• Σχόλιο του χρήστη 'periklis' | 12 Απριλίου 2011, 19:37

    Η αυτονομία της σχολικής μονάδας για να υπάρξει πρέπει να έχει το δικαίωμα ο διευθυντής να ζητά την απόσπαση κάποιου διδάσκοντα σε άλλο σχολείο, με πλήρη αιτιολόγηση βέβαια, σε επίπεδο δήμου η διεύθυνσης. Δηλαδή να διατηρηθούν οι μεταθέσεις -τοποθετήσεις σε οργανικά κενά, με τις οποίες δημιουργείται το προσωπικό του σχολείου, απλώς οι διευθυντές να έχουν το δικαίωμα της πρότασης απόσπασης, η οποία πραγματοποιείται μετά από απόφαση του ΠΥΣΔΕ. Αν όμως υπάρξουν δάσκαλοι ή καθηγητές, οι οποίοι τρείς ή παραπάνω φορές αλλάξουν σχολείο, επειδή οι διευθυντές, μετά από επιμόρφωση και αξιολόγηση, δεν τους θέλουν στο σχολείο τους ,τότε να μετατάσσονται σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Αυτή η ανακύκλωση- μετάταξη πιστεύω ότι θα αναζωογονήσει τις σχολικές μονάδες και τους καθηγητές , χωρίς να δημιουργεί προβλήματα εφόσον γίνεται σε τοπικό επίπεδο. Η τριαντάχρονη εμπειρία μου έχει δείξει ότι αν σε ένα σχολείο υπαρχουν δύο ή παραπάνω καθηγητές που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντα τους,τότε το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει όπως θα έπρεπε προς όφελος του μαθητή, αλλά απλά λειτουργεί προς όφελος του καθηγητή που δεν χάνει την οργανική του θέση! Ετσι όμως δεν ανταποκρίνεται το δημόσιο σχολείο στις ανάγκες του μαθητή, ο οποίος αναγκάζεται να οδηγηθεί στα κάθε είδους φροντιστήρια. Επίσης τι νόημα έχει η αναφορά στην αυτονομία, όταν φέτος με το πρόσχημα μείωσης της ύλης καθορίστηκε επακριβώς η ύλη σε μαθήματα τα οποία δεν εξετάζονται πανελλαδικά, π.χ της Φυσικής Β Λυκείου Γενικής παιδείας και κατεύθυνσης, και μάλιστα από όχι μάχιμους καθηγητές; Το αποτέλεσμα ήταν οι μαθητές μέσω των φροντιστηρίων να μάθουν επακριβώς την ύλη και αν τολμούσε κάποιος να αναφερθεί σε θέματα που τα θεωρούσε απαραίτητα να έχει την αντίρηση των μαθητών του, μα κύριε, αυτά δεν είναι στην ύλη! Πως οι ίδιοι άνθρωποι που σκέφτηκαν και έκαναν αυτήν την αθλιότητα της περικοπής της ύλης, πιστεύουν στην προώθηση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας; εκτός αν ήθελαν υποκριτικά,απλώς να δείξουν έργο. Ο επακριβής καθορισμός της ύλης ακυρώνει οποιαδήποτε αυτονομία, λειτουργεί αντιπαιδαγωγικά και ευνοεί τα φροντιστήρια που θέλουν, για ευνόητους λόγους, να υπάρχει η ίδια διδακτέα ύλη σε όλα τα σχολεία. Ελευθερώστε τους καθηγητές-δασκάλους από το ένα βιβλίο και την σαφώς καθορισμένη ύλη που σκοτώνει τη διδακτική διαδικασία ,τη μάθηση και την αυτενέργεια ,αυτονομία. Ξαναδέστε το πολλαπλό βιβλίο που ξεκίνησε το 2000, τώρα είναι πλέον απαραίτητο για να λειτουργήσει η αυτονομία της σχολικής μονάδας. Μην ακούτε αυτούς που το πολέμησαν για ιδιοτελείς λόγους (γονείς υποψηφίων και φροντιστήρια). Απελευθερώστε την παιδεία από την μπούργκα της σαφώς καθορισμένης ύλης, αφήστε τα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα να θέσουν τα πλαίσια των απαραίτητων γνώσεων που θέλουν να έχουν οι φοιτητές τους και τους καθηγητές των σχολείων (Λυκείων κυρίως) να επιλέξουν το βιβλίο και τις παραγράφους που θα διδάξουν. Αφήστε να οργανωθούν σε κάθε σχολική μονάδα (ή και ομάδα γειτονικών σχολείων) ομάδες φυσικών ,μαθηματικών ,φιλολόγων κ.ά. οι οποίες επιλέγουν ένα υπεύθυνο και επίσης επιλέγουν τα βιβλία, συζητούν για την ύλη που πρέπει να διδαχθεί , τον τρόπο διδασκαλίας κ.ά. Αυτό είναι απαραίτητο για την αυτονομία των σχολείων,την σύγκλιση και την ενδοεπιμόρφωση.