Γ) Πιθανή αύξηση της δυνατότητας παραμονής στο εξωτερικό θα προκαλέσει μόνο για ένα χρόνο πρόβλημα στους εκπαιδευτικούς που ζουν στην Ελλάδα και επιθυμούν να αποσπασθούν στο εξωετρικό. Η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί αμέσως στη νέα της ισορροπία. - Υποχρεωτική επιστροφή των αποσπασμένων εκπαιδευτικών μετά τη πάροδο συγκεκριμένης χρονικής περιόδου και εφόσον δεν προκαλούνται έτσι οικογενειακά προβλήματα. Η παραμονή των αποσπασμέων στο εξωτερικό δεν μπορεί να συνεχίζεται αιωνίως καθώς τότε προκύπτουν νέα προβλήματα. Αφενός δεν ανανεώνεται το προσωπικό και αφετέρου οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί χάνουν το πλεονέκτημα που έχουν, το ότι είναι φορείς δηλαδή της ελληνικής πραγματικότητας.