• Σχόλιο του χρήστη 'eidimonas' | 7 Απριλίου 2011, 19:18

    Η αυτονόμηση της σχολικής μονάδας σαν όρος ακούγεται ελκυστικός, υπό την έννοια ότι ευνοείται ο προγραμματισμός, η οργάνωση, η υλοποίηση και η αξιολόγηση των όποιων δράσεων της. Ωστόσο μια σχολική μονάδα δεν λειτουργεί υπό συνθήκες marketing και αυστηρών επιχειρηματικών targets. Για να αποδώσει ένα οποιοδήποτε εγχείρημα ενίσχυσης της αυτονομίας σχολικών μονάδων, απαιτούνται κάποια βασικά προαπαιτούμενα εργαλεία. Ερωτάσθε: 1) Στα πλαίσια ενίσχυσης της αυτονομίας των σχολικών μονάδων, παραμένει η κεντρική εποπτεία των σχολείων στο ΥΠΔΜΘ ή μήπως μετατίθεται στην οικεία σχολική μονάδα ή στους τοπικούς φορείς η όποια ευθύνη οργάνωσης και λειτουργίας τους; 2) Η όποια χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, μετακυλίεται στους δήμους και μάλιστα -επειδή ζούμε σε χαλεπούς καιρούς- πρόκειται να ορίσουν διάφορα standards βάσει των οποίων θα χρηματοδοτούν περισσότερο ή λιγότερο τα σχολεία μέσω της αυτοαξιολόγησης; Αυτό το τελευταίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε διατάραξη της σχέσης του σχολείου με την τοπική κοινωνία με απρόβλεπτες συνέπειες. 3) Μήπως τελικά προκύψουν μακροπρόθεσμα εκπαιδευτικές ανισότητες λόγω της αδυναμίας σας να ανταποκριθείτε στις οικονομικές σας υποχρεώσεις; Είστε έτοιμοι για παράδειγμα, να στηρίξετε σε υλικοτεχνική υποδομή και ανθρώπινο δυναμικό τις προτεινόμενες δράσεις σχολικών μονάδων που θα σας το ζητήσουν στα πλαίσια της αυτοαξιολόγησης; Σε διαφορετική περίπτωση τούτα τα σχολεία κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν ως "προβληματικά", άρα θα βαθμολογούνται "κάτω από τη βάση". 4) Πως αντιλαμβάνεστε την συνδιαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής μαζί με τους εκπαιδευτικούς; Τι παραπάνω σκοπεύετε να κάνετε προς αυτή την κατεύθυυνση; Γιατί μέχρι τώρα, δεν φαίνεται κάτι τέτοιο στις προθέσεις σας. 5) Θα υπάρξουν επιτέλους στα σχολεία οργανωμένες χρηματοδοτούμενες επιμορφωτικές δράσεις και από ποιόν; 6) Θα αφεθούν ελεύθεροι οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν στην πράξη καινοτόμες πρακτικές στα πλαίσια ενός ανοικτού προγράμματος σπουδών, ή μήπως δεν θα έχουν χρόνο για τέτοιου είδους δραστηριότητες εφόσον θα φορτωθούν πιθανώς με πρόσθετες γραφειοκρατικές αρμοδιότητες; Θα υπάρξει προς τούτο γραμματειακή υποστήριξη ώστε να απασχοληθεί ο διδάσκων στο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ του έργο; 7) Έχετε σκεφτεί πως η ενίσχυση της αυτονομίας μιας σχολικής μονάδας είναι άμεσα συνυφασμένη με το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών; Πως θα πειστεί να συμμετάσχει στη διαδικασία αυτή η πλειονότητα των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών, πολλοί από τους οποίους έχουν θεμελιώσει δικαίωμα διορισμού και κάποιοι άλλοι καλούνται στα σχολεία τους ως αναπλωρωτές στα μέσα ΜΑΡΤΙΟΥ; Ας μην προχωρείτε λοιπόν σε νέες πρακτικές με παλιές και ξεπερασμένες συνταγές!