Αρχική Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα»ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 114-152)Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Μπαλαμώτης | 18 Ιουλίου 2025, 12:01
α) Σε τμήμα σχολείου με περισσότερες από μία (1) εγκρίσεις παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ υποστηρίζει το σύνολο των μαθητών με σχετική εγκριτική απόφαση. Τι σημαίνει «εγκριτική απόφαση; Ούτως ή άλλως έχουμε και τις σχετικές διευκρινιστικές του Κατσαρού. β) γβ) Εξειδικευμένο ομαδικό ή εξατομικευμένο πρόγραμμα διευρυμένου ωραρίου, που καθορίζεται με πρόταση του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., για τους μαθητές με σοβαρότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίες δεν καλύπτονται από αντίστοιχες με το είδος και τον βαθμό αυτοτελείς σχολικές μονάδες. Το εξειδικευμένο πρόγραμμα μπορεί να είναι ανεξάρτητο από το κοινό, σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών. Στις περιπτώσεις αυτές η συνδιδασκαλία γίνεται σύμφωνα με τις προτάσεις του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή της Ε.Δ.Υ.. Με προβληματίζει η συγκεκριμένη διάταξη. Γιατί ο νομοθέτης νιώθει την ανάγκη να μιλήσει για το εξειδικευμένο πρόγραμμα κατ’ αυτόν τον τρόπο στη συγκεκριμένη περίπτωση; Το εξειδικευμένο πρόγραμμα (ΕΠΕ) είναι εργαλείο για τους μαθητές / μαθήτριες και με Ε.Ε.Α. που υποστηρίζονται με προγράμματα ενταξιακής εκπαίδευσης / ειδικής. Η διαφοροποίηση, επίσης, είναι εργαλείο για όλους τους μαθητές… Γιατί επαναλαμβάνει το αυτονόητο. Το εξειδικευμένο πρόγραμμα αφορά και τους μαθητές / μαθήτριες με Ε.Ε.Α. που υποστηρίζονται με προγράμματα Παράλληλης Στήριξης ή με προγράμματα Τμήματος Ένταξης. Αυτή η διάταξη δημιουργεί πρόβλημα, ειδικά αν δημιουργήσει εύλογους συνειρμούς και προχωρήσει κανείς σε διασταλτική ερμηνεία λέγοντας π.χ. ότι το ΕΠΕ αφορά μόνο σε μαθητές / μαθήτριες των ΣΜΕΑΕ.