• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΕ' | 14 Φεβρουαρίου 2024, 11:14

    ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΛΩΝ Ε.Ε.Π. και Ν.4987/2022 -ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ Δεδομένα: (Ν.4987/2022, άρθρο 163, παρ.3.β): Τα μέλη Ε.Ε.Π. «Δύνανται να ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα ατομικώς ή μέσω εταιρείας, η οποία είναι συναφής με την επιστημονική περιοχή του μέλους Ε.Ε.Π. μετά από ενημέρωση του Προέδρου του Τμήματος, στο οποίο υπηρετούν. Η άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας του πρώτου εδαφίου δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να προσδίδει στο μέλος Ε.Ε.Π. την εμπορική ιδιότητα». Μετά από αυτά, Γίνεται φανερή η δυνατότητα άσκησης επιχειρηματικής δραστηριότητας, με μόνη την ενημέρωση του Προέδρου (ή όπου απαιτείται της Διοίκησης), χωρίς να συγκεκριμενοποιείται στον Ν.4987/22 η έννοια της συνάφειας της επιστημονικής περιοχής του μέλους Ε.Ε.Π., για την οποία εκτιμάται ότι παραπέμπει στο ή στα πεδία σπουδών του μέλους Ε.Ε.Π. από τα οποία απορρέει η επιστημονική του ιδιότητα. Προς επίρρωση της συγκεκριμένης προσωπικής εκτίμησης παρατίθενται τα εξής: 1. Ο νομοθέτης που συνέταξε το συγκεκριμένο άρθρο (163, παρ. 3β) επέλεξε, στη συνέχεια (παρ. 4 ), να εξειδικεύσει, κάνοντας χρήση του όρου «γνωστικό αντικείμενο», παραπέμποντας εμμέσως στη διάκριση του γενικότερου όρου ‘επιστημονική περιοχή’ συναφή με τις σπουδές τού ενδιαφερόμενου και του ειδικότερου ‘γνωστικό αντικείμενο’ , εκείνο δηλαδή που αναγράφεται στο ΦΕΚ διορισμού του. 2. Ό,τι προβλέπεται στον Ν.4987/22 για τα μέλη Δ.Ε.Π. προβλέπεται τόσον για τα μέλη Ε.Ε.Π., όσο και για τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. 3. Ενώ στον Υπαλληλικό Κώδικα υφίσταται ως προϋπόθεση η λήψη άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου, μεταγενέστερα, στον Ν.4987/22, για τα μέλη Ε.Ε.Π., αντ’ αυτής της ‘άδειας’, αναφέρεται ως προϋπόθεση η φράση «ενημέρωση του Προέδρου». Συμπερασματικά, με τις παρ.3β και 4 του άρθρου 163, φαίνεται να έχουν αποδυναμωθεί ή και αποδομηθεί, για τα μέλη Ε.Ε.Π. οι προϋποθέσεις που ετέθησαν, κατά το έτος 2007, μέσω των παρ. 1 και 2 του άρθρου 31 του Υπαλληλικού Κώδικα (ΦΕΚ Α΄26, Ν.3528/9.9.2007), δηλαδή: 1. της στενής συνάφειας των δύο έργων (του δημοσίου υπαλλήλου και εκείνου της παράλληλης απασχόλησης), 2. του προσδιορισμού του συγκεκριμένου εργοδότη με αναλυτική περιγραφή των νέων καθηκόντων, 3. της ύπαρξης σχετικής γνωμάτευσης της υπηρεσίας. Εφόσον, ωστόσο, ότι δεν νοείται: • η παραμέληση, η μη ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας, η και η παρεμπόδισή της, αλλά ούτε και • η σύγκρουση καθηκόντων μεταξύ αυτών της υπηρεσίας και του αντικειμένου της επιχειρηματικής δραστηριότητας θα ήθελα θερμά να παρακαλέσω για την παροχή σχετικής διευκρίνισης του όρου «επιστημονική περιοχή» για το αν σημαίνει αποκλειστικά και περιοριστικά το αντικείμενο που αναγράφεται στο ΦΕΚ του μέλους Ε.Ε.Π. ή χωρίς περιορισμό μπορεί να συμπεριλάβει και τις μετέπειτα του ΦΕΚ διορισμού σπουδές του μ. Ε.Ε.Π., να παραπέμπει δηλαδή στο ή στα επιστημονικά πεδία, αποδεδειγμένα με τους τίτλους σπουδών του, εφόσον, κατά γενική αντίληψη: 1. το μέλος Ε.Ε.Π. θα μπορούσε και εγγράφως να δεσμευτεί για τη μη παραμέληση των καθηκόντων του, 2. δεν διαφαίνεται η ύπαρξη ‘τιμωριτικού χαρακτήρα’ στη διατύπωση ούτε του συγκεκριμένου νομοθετικού κειμένου του 2022, αλλά ούτε και στα αντίστοιχα των τελευταίων δεκαετιών στην Ελλάδα μέσα από τα οποία προωθείται γενικότερα τη μάθηση και η διαρκής εκπαίδευση, ανεξάρτητα από την ηλικία του εκπαιδευόμενου. 3. το πνεύμα του Έλληνα Νομοθέτη, όπως διαπιστώνει κανείς και στο Ν.5078/2023 (‘μίνι ασφαλιστικό’, ΦΕΚ 211/Α/20-12-2023) και τη μείωση περικοπών στην περίπτωση εργαζόμενου συνταξιούχου, είναι η καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας. Σας ευχαριστώ για την κατανόηση