• Σχόλιο του χρήστη 'Κατερίνα Πασίση' | 13 Φεβρουαρίου 2011, 03:10

    Προτάσεις για τη βελτίωση της διαδικασίας απόσπασης εκπαιδευτικών για τη στελέχωση εκπαιδευτικών μονάδων στο εξωτερικό: 1. Να μην χρειάζεται η επανάληψη όλης της διαδικασίας υποβολής της αίτησης κάθε χρόνο αν η απόσπαση δεν έχει πραγματοποιηθεί και ο εκπαιδευτικός επιθυμεί να συμμετέχει εκ νέου στη διαδικασία. Αυτό να γίνεται με μία δήλωσή ανανέωσης της επιθυμίας προς απόσπαση όπου θα καταγράφονται και οι αλλαγές που ενδεχομένως να έχουν συμβεί στο μεσοδιάστημα. Όλη η διαδικασία να διενεργείται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας στο Διαδίκτυο. 2. Οι αιτήσεις να γίνονται αφού έχουν δημοσιοποιηθεί οι κενές θέσεις με συγκεκριμένη περιγραφή: Χώρα/ες, πόλη/εις, σχολείο/α. Χρησιμοποιώ τον πληθυντικό για να δηλώσω ότι η κάλυψη ωραρίου μπορεί να σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί πιθανώς να χρειάζεται να μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο, από πόλη σε πόλη ακόμη και αν αυτό σημαίνει αλλαγή χώρας με κριτήριο τη χιλιομετρική απόσταση και τον καλύτερο συνδυασμό για την εξοικονόμηση πόρων. Η δήλωση προτίμησης να γίνεται για αριθμό συγκεκριμένων σχολείων. 3. Οι αποσπάσεις να αντιστοιχούν σε θέσεις 5/5 και πλήρους ωραρίου και οι αμοιβές να είναι συνολικά (μισθός στην Ελλάδα +επιμίσθιο) τέτοιες ώστε να εξασφαλίζουν την αξιοπρεπή διαβίωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών. 4. Οι αποσπάσεις να γίνονται μόνο 1 φορά το χρόνο. Οι επαναλήψεις μέσα στη χρονιά ήταν πολλές φορές εκ του πονηρού, με κενά να φανερώνονται εκ των υστέρων επ΄ ωφελεία των τελευταίων (στον αξιολογικό πίνακα). Οι αποφάσεις των αποσπάσεων να δημοσιοποιούνται το αργότερο έως τον Απρίλιο του προηγούμενου σχολικού έτους από το έτος της απόσπασης. 5. Στην περίπτωση έκτακτων αναγκών καθώς και θέσεων που δεν συμπληρώνουν πλήρες ωράριο οι ανάγκες να καλύπτονται τοπικά και με συμβόλαια ωριαίας αντιμισθίας. Σε περίπτωση που και αυτό είναι εντελώς αδύνατο η αποστολή εκπαιδευτικών για 3 μαθητές και 4 ώρες την εβδομάδα να είναι αμιγώς πολιτική απόφαση και να δικαιολογείται μόνο για λόγους εθνικού συμφέροντος και ελληνικής εξωτερικής πολιτικής. Να μην αγνοούμε τα οφέλη της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας για τις πλέον απομακρυσμένες κοινότητες. 6. Η γνώση της γλώσσας της χώρας απόσπασης ή μίας ξένης γλώσσας εργασίας να βαθμολογείται όχι μόνο στο ανώτατο λόγω επάρκειας (100- Γ2) αλλά και με λιγότερους βαθμούς για τα υπόλοιπα αναγνωρισμένα πτυχία Α2-(50) - Β1(60) -Β2(70)-Γ1(80). Οι εξετάσεις διαπίστωσης της γλωσσομάθειας ως έχουν δεν εξασφαλίζουν ανεκτό επίπεδο γλωσσομάθειας. Δεν εξετάζουν ούτε την κατανόηση ούτε την παραγωγή προφορικού λόγου. Επίσης με μία απλή αντιγραφή από το κείμενο των απαντήσεων στις ερωτήσεις κατανόησης εξασφαλίζεις τις 50 μονάδες. Οι εξετάσεις θα πρέπει πραγματικά να αντιστοιχούν στο κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις γλώσσες. Ο Έλληνας εκπαιδευτικός είναι ένας επιστήμονας και θα πρέπει πλέον να θεωρείται αυτονόητο ότι θα γνωρίζει μία ξένη γλώσσα και το χειρισμό ηλεκτρονικού υπολογιστή. 7. Να προστεθούν και άλλα κριτήρια πλέον της γλωσσομάθειας και της προϋπηρεσίας (μεταπτυχιακά-δεύτερο πτυχίο-δεύτερη ξένη γλώσσα κλπ). 8. Να είναι προαπαιτούμενη η εξοικείωση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε επίπεδο μέσου χρήστη. 9. Η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας να μην ισοπεδώνει τη μοριοδότηση από τα επιπλέον τυπικά προσόντα. 10. Να προσμετράται θετικά η επιθυμία απόσπασης στο εξωτερικό για παράλληλες με την εργασία μεταπτυχιακές σπουδές (ενίσχυση της δια βίου μάθησης). Αυτό αποδεικνύεται με βεβαίωση του ξένου ιδρύματος ότι ο εκπαιδευτικός έχει γίνει δεκτός να φοιτήσει σε αυτό. Τέλος η πολιτεία να αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό με σοβαρότητα ίδια με τη σοβαρότητα που απαιτείται από τον εκπαιδευτικό στην εργασία του στο εξωτερικό. Η αναζήτηση μεθόδων που θα εξασφαλίζουν τη διαφάνεια και την αξιοκρατία δεν έχουν θέση σε μία διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας. Η διαφάνεια, η αξιοκρατία, η αξιοπρέπεια είναι αρχές συνυφασμένες με την ΠΑΙΔΕΙΑ μας.