• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Βούρδα' | 15 Φεβρουαρίου 2011, 20:15

    Zω εδώ και 10 χρόνια στην Κάτω Ιταλία και συγκεκριμένα στην περιοχή των ελληνόφωνων χωριών της Καλαβρίας. Τα ελληνικά της Καλαβρίας είναι μια γλώσσα που αργοπεθαίνει, απουσιάζει από την καθημερινή ζωή και εκπαίδευση των ελληνοφώνων που δεν έχουν ακόμα καταφέρει να βάλλουν τη γλώσσα τους στα σχολεία! Αντίθετα, χάρη στη συνδρομή του ελληνικού κράτους, σε ορισμένα σχολεία διδάσκονται τα νέα ελληνικά. Ωστόσο, η απουσία εκπαιδευτικής πολιτικής στην περιοχή τόσο από τους τοπικούς φορείς όσο και από το Ελληνικό Υπουργείο και η έλλειψη συντονισμένης δράσης έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός κλίματος σύγχυσης και που δεν ωφελεί κανέναν από τους ενδιαφερόμενους. Θα πρότεινα, λοιπόν, στην ηγεσία του Υπουργείου, αφού οργανώσει μια ομάδα εργασίας που θα επισκεφθεί την ελληνόφωνη περιοχή για να αξιολογήσει την κατάσταση και να ανταλλάξει απόψεις με τους τοπικούς φορείς, να πιέσει ώστε να εισαχθούν τα ελληνικά σε όλα τα σχολεία των ελληνόφωνων δήμων, δημιουργώντας θέσεις εργασίας τόσο για τους έλληνες μόνιμους κατοίκους της Καλαβρίας και Σικελίας που πληρούν τα προσόντα, όσο και για τους ελληνόφωνους ιταλούς υπηκόους. Τονίζω τα Ελληνικά και όχι τα Νέα Ελληνικά ή τα Ελληνικά της Καλαβρίας γιατί εδώ είναι η μεγάλη πρόκληση: να καταφέρουμε να καλλιεργήσουμε τον ελληνικό πολιτισμό με σεβασμό στην τοπική παράδοση και στο τοπικό ιδίωμα. Εννοείται ότι το οικονομικό βάρος δεν θα πρέπει να πέσει εξ'ολοκλήρου στις πλάτες του ελληνικού λαού, μια που, απ'όσο γνωρίζω, τα κονδύλια υπάρχουν και, δυστυχώς, σπαταλούνται από την Επαρχία Ρηγίου στη διδασκαλία των ελληνικών της Καλαβρίας στους υπαλλήλους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε τμήματα των 3 και 4 μαθητών, καθώς σε άλλες αμφιβόλου ποιότητας και αποτελεσματικότητας ενέργειες... Στη διδασκαλία των ελληνικών στα σχολεία, όμως, ΟΧΙ! Το όλο επιχείρημα μπορεί να υποστηριχθεί από το Υπουργείο Παιδείας με σχολικούς συμβούλους, μέντορες και εκπαιδευτικούς ειδικά καταρτισμένους. Καλή δουλειά! Βασιλική Βούρδα Πτυχιούχος τμημ. Ιστορίας & Αρχαιολογίας Φιλοσοφικής Αθήνας Απόφοιτος του προγράμματος μετεκπαίδευσης εξ αποστάσεως του προγράμματος ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ Ή ΔΕΥΤΕΡΗς ΓΛΩΣΣΑΣ του Κ.Ε.Γ.