• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (Ε.Τ.Ε.)' | 4 Ιανουαρίου 2024, 15:28

    ΑΡΘΡΟ 19 - Οργάνωση και λειτουργία των Επαγγελματικών Λυκείων Από τα προγράμματα σπουδών, και από τη συγγραφή νέων βιβλίων και βοηθητικών παιδαγωγικών εργαλείων, θα έπρεπε να ξεκινήσει η μεταρρύθμιση της ΕΕΚ. Δεν νοείται επαγγελματικές ειδικότητες να διδάσκονται από βιβλία που βασίζονται σε προγράμματα σπουδών που γράφτηκαν το 2000 για τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια. Προκαλούνται καταργήσεις και συγχωνεύσεις των ΕΠΑ.Λ., χωρίς καμία μελέτη τόσο των αριθμητικών, όσο και των ποιοτικών δεδομένων. Διαμορφώνεται με αυτό τον τρόπο μείωση των δαπανών και δημιουργία «κενού χώρου» για την Κατάρτιση. Οι σχολικές μονάδες, μεγάλου μεγέθους, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές και τις ανάλογες διοικητικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες, αφενός μεν δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμες, αφετέρου δε ευνοούν την αποτελεσματική αντιμετώπιση για τα φαινόμενα σχολικής βίας και παραβατικότητας. Η συγχώνευση ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ζώνης, οδηγεί σε αρκετές περιπτώσεις, στη δημιουργία συγκροτημάτων ΕΠΑΛ των 600, 800 και 1000 μαθητών. Άσχετα από τον αριθμό των υποδιευθυντών, η παιδαγωγική διαχείριση, η αναγνώριση εξωσχολικών, η αποφυγή επεισοδίων, ζημιών κλπ. σε σχολεία με πάνω από 300 μαθητές είναι δύσκολη. Το ίδιο ισχύει και για την επόπτευση του χώρου, ο οποίος εξ ανάγκης απλώνεται πολύ. Αυτά χωρίς να υπολογίζονται οι κίνδυνοι απώλειας οργανικών, κατάργησης ειδικοτήτων που συμπίπτουν με αυτές των ΙΕΚ κλπ. Οι συμπίπτουσες θα καταργούνται προφανώς από τα ΕΠΑΛ αφού κρίνει το ΣΣΠΑΕ με τη γνωστή σύνθεση που στηρίζεται στα στελέχη των ΙΕΚ.