• Σχόλιο του χρήστη 'K.X' | 12 Μαρτίου 2011, 00:36

    ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΜΟΓΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Πρόταση 4: Επιδίωξη της καλύτερης συνεργασίας και αξιοποίησης των ομογενών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών ώστε να εξασφαλίζεται η αλληλεπίδραση και η ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών πρακτικών σε Ελλάδα και διασπορά Συμφωνώ με την πρόταση του Υπουργείου για συνεργασία. Συμφωνώ όμως περισσότερο με την πρόταση που γράφτηκε στη διαβούλευση <> . Δυστυχώς απαιτείται συνεργασία και όχι απαιτείται καλύτερη συνεργασία. Λίγο πολύ είναι γνωστοί οι λόγοι που οδήγησαν στο να μην υπάρχει συνεργασία . Οπότε πέρα από σοφή νομοθετική ρύθμιση, απαιτείται πιστή εφαρμογή των νόμων, απαιτείται σωστός έλεγχος της εφαρμογής τους, απαιτείται και καλή διάθεση από όλους(πρόσωπα και φορείς) θα υπάρξει το αποτέλεσμα για το οποίο όλοι συμφωνούμε. Στη διαβούλευση διαβάζουμε : Άσπρο : - <> - <> Μαύρο : - <> Πράσινο : - <> - <> Κόκκινο : - <> Πρασινοκόκκινο: - <> - <> - <> Η μία πλευρά που επιθυμεί την πρόσληψη(των ίδιων ή δικών τους) υποστηρίζει ότι οι ομογενείς εκπαιδευτικοί είναι ΄΄αξιόλογοι επιστήμονες΄΄, η άλλη πλευρά που δεν επιθυμεί την πρόσληψη ομογενών επειδή μειώνονται οι θέσεις των αποσπασμένων υποστηρίζει ότι είναι ΄΄ανεπαρκείς΄΄. Πρόταση : Μία από τις υπάρχουσες ομάδες που λειτουργούν στο Υπουργείο ή μία ομάδα που θα συσταθεί ας αναλάβει να μελετήσει το θέμα. 1. Πόσοι και ποιοι ομογενείς προσλήφθηκαν με προκήρυξη και πόσοι για να καλύψουν <> = <>. 2. Περισσότερα προσόντα κατείχαν εκείνοι που προσλήφθηκαν για να καλύψουν <> ή εκείνοι που διαμαρτυρήθηκαν για παράτυπες προσλήψεις. 3. Ποια προσόντα κατείχαν οι ομογενείς που υπέβαλλαν αίτηση πρόσληψης. 4. Με ποια κριτήρια προσλήφθηκαν οι ομογενείς. 5. Προσλήφθηκαν εκείνοι οι ομογενείς που κατείχαν περισσότερα προσόντα ; 6. Οι ομογενείς που προσλήφθηκαν και τοποθετήθηκαν σε Λύκεια ποια μαθήματα επέλεξαν ή τους ανατέθηκαν να διδάξουν; 7. Έγινε κάποιο σεμινάριο στους ομογενείς που προσλήφθηκαν; Σχόλια : Για το μαύρο-άσπρο. Οι ομογενείς όπως και οι αποσπασμένοι δεν χαρακτηρίζονται από ομοιομορφία και δεν κατέχουν τα ίδια προσόντα. Υπάρχουν ΄΄αξιόλογοι΄΄ υπάρχουν και ΄΄ανεπαρκείς΄΄. Οι ΄΄αξιόλογοι΄΄ συνήθως αποφεύγουν τις συγκρίσεις και την κριτική ενώ αντίθετα την καλλιεργούν συστηματικά όσοι προσπαθούν να καλύψουν την ανεπάρκειά τους. Οι αποσπασμένοι συνήθως κατέχουν περισσότερα προσόντα όσο αφορά την ελληνική γλώσσα και την ελληνική πραγματικότητα οι ομογενείς συνήθως κατέχουν περισσότερα προσόντα όσο αφορά τη γλώσσα και την πραγματικότητα της χώρας παραμονής. Αρκεί όλα τα προσόντα να αξιοποιηθούν ΚΑΙ για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση. Για το πράσινο-κόκκινο-πρασινοκόκκινο. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στα κριτήρια απόσπασης ή στα προσόντα που θα πρέπει να κατέχουν οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να αποσπαστούν. Ανάλογη συζήτηση θα πρέπει να γίνει και για τα προσόντα των ομογενών εκπαιδευτικών. Τα προσόντα θα πρέπει να είναι πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό, εμπειρία, γλωσσομάθεια, επιστημονικό-ερευνητικό-κοινωνικό έργο κ.α. Δεν θα ωφεληθεί η ελληνόγλωσση εκπαίδευση αν : -Εκείνος που κατέχει το LEHRAMT υποστηρίζει ότι θα πρέπει να προσληφθούν οι κάτοχοι του LEHRAMT. - Εκείνος που έχει επιτυχία στο ΑΣΕΠ υποστηρίζει ότι θα πρέπει να προσληφθούν οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ. -Εκείνος που κατέχει και δίπλωμα κομμωτικής, υποστηρίζει ότι θα πρέπει να προσληφθούν οι κάτοχοι δεύτερου διπλώματος. -Εκείνος που έχει πρόσβαση στο ΕΠΥΣΔΕ, υποστηρίζει ότι απαραίτητο κριτήριο θα πρέπει να είναι η συνέντευξη στο ΕΠΥΣΔΕ. -Εκείνος που έχει πρόσβαση στους φορείς της ομογένειας (κοινότητες, σύλλογοι, εκκλησία κ.α.) υποστηρίζει ότι απαραίτητο κριτήριο θα πρέπει να είναι η γνώμη των φορέων. -Εκείνος που έχει πρόσβαση στο κυβερνών κόμμα , υποστηρίζει ότι θα πρέπει να αποφασίσει το κόμμα. -Εκείνος που κατέχει εμφανισιακά προσόντα υποστηρίζει ότι απαραίτητο κριτήριο θα πρέπει να είναι η εμφάνιση και όχι τα προσόντα. Και αν κάποιοι ομογενείς δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους αυτό δεν θα πρέπει να το χρησιμοποιούν εκείνοι που τους επέλεξαν σε βάρος άλλων ικανών ομογενών.