Αρχική Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης – Ένταξη των Ακαδημιών στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και άλλα θέματα επαγγελματικής κατάρτισηςΆρθρο 23 Φοίτηση στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας – Πρόγραμμα σπουδών -Τροποποίηση παρ. 5 και προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 69 του ν. 4763/2020Σχόλιο του χρήστη ΑΚ | 14 Σεπτεμβρίου 2025, 23:10




Η ελληνομάθεια δεν είναι καθόλου οργανωμένη στη χώρα , είτε στα σχολεία, είτε εκτός (για ενηλίκους). Ο τρόπος οργάνωσης με βάση τον κανονισμό των ΣΔΕ και την παρούσα διάταξη είναι τόσο κουρελόχαρτο όσο και τα περισσότερα (όχι όλα) απολυτήρια ΣΔΕ. Τόσον καιρό δηλαδή δεν υπήρχε ελληνομάθεια; (για ελεγξτε δειγματοληπτικά μερικούς αποφοίτους) Πρέπει να υπάρχει πλαίσιο για συγκεκριμένο επίπεδο ελληνομάθειας πριν την εγγραφή στο ΣΔΕ, επίσης και προπαρασκευαστικού για λειτουργικά αναλφάβητους (και βοήθεια ουσιαστική για συμμετοχή στις εξετάσεις δημοτικού, είναι μεγάλο το πρόβλημα. Βέβαια και αυτές πρέπει να είναι σωστές και όχι πλασματικές ή επιφανειακές ή φαιδρές ή απλώς εικονικές, όπως συμβαίνει). Ένα άλλο θέμα έχει να κάνει με τροποποίηση ΥΑ πρόσφατης αναφορικά με τους ενηλίκους μετανάστες-πρόσφυγες κλπ (οριακά στο περιθώριο της κείμενης νομοθεσίας ) που δέχεται αιτήσεις εγγραφής σε σχολείο (πχ ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) με ελλιπή δικαιολογητικά , όπως οι ανήλικοι, για τους οποίους γίνεται κανονικά η εγγραφή (η υπουργός δεν γνωρίζει προφανώς ή δεν θυμάται ότι μπορεί να μην έχουν πάει ποτέ τους σχολείο και εγγράφονται κανονικά ηλικιακά οπουδήποτε, ακόμα και την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς - και τι μαθαίνουν; αντί να υπάρχει πρόγραμμα ελληνομάθειας για όσους αργούν να εγγραφούν , πχ μετά τον Νοέμβριο του διδακτικού έτους). Λέει η εγκύκλιος ότι μέχρι τέλους της χρονιάς πρέπει να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά ! Θα τα βρουν ; Αν όχι, τι θα γίνει, ενώ παρακολουθούν; Γιατί να μην παρακολουθήσουν προπαρασκευαστικά μαθήματα και το ΣΔΕ και να μην εισαχθούν ομαλά στο εκπαιδευτικό σύστημα; Τέλος, ένα θέμα με τα αντίστοιχα ΣΔΕ στα σωφρονιστικά καταστήματα : Γιατί για ενηλίκους υπάρχουν εκεί δημοτικά (με επάνδρωση από την τοπική δπε με δασκάλους ανηλίκων και πρόγραμμα τι; )και όχι ειδικά προγράμματα όπως τςα προπαρασκευαστικά των εκτός φυλακών ΣΔΕ; Έπρεπε να γίνεται με πρόκληση για εκπαιδευτές ενηλίκων με ειδικά προσόντα (όπως για τα ΣΔΕ) και ειδικό πρόγραμμα για ενηλίκους. Γονατογραφίες. Ο νέος κανονισμός είναι εξαιρετικά προβληματικός, δεν λύνει θέματα, δημιουργεί άλλα. Η δε φοίτηση και το επίπεδο των ΣΔΕ είναι χαμηλό και δεν ελέγχεται από κανέναν. Χρειάζεται όλη η φιλοσοφία (εντός και εκτός φυλακών) αναδιάταξη , κατάργηση σχολείων, ίδρυση κινητών (ανά διετία κύκλου) παραρτημάτων , αλλαγή προσώπων στη διοίκηση και αλλαγή στον θεσμό των συντονιστών φυλακών (διευθυντές και απλώς να συνεργάζονται δεν παίζει; ) Στοιχεία για τα πρώην ΔΙΕΚ στις φυλακές υπάρχουν; Πόσα είναι και πόσοι οι ωφελούμενοι; ΕΣΚ καλύτερα και όχι ΕΠΑΛ (σε άλλες φυλακές η μία δομή , σε άλλες η άλλη, υπάρχει οργανωμένο σχέδιο; Καλοί οι λιβανωτοί , αλλά καθυστέρησε πολύ το αυτονόητο). Γενικά , δηλαδή , θα έπρεπε σε κάποιο νομοσχέδιο να υπήρχε οργανωμένο σχέδιο για όλες αυτές τις δομές και όχι μπαλώματα.