• Σχόλιο του χρήστη 'Κυριάκος Κουρούσης' | 14 Φεβρουαρίου 2011, 20:58

    Ο σχεδιασμός δράσεων σύνδεσης έρευνας-παραγωγής εκτιμώ ότι θα πρέπει να προβλέψει και την δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων Υπουργείων σε θεματικές περιοχές/κλάδους/κλπ κοινού ενδιαφέροντος με σκοπό να αποκομίζονται κοινά οφέλη και να υπάρχει βέλτιστη εκμετάλλευση των απαιτούμεων πόρων (ανθρώπινο δυναμικό, υλικο-τεχνική υποδομή, χρηματοδότηση). Στο πλαίσιο αυτό προτείνω να διερευνηθεί η δυνατότητα ανάπτυξης κοινών δράσεων στα πεδία της αεροπορικής τεχνολογίας μεταξύ των Υπουργείων Άμυνας (Πολεμική Αεροπορία, ΕΑΒ ΑΕ), Μεταφορών (ΥΠΑ), Ανάπτυξης (Βιομηχανικοί φορείς), Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας (ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερευνητικά Κέντρα). Ο καθορισμός των έργων δύναται να προκύψει από την καταρχήν σχεδίαση των βασικών τομέων στους οποίους θα εστιασθεί το ενδιαφέρον (αξιοποίηση υπάρχουσας τεχνογνωσίας, ύπαρξη πόρων και υποδομής, στόχοι κράτους, κάλυψη αναγκών, κλπ) και την εν συνεχεία διαβούλευση μεταξύ των φορέων (Υπουργεία και επιμέρους φορείς) που επιθυμούν να εμπλακούν στα έργα. Ενδεικτικές περιοχές δράσεων: - Καινοτόμα προϊόντα αεροναυπηγικής τεχνολογίας (προηγμένα υλικά, παρελκόμενα αεροσκαφών, κλπ). - Μη επανδρωμένα αεροσκάφη μικρών διαστάσεων για χρήση από φορείς άμυνας, ασφάλειας, πολιτικής προστασίας (πχ δασοπροστασία, φύλαξη συνόρων, ασφάλεια εγκαταστάσεων, κλπ). - Λογισμικό και εφαρμογές Η/Υ για την διαχείριση τεχνικής και εφοδιαστικής υποστήριξης στόλου εναερίων μέσων (Ένοπλες Δυνάμεις, Σώματα Ασφαλείας, ΥΠΑ) με στόχο την βελτιστοποίηση της διαχείρισης και την μείωση του κόστους. - Μέθοδοι και τεχνικές βελτιστοποίησης παραγωγικών δραστηριοτήτων της εγχώριας Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ ΑΕ, Κρατικά Εργοστάσια ΠΑ, κλπ). - Ασφάλεια πτήσεων και διερευνήσεις αεροπορικών ατυχημάτων και αστοχιών (δημιουργία δικτύου συνεργαζόμενων εργαστηρίων, ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών και τεχνογνωσίας, κλπ). - Εξασφάλιση της δομικής ακεραιότητας στόλων αεροσκαφών και ελικοπτέρων των δημοσίων φορέων (Ενοπλες Δυνάμεις, Σώματα Ασφαλείας, ΥΠΑ) υπό το πρίσμα της εξοικονόμησης οικονομικών πόρων (επέκταση δομικής ζωής αεροσκαφών, ανάπτυξη προγραμμάτων επιθεωρήσεων, κλπ). - Αεροπορική εκπαίδευση και κατάρτιση, τεχνικών και χειριστών ιπταμένων μέσων [διασύνδεση εκπαιδευτικών φορέων, αναδιάρθρωση και δημιουργία ομοιογενούς εκπαιδευτικού συστήματος, εναρμόνιση με απαιτήσεις ΕΕ(EASA),κλπ].