• Σχόλιο του χρήστη 'ΗΡΧΑ' | 12 Απριλίου 2011, 23:13

    Κάθε πρόταση θεωρείται θετική όταν καλύπτονται πάγιες και διαχρονικά διατυπωμένες ανάγκες. Θέλει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να κάνει τομές ή θα αρκεστεί σε αμφιβόλου αποτελεσματικότητας προτάσεις που θα θεσμοθετηθούν αλλά δεν θα υλοποιηθούν; ΑΝ πραγματικά υπάρχει βούληση για κάτι τέτοιο, θα πρέπει α]Ολοι οι εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στα σχολεία. ΚΑΝΕΙΣ εκπαιδευτικός σε γραφείο, διεύθυνση, περιφερειακή διοίκηση εκπαίδευσης, Κεντρική υπηρεσία ΥΠΔΒΜΘ, γραφεία βουλευτών και υπουργών. β]Αν το Υπουργείο θέλει σωστή διοίκηση να προβλέψει την κάλυψη των διοικητικών θέσεων με διοικητικό προσωπικό και όχι με ρουσφετολογικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών. γ]Οποιεσδήποτε αλλαγές στην εκπαίδευση θα πρέπει να συνοδεύονται με γενναίες χρηματοδοτήσεις. Χωρίς χρηματοδοτήσεις δεν μπορεί να γίνει κάτι. Πόσο εφικτό όμως είναι αυτό; Εχει την πολιτική βούληση η Κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει την εκπαίδευση διαχρονικά και όχι με την λογική του " χρηματοδοτώ όταν έχω χρήματα από ευρωπαϊκά προγράμματα και μόλις αυτά τελειώσουν υποχρηματοδοτώ ή καταργώ τις δομές αυτές"; ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΟΜΩΝ Μια σχολική μονάδα σήμερα σε γυμνάσιο ή λύκειο έχει τεράστιο φόρτο διοικητικής και εκπαιδευτικής δουλειάς. Αρα χρειάζεται: 1]Αναβάθμιση του ρόλου του διευθυντή. Σήμερα ο διευθυντής και μάλιστα στα μικρά σχολεία έχει ένα τεράστιο γραφειοκρατικό έργο με όλες τις υπερκείμενες υπηρεσίες, με το Υπουργείο Οικονομικών, με τα οικονομικά των σχολικών επιτροπών. Επιβάλλεται η απεμπλοκή του από το διδακτικό έργο, διαφορετικά ο διορισμός διοικητικού διευθυντή όπως στην Ιταλία. 2] υποδιευθυντή σε μόνιμη βάση και με επιμίσθιο για σχολείο πάνω από 80 μαθητές. 3]Γραμματέα σε κάθε σχολείο με πάνω από 80μαθητές. Τα κενά θα καλυφθούν με μετατάξεις από πλεονάζον προσωπικό άλλων υπηρεσιών. 4]Αμεση ύπαρξη ψυχολόγων στα σχολεία. Η τοποθέτησή τους μπορεί να γίνει με στελέχωση των υπαρχόντων ΓΡΑΣΕΠ τα οποία πρέπει να ολοκληρώσουν τον σκοπό τους με την Συμβουλευτική που στερούνται σήμερα. 5] Αμεση αναβάθμιση των ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ με την τοποθέτηση ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΩΝ. Το ωράριο λειτουργίας θα καλύπτει πρωί και απόγευμα ανοίγοντας έτσι το σχολείο στην τοπική κοινωνία. Παράλληλα άμεση χρηματοδότηση των Σχολικών βιβλιοθηκών για αγορά και προμήθεια βιβλίων, έντυπων και Η/Ν τίτλων, αναβάθμιση εξοπλισμού. Δυστυχώς μετά την ίδρυσή τους από το 2000 μέχρι σήμερα όλες οι κυβερνήσεις δεν διέθεσαν δραχμή στις σχολικές βιβλιοθήκες. Πρώτα λοιπόν θα πρέπει να αναβαθμιστούν οι υπάρχουσες σήμερα υποδομές. 6] Αμεση κατάργηση όλων των Γραφείων εκπαίδευσης . Δεν έχουν λόγο ύπαρξης, αφού το έργο τους εξαντλείται στην διαμετακόμιση αλληλογραφίας προς τις Διευθύνσεις εκπαιδευσης και έχουν καταστεί υπηρεσίες βολέματος εκπαιδευτικών. ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Θα έχει δυνατότητα η σχολική μονάδα να καθορίζει ή να έχει ευελιξία στην ύλη [σε τοπικό επίπεδο] σε διάφορα μαθήματα ιστορία-γεωγραφία κ.α λόγω τοπικών ιδιαιτεροτήτων; Αν το κάθε σχολείο κληθεί να υλοποιεί ανελαστικά προγράμματα μαθημάτων δεν μιλάμε για αυτονομία σχολικής μονάδας. Αρα ο ρόλος διευθυντή και συλλόγου εκπαιδευτικών θα είναι καθαρά εκτελεστικός σε άνωθεν εντολές. Παράλληλα για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου το προσωπικό θα πρέπει να παραμένει στο σχολείο από τις 08.00-14.00 άσχετα αν έχει ορισμένη ή όχι εργασία που του ανατίθεται από το Σύλλογο διδασκόντων. Ολοι σήμερα γνωρίζουμε οτι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο σχολείο μόνο όταν έχουν διδακτικό ωράριο. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου μέσα από διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, και αξιολόγησης διευθυντή, Σχολικού Συμβούλου, Υπεύθυνου παιδαγικής καθοδήγησης. Υποχρεωτική συνέντευξη όλων των νεοδιοριζομένων από επιτροπή ψυχολόγων και εκπαιδευτικών. Δυστυχώς σήμερα υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θα έπρεπε να είναι σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία εκτός σχολείου. Τις περισσότερες φορές τα αρμόδια όργανα παρ' όλο οτι το γνωρίζουν, κωφεύουν ή καλύπτουν οφθαλμοφανείς αδυναμίες εκπαιδευτικών. 12.4.2011 ΗΡΧΑ