• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Ιωαννίδης' | 18 Φεβρουαρίου 2024, 18:49

    Ως προς το συγκεκριμένο μέρος του σχεδίου νόμου επισημαίνονται τα εξής και ο αναγνώστης ας κρίνει: Στη σελίδα http://www.opengov.gr/ypepth/?p=6511 βρίσκεται το άρθρο που επιτρέπει την ίδρυση "παραρτημάτων" ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην Ελληνική Επικράτεια. Το ζήτημα είναι ότι οι τίτλοι που παρέχουν τα υφιστάμενα "παραρτήματα¨ κτλ. που διαφημίζονται εντατικώς κάθε Σεπτέμβριο προς προσέλκυση φοιτητών αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ ήδη. Επίσης το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο ήδη επιτρέπει τη λειτουργία "παραρτημάτων" ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων εντός Ελλάδας. Συνεπώς είναι περιττό αυτό το σχέδιο νόμου. Επίσης ο όρος μη κερδοσκοπικά τι σημαίνει; Επιδέχεται πολλών ερμηνειών όπως ότι οι φοιτούντες σε αυτά θα πληρώνουν δίδακτρα κάτι το οποίο δεν γίνεται στα κρατικά Α.Ε.Ι. της χώρας. Όπως και το ότι ιδρύοντας στην Ελλάδα ένα παράρτημα κάποιο πανεπιστήμιο της αλλοδαπής προφανώς συνιστά επιδίωξη κέρδους είτε μέσω χρηματικών ποσών (κυρίως) είτε μέσω ανόδου της φήμης του διεθνώς. Όπως επισημάνθηκε αυτά τα "παραρτήματα" λειτουργούν με δίδακτρα και με αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ των τίτλων που απονέμουν (δηλαδή όπως επισημάνθηκε) το σχέδιο νόμου δεν κομίζει κάτι καινούριο. Συγκεκριμένα υφίστανται 297-316 του νόμου 4957/2022 όπως μπορείτε να τον βρείτε στη σελίδα https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20220100141 και πρέπει να δοθεί έμφαση ως απόδειξη των υποστηριζόμενων παραπάνω στα: Άρθρο 307 και Άρθρο 310 παράγραφος 6 εδάφιο β [Προς διευκόλυνση παρατίθενται εδώ: Άρθρο 307 Κατάλογος αλλοδαπών ιδρυμάτων με συμφωνία δικαιόχρησης Ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) τηρεί και επικαιροποιεί κατάλογο των αλλοδαπών ιδρυμάτων που απονέμουν τίτλους σπουδών που οργανώνονται μέσω συμφωνίας δικαιόχρησης με ιδιωτικούς φορείς στην Ελλάδα. Για τη σύνταξη και επικαιροποίηση του καταλόγου συνεργάζεται με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και αντλεί σχετικά στοιχεία από το αρχείο του και με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο. Άρθρο 310 παράγραφος 6 εδάφιο β β) κατά πόσον οι τίτλοι εκπαίδευσης που έχουν εκδοθεί είναι οι ίδιοι με εκείνους που θα είχαν χορηγηθεί αν η εκπαίδευση είχε πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο κράτος καταγωγής του τίτλου και (... (ακολουθούν τα επόμενα εδάφια)). ] Επιπλέον η πλέον ορθή αντιμετώπιση του θέματος αυτού θεωρώ ότι είναι: Η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος [ https://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-16/και ] σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 114 του Συντάγματος [ https://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-114/ ] και συγκεκριμένα των εξής παραγράφων: 3. Tα έτη υποχρεωτικής φοίτησης δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα. [σχόλιο: οι προπτυχιακές σπουδές έχουν μικρότερη διάρκεια φοίτησης από 8 έως 12 εξάμηνο (αναλόγως της σχολής) άρα πως γίνεται (βεβαίως ξέρουμε πως γίνεται: οι πολιτικοί είναι ανίδεοι) ύστερα από τόσες αναθεωρήσεις του Συντάγματος το ότι δεν το διόρθωσαν;] 4. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Tο Kράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους. [σχόλιο: εφόσον θέλει η κοινωνία (ακριβέστερα οι πολικάντηδες που ψηφίζονται) να ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια αυτό πρέπει να αλλάξει] 5. H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Tα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Kράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους. Συγχώνευση ή κατάτμηση ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μπορεί να γίνει και κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη, όπως νόμος ορίζει. Eιδικός νόμος ορίζει όσα αφορούν τους φοιτητικούς συλλόγους και τη συμμετοχή των σπουδαστών σ' αυτούς. [σχόλιο στις παραγράφους 4 και 5: εφόσον θέλει η κοινωνία (ακριβέστερα οι πολικάντηδες που ψηφίζονται) να ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια αυτό πρέπει να αλλάξει] Επίσης επισημαίνεται ότι το άρθρο αυτό εφόσον είχε αλλάξει εδώ και 18 έτη όταν είχε τεθεί στα υπό αναθεώρηση του Συντάγματος ζητήματα νομίζω ότι θα είχαν ιδρυθεί μερικά ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά Α.Ε.Ι. από διαφόρους και εντελώς ενδεικτικά αναφέρω τα ιδρύματα Σταύρος Νιάρχος [ https://eclass.hua.gr/modules/document/file.php/GEO211/%CE%95%CE%A1%CE%93%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%91/%CE%A5%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%92%27%20%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%84%CE%AD%CE%BF%CF%85/%CE%A7%CE%B1%CE%BB%CE%B4%CE%AD%CE%B6%CE%BF%CF%85%20%282014%29.pdf σελ. 35 προϋπολογισμός: 566 εκατομμύρια ευρώ https://www.snf.org/el/ergo/dorees/ https://www.snf.org/el/ergo/proteraiotites/paideia/ http://pandemos.panteion.gr/getfile.php?uri=http://localhost:8080/fedora/objects/iid:19084/datastreams/PDF1/content&mimetype=application%2Fpdf&filename=8DID_AnastasiadisIo_0814D001.pdf σελ. 302-307 ] και Ωνάση [ https://www.onassis.org/el/foundation/public-benefit-foundation https://www.onassis.org/el/initiatives/onassis-communities/onassis-scholars-association ] και Ευγενίδου [ https://www.eef.edu.gr/ ] και Μποδοσάκη [ https://www.bodossaki.gr/draseis-toy-idrymatos/pylones/ https://www.bodossaki.gr/wp-content/uploads/2016/10/2016_%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A3.pdf https://www.bodossaki.gr/wp-content/uploads/2016/10/Budget2016.pdf ] Διότι όταν ένα ίδρυμα όπως το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ξοδεύει σε υπερτοπικό πολιτιστικό κέντρο 566 εκατομμύρια ευρώ και παραχωρεί το έργο στο ελληνικό κράτος (Εθνική Βιβλιοθήκη και Λυρική Σκηνή και πάρκο) και συνεχώς κάνει δωρεές θα μπορούσε να ιδρύσει ένα ιδιωτικό μη κερδοσκοπικό Α.Ε.Ι. χωρίς οι φοιτητές να πληρώνουν δίδακτρα και υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης. Και ενδεικτικά αναφέρεται αυτό επειδή πρωτοστατεί όμως θα μπορούσαν να ιδρυθούν παρόμοια Α.Ε.Ι. από συμπράξεις ιδρυμάτων ή/και ιδιωτών ή και σε μικρότερα κλίμακα Α.Ε.Ι. με όχι πολλές σχολές (ακόμη και μία) που θα προσφέρουν δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση. Θεωρώ ότι αυτό θα ήταν το καλύτερο παρασάγγας κιόλας. Ως προς τη μη καλή νομοθέτηση επισημαίνονται τα εξής: Παράδειγμα άρθρων με περίπου ίδιο περιεχόμενο όπως θα κρίνει βεβαίως ο κάθε αναγνώστης αυτών: Στη σελίδα http://www.opengov.gr/ypepth/ δεν έχουν τη διαβούλευση που βρίσκεται στη σελίδα http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5849 [ίσως από ντροπή που νομοθετούν τα ίδια και τα ίδια ώστε να κάνουν κάποιες αλλαγές (όπως με τα παραρτήματα των ξένων πανεπιστημίων) ή/και να επιδείξουν νομοθετικό έργο] ως προς τον νόμο 4777/2021 (Αναρτήθηκε 13 Ιανουαρίου 2021, 13:00 Ανοικτή σε Σχόλια έως 20 Ιανουαρίου 2021, 20:00 Ολοκληρώθηκε.) όπου ο ψηφισθείς νόμος βρίσκεται στις σελίδες http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEzH9d6xfVpRXdtvSoClrL8O8rYwwqcc7DtIl9LGdkF53UIxsx942CdyqxSQYNuqAGCF0IfB9HI6qSYtMQEkEHLwnFqmgJSA5UkHEKavWyL4FoKqSe4BlOTSpEWYhszF8P8UqWb_zFijBxtXMVaPT2gLwx7KD1YfZiLAiL9UH2-7dAWvtpIXOpO και https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2022/koinobouleutikos_elegxos/FEK-2021-Tefxos%20A-00025-13_10_2022.pdf και https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/670464/nomos-4777-2021 και όπου ορισμένα άρθρα καταργήθηκαν με τον νόμο 4957/2022 η διαβούλευση του οποίου όμως φαίνεται στη σελίδα http://www.opengov.gr/ypepth/ και ενδεικτικά μερικά άρθρα βρίσκονται στη σελίδα http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5956 (Αναρτήθηκε 29 Μαΐου 2022, 12:00 Ανοικτή σε Σχόλια έως 19 Ιουνίου 2022, 12:00 Ολοκληρώθηκε.) και ο ψηφισθείς νόμος στη σελίδα https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20220100141 Νόμος 4777/2021 ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Άρθρο 34 Ρυθμίσεις θεμάτων διάρκειας φοίτησης 1. Η ανώτατη διάρκεια φοίτησης σε ένα πρόγραμμα σπουδών πρώτου κύκλου με ελάχιστη διάρκεια οκτώ (8) ακαδημαϊκών εξαμήνων για την απονομή του τίτλου σπουδών, είναι ο χρόνος αυτός, προσαυξημένος κατά τέσσερα (4) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Σε πρόγραμμα σπουδών των οποίων ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα οκτώ ακαδημαϊκά εξάμηνα, η ανώτατη διάρκεια φοίτησης είναι ο ελάχιστος χρόνος σπουδών, προσαυξημένος κατά έξι (6) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Μετά τη συμπλήρωση της ανώτατης διάρκειας φοίτησης, με την επιφύλαξη των ρυθμίσεων των επόμενων παραγράφων, η κοσμητεία της σχολής εκδίδει πράξη διαγραφής. 2. Με τον εσωτερικό κανονισμό του Α.Ε.Ι. καθορίζονται διαδικαστικές λεπτομέρειες και τα δικαιολογητικά για την κατ’ εξαίρεση υπέρβαση της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης της παρ. 1 για σοβαρούς λόγους υγείας που ανάγονται στο πρόσωπο του φοιτητή ή στο πρόσωπο συγγενούς πρώτου βαθμού εξ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο φοιτητής έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης. 3. Οι φοιτητές που αποδεδειγμένα εργάζονται τουλάχιστον είκοσι (20) ώρες την εβδομάδα, οι φοιτητές με αναπηρία, καθώς και οι αθλητές που κατά τη διάρκεια των σπουδών τους ανήκουν σε αθλητικά σωματεία εγγεγραμμένα στο μητρώο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και α) για όσα έτη καταλαμβάνουν διάκριση 1ης έως και 8ης θέσης σε πανελλήνια πρωταθλήματα ατομικών αθλημάτων με συμμετοχή τουλάχιστον δώδεκα (12) αθλητών και οκτώ (8) σωματείων ή αγωνίζονται σε ομάδες των δυο ανώτερων κατηγοριών σε ομαδικά αθλήματα ή συμμετέχουν ως μέλη εθνικών ομάδων σε πανευρωπαϊκά πρωταθλήματα, παγκόσμια πρωταθλήματα ή άλλες διεθνείς διοργανώσεις υπό την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή ή β) συμμετέχουν έστω άπαξ, κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο πρόγραμμα σπουδών για το οποίο αιτούνται την υπαγωγή τους σε καθεστώς μερικής φοίτησης, σε ολυμπιακούς, παραολυμπιακούς αγώνες και ολυμπιακούς αγώνες κωφών, δύνανται να εγγράφονται ως φοιτητές μερικής φοίτησης, ύστερα από αίτησή τους που εγκρίνεται από την κοσμητεία της σχολής. Για τους φοιτητές που φοιτούν υπό καθεστώς μερικής φοίτησης, κάθε εξάμηνο προσμετράται ως μισό ακαδημαϊκό εξάμηνο και δεν μπορούν να δηλώνουν προς παρακολούθηση και να εξετάζονται σε αριθμό μεγαλύτερο από το ήμισυ των μαθημάτων του εξαμήνου που προβλέπει το πρόγραμμα σπουδών, εφαρμοζόμενης και στην περίπτωση αυτή της ανώτατης διάρκειας φοίτησης της παρ. 1. Ο εσωτερικός κανονισμός του Α.Ε.Ι. δύναται να ορίζει περαιτέρω προϋποθέσεις και λεπτομέρειες για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων. 4. Οι φοιτητές δύνανται, ύστερα από αίτησή τους προς την κοσμητεία της σχολής τους, να διακόψουν τη φοίτησή τους για χρονική περίοδο που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη. Η φοιτητική ιδιότητα αναστέλλεται κατά τον χρόνο διακοπής της φοίτησης. Με τον εσωτερικό κανονισμό του Α.Ε.Ι. καθορίζονται η διαδικασία διαπίστωσης της διακοπής της φοίτησης και τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση. 5. Η μη εφαρμογή του παρόντος από Α.Ε.Ι. λαμβάνεται υπόψη για την έκδοση της απόφασης κατανομής της τακτικής δημόσιας επιχορήγησης της περ. ε΄ της παρ. 2 του άρθρου 16 του ν. 4653/2020 (Α΄ 12) σε αυτό. Νόμος 4957/2022 Άρθρο 76 Ανώτατη διάρκεια φοίτησης και μερική φοίτηση 1. Η ανώτατη διάρκεια φοίτησης σε ένα πρόγραμμα σπουδών πρώτου κύκλου με ελάχιστη διάρκεια οκτώ (8) ακαδημαϊκών εξαμήνων για την απονομή του τίτλου σπουδών, είναι ο χρόνος αυτός, προσαυξημένος κατά τέσσερα (4) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Σε πρόγραμμα σπουδών του οποίου ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα, η ανώτατη διάρκεια φοίτησης είναι ο ελάχιστος χρόνος σπουδών, προσαυξημένος κατά έξι (6) ακαδημαϊκά εξάμηνα. Μετά από τη συμπλήρωση της ανώτατης διάρκειας φοίτησης, με την επιφύλαξη των επόμενων παραγράφων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Τμήματος εκδίδει πράξη διαγραφής. 2. Με τον εσωτερικό κανονισμό του Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) καθορίζονται οι διαδικαστικές λεπτομέρειες και τα δικαιολογητικά για την κατ’ εξαίρεση υπέρβαση της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης της παρ. 1 για σοβαρούς λόγους υγείας που ανάγονται στο πρόσωπο του φοιτητή ή στο πρόσωπο συγγενούς πρώτου βαθμού εξ αίματος ή συζύγου ή προσώπου με το οποίο ο φοιτητής έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης. 3. Δικαίωμα υποβολής αίτησης για μερική φοίτηση έχουν: α) οι φοιτητές που αποδεδειγμένα εργάζονται τουλάχιστον είκοσι (20) ώρες την εβδομάδα, β) οι φοιτητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, γ) οι φοιτητές που είναι παράλληλα αθλητές και κατά τη διάρκεια των σπουδών τους ανήκουν σε αθλητικά σωματεία εγγεγραμμένα στο ηλεκτρονικό μητρώο αθλητικών σωματείων του άρθρου 142 του ν. 4714/2020 (Α’ 148), που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (Γ.Γ.Α.) υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: γα) για όσα έτη καταλαμβάνουν διάκριση 1ης έως και 8ης θέσης σε πανελλήνια πρωταθλήματα ατομικών αθλημάτων με συμμετοχή τουλάχιστον δώδεκα (12) αθλητών και οκτώ (8) σωματείων ή αγωνίζονται σε ομάδες των δύο (2) ανώτερων κατηγοριών σε ομαδικά αθλήματα ή συμμετέχουν ως μέλη εθνικών ομάδων σε πανευρωπαϊκά πρωταθλήματα, παγκόσμια πρωταθλήματα ή άλλες διεθνείς διοργανώσεις υπό την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ή γβ) συμμετέχουν έστω άπαξ, κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο πρόγραμμα σπουδών για το οποίο αιτούνται την υπαγωγή τους σε καθεστώς μερικής φοίτησης, σε ολυμπιακούς, παραολυμπιακούς αγώνες και ολυμπιακούς αγώνες κωφών. Οι φοιτητές της παρούσας υποπερίπτωσης δύνανται να εγγράφονται ως φοιτητές μερικής φοίτησης, μετά από αίτησή τους που εγκρίνεται από την Κοσμητεία της Σχολής. Για τους φοιτητές που φοιτούν υπό καθεστώς μερικής φοίτησης, κάθε εξάμηνο προσμετράται ως μισό ακαδημαϊκό εξάμηνο. Οι φοιτητές αυτοί δεν δύνανται να δηλώνουν προς παρακολούθηση και να εξετάζονται σε αριθμό μεγαλύτερο από το ήμισυ των μαθημάτων του εξαμήνου που προβλέπει το πρόγραμμα σπουδών. Εφαρμόζεται και στην περίπτωση αυτή η ανώτατη διάρκεια φοίτησης της παρ. 1. Με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Α.Ε.Ι. δύναται να ορίζονται περαιτέρω προϋποθέσεις και λεπτομέρειες για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων. 4. Οι φοιτητές που δεν έχουν υπερβεί το ανώτατο όριο φοίτησης της παρ. 1, δύνανται, μετά από αίτησή τους προς τη Γραμματεία του Τμήματος, να διακόψουν τη φοίτησή τους για χρονική περίοδο που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη. Το δικαίωμα διακοπής της φοίτησης δύναται να ασκηθεί άπαξ ή τμηματικά για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου, αλλά η διάρκεια της διακοπής δεν δύναται να υπερβαίνει αθροιστικά τα δύο (2) έτη αν χορηγείται τμηματικά. Η φοιτητική ιδιότητα αναστέλλεται κατά τον χρόνο διακοπής της φοίτησης και δεν επιτρέπεται η συμμετοχή σε καμία εκπαιδευτική διαδικασία. Με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Α.Ε.Ι. καθορίζονται η διαδικασία διαπίστωσης της διακοπής της φοίτησης και τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση. 5. Ο Πρόεδρος του Τμήματος είναι αρμόδιος για την εφαρμογή του παρόντος και ο Κοσμήτορας της Σχολής, στην οποία υπάγεται το Τμήμα, είναι αρμόδιος για την εποπτεία της ορθής εφαρμογής του παρόντος. Η μη εφαρμογή συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα και λαμβάνεται υπόψη για την έκδοση της απόφασης κατανομής της τακτικής δημόσιας επιχορήγησης της περ. ε) της παρ. 2 του άρθρου 16 του ν. 4653/2020 (Α’ 12) στο Α.Ε.Ι. ΜΕΡΟΣ Η’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Α’ Άρθρο 485 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίων Α’ έως Λ’ Καταργούνται οι ακόλουθες διατάξεις: α) Τα άρθρα 1 έως 60 και τα άρθρα 76 έως 80 του ν. 4009/2011 (Α’ 195), με εξαίρεση τις περ. γ) έως ιδ) της παρ. 3 του άρθρου 23 που διατηρούνται σε ισχύ έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας είσπραξης των οφειλών παρελθόντων ετών από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας. β) Τα άρθρα 1 έως 68 και τα άρθρα 84 έως 87 του ν. 4485/2017 (Α’ 114), με εξαίρεση της παρ. 3 έως 5 του άρθρου 46. γ) Η παρ. 7 του άρθρου 33 του ν. 4386/2016 (Α’ 83), με την επιφύλαξη του άρθρου 289 του παρόντος. δ) Τα άρθρα 65 έως 71, 82 έως 93, 125 και 126 του ν. 4692/2020 (Α’ 111). ε) Το άρθρο 17 του ν. 4559/2018 (Α’ 142). στ) Τα άρθρα 21 έως 27 του ν. 4521/2018 (Α’ 38, διόρθωση σφάλματος Α’45). ζ) Το π.δ. 159/1984 (Α’ 159). η) Τα άρθρα 326, 327, 329 έως και 333 του ν. 5343/1932 (Α’ 86). θ) Τα άρθρα 1 έως 11 του ν. 249/1976 (Α’ 7). ι) Η παρ. 23 του άρθρου 45 του ν. 1268/1982 (Α’ 87). ια) Το άρθρο 32 του ν. 1404/1983 (Α’ 173). ιβ) Η περ. γ’ της παρ. 14 του άρθρου 13 του ν. 2889/2001 (Α’ 37). ιγ) Η παρ. 9 του άρθρου 11 του ν. 3404/2005 (Α’ 260). ιδ) Η παρ. 3 του άρθρου 26 του ν. 3549/2007 (Α’ 69). ιε) Το άρθρο 65 του ν. 3900/2010 (Α’ 220). ιστ) Η παρ. 2 του άρθρου 98 του ν. 4486/2017 (Α’ 115). ιζ) Τα άρθρα 1 έως 9 του π.δ. 12/26,.7.1933 (Α’ 225). ιη) Τα άρθρα 5, 6, 22 έως 28 του π.δ. 160/2008 (Α’ 220). ιθ) Τα άρθρα 46 έως 52 και 53α της υπό στοιχεία 23267/Ε5/4.3.2005 (Β’ 316) απόφασης του Υφυπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β’ 316). κ) Η περ. β) της παρ. 2 και οι παρ. 6 έως 9 του άρθρου 3 του ν. 4610/2019 (Α’ 70), κα) Τα άρθρα 12 έως 17, 21 έως 32, 34, 55 και 56 του ν. 4777/2021 (Α’ 25), κβ) Η περ. α) της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3848/2010 (Α’ 71) από το ακαδημαϊκό έτος 2023 - 2024