• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ' | 1 Ιανουαρίου 2025, 22:17

    με την ιδιότητα του Προέδρου της ΕΑΘ (επιτροπή Ανοικτης Θαλάσσης) της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας επανερχόμαστε σε δυο σημαντικές ρυθμίσεις οι οποίες παρότι έχουν αναφερθεί επανηλλημένα δεν έχουν προβλεφθεί στον προσφατο νόμο. Ειναι αναγκαίο να ξαναπαραθέσουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αθλήματος της ιστιοπλοϊας ανοικτης θαλασσης, έτσι ώστε η πολιτεία να αποκτά ολοκληρωμένη άποψη και να παρέχει στους ομίλους ενα εύχρηστο και αποτελεσματικό πλαίσιο λειτουργίας. 1. αιτημα εξαιρεσης απο την υποχρέωση απασχολησης προπονητή για το αθλημα της ανοικτης θαλασσας. Στον αθλητικό νόμο 2725/99 υπήρχε εξαίρεση της υποχρέωσης απασχόλησης προπονητή για το αγώνισμα της ανοιχτής θάλασσας, όμως στη συνέχεια τροποποιήσεις (4726/20, 4908/22 κλπ) δεν προέβλεψαν την εξαίρεση του αθλήματος της ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης.Αυτό δεν ήταν χαρισματική διάκριση αλλα αναγνώριζε τις ιδιαιτερότητες του αθλήματος, αφού διεξάγεται απο αθλητές υποχρεωτικά πάνω απο 18 ετών, με σκάφη ιδιόκτητα μελών-αθλητών. Επίσης οι αθλητές άνω των 18 ετών που συμμετέχουν επιλέγονται απο τους κυβερνήτες/ιδιοκτήτες και συνήθως είναι αθλητές διαφορετικών ομίλων. Οι όμιλοι δεν συμμετέχουν στην επιλογή των αθλητών, ουτε σε προπονηση αυτών που γίνεται απο τον ιδιοκτήτη του σκάφους ο οποίος φέρει και την ευθύνη της στελέχωσης του σκάφους. Αυτο όπως ισχύει σε παγκόσμιο επιπεδο για το άθλημα της ανοικτης θαλάσσας. Μικροί όμιλοι κυρίως των νησιών και της επαρχίας οι οποίοι είναι δραστηριοι και επιβιώνουν κοντρα σε ένα σωρό προβλήματα (έλλειψη υποδομών που μαστίζει την ιστιοπλοϊα) θα δεχτούν και ένα γραφειοκρατικόυ τύπου μέτρο με κόστος, αφου θα τους αναγκάζει να επιβαρύνονται με ένα έξοδο πληρωμής καποιου προπονητή ό οποίος επι της ουσίας απλά θα παιζει διακοσμητικό ρόλο και δεν θα έχει ουσιαστικό. Επιπλέον δημιουργεί προϋποθέσεις εξεύρεσης "λύσεων" και όχι βελτίωση του αθλήματος. 2. Εχοντας υπ'οψιν τον κανονισμό αγώνων που εγκριθηκε με αποφαση του υπουργού Αθλητισμού (7/12/2022, α.π. 607099), τον νομο 4622/19, την ΚΥΑ με ΦΕΚ 3568/Β/10-10-17 και το ΦΕΚ 6609/23-11-23, καθώς και τις επισημάνσεις με α.π. 5691 και 6808 της 5/3/24, λαμβανουμε την πρωτοβουλία να επισημάνουμε τα εξής: Δεν υπάρχει διάταξη τόσο στον νομο 4622/19 όσο και σε όλους τους αθλητικούς νομους που να προβλέπεται η παρουσία ιατρού κατα τη διάρκεια των αγώνων ιστιοπλοϊας ανοικτης θαλάσσης. Όμως τόσο στη ΚΥΑ (ΦΕΚ 3568/Β/10-10-2017) όσο και στα έντυπα ελέγχων δεν εξαιρείται το αθλημα ιστιοπλοϊας της ανοικτης θαλάσσης απο την υποχρέωση της παρουσίας του ιατρού κατά την διάρκεια ενός ιστιοπλοϊκού αγώνα ανοικτής θαλάσσης. Πραγματι η ιδαιτερότητα του αθλήματος που διεξάγεται σε ένα θαλάσσιο χώρο όπου τα σκάφη δεν έιναι σε ένα σημέιο αλλα απέχουν μιλια μεταξύ τους καθιστά την οδηγία αυτή εξώχως προβληματική τόσο στην εφαρμογή της όσο και κυρίως στην νομική πλευρά αφού εισάγει ένα θεσμό (ιατρό), που δεν προβλέπεται απο τα σχέδια διάσωσης και αντιμέτωσπισης κινδύνου της ναυσιπλοϊας.Η διαδικασία της ιατρικής παρέμβασης στην θαλασσα υπάρχει ήδη μέσω του συστήματος διάσωσης και εμπλέκει το λιμεναρχείο, το θαλαμο επιχειρήσεων και το ΕΚΑΒ. Η θεσμοθέτηση παρουσίας ιατρού σε καποιο σημείο χωρίς δυνατοτητα επέμβασης, ενεχει τον κινδυνο να έχει συνέπειες αποπροσανατολιστικές απο τις συνήθεις διαδικασίες που οι κυβερνήτες και τα πληρώματα γνωρίζουν και εκπαιδευονται. Θα ειναι μια διάταξη η οποία θα έχει μεγάλο κόστος στους διοργανωτές και πρακτικά κανένα όφελος για την ασφάλεια των αγωνιζόμενων που στο κάτω - κάτω ειναι και το ζητούμενο. Επιπλέον φοβούμαστε οτι δεν θα βρεθεί ιατρός να αναλάβει την ιατρική κάλυψη αγωνιζομενων οι οποίοι θα βρισκονται μιλια μακρια του και χωρίς αποτελεσματικό μέσο/τρόπο παρέμβασης. Αξιότιμοι...Εδω πραγματικά ειμαστε μπροστά σε ιδιαιτερότητες του αθλήματος το οποίο αθλημα όμως ειδικά στον τομέα της ασφάλειας ακολουθεί τους διεθνείς κανόνες όπως καθε χρονο αναθεωρούνται απο την wοrld sailing