• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΓΓΕΛΑ' | 6 Απριλίου 2011, 21:54

    Θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα η αυτονομία της σχολικής μονάδας στην επαρχία, όπου οι τοπικές ιδιαιτερότητες, οι μικροπολιτικές και τα ίδια συμφέροντα ενδέχεται να αποτελέσουν εμπόδιο για την επίτευξή της. Αυτονομία της σχολικής μονάδας δε μεταφράζεται σε υπαγωγή της και χειραγώγησή της από την τοπική αυτοδιοίκηση. Η σχολική μονάδα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της τον τόπο, τους ανθρώπους του, τη δυναμική ή και τις αδυναμίες του και να λειτουργεί ως κέντρο μόρφωσης και(εκ)παίδευσης του μαθητικού δυναμικού της περιοχής και ταυτόχρονα αναμόρφωσης της τοπικής κοινωνίας.Για να επιτελέσει αυτό το έργο πρέπει να είναι πραγματικά αυτόνομη και η οικονομική της χρηματοδότηση από το δήμο να μη την καθιστά υποχείρια σε ιδιοτελή συμφέροντα. Αρμονική συνεργασία είναι απαραίτητη, αλλά όχι εξάρτηση.Η περίπτωση ενός διευθυντή σχολικής μονάδας και ταυτόχρονα δημοτικού αξιωματούχου ενδέχεται να είναι επωφελής για τη σχολική μονάδα, αλλά και ολέθρια με το κάθε αποτέλεσμα να κρίνεται από την ακεραιότητα του υποκειμένου και τη διάκριση των ρόλων του. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κρινόμενη από την υλοποίηση μαθησιακών στόχων, την ανάληψη δράσεων και πρωτοβουλιών,την ακέραια και προτυπική συμπεριφορά του ανθρώπινου δυναμικού της πρέπει να προκύπτει από την εσωτερική της οργάνωση και τον προγραμματισμό της.