• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ. Φώτης Κ. Λιοτόπουλος' | 1 Μαΐου 2011, 12:28

    A) Οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες γίνονται χωρίς σωστό κεντρικό σχεδιασμό, με αποσπασματικές και "βυσματικές" τοποθετήσεις, με λάθος νομοθετικές ρυθμίσεις (βλ. μόρια οργανικής στις αποσπάσεις, κλπ.), με αποτέλεσμα να παρατηρούνται άσκοπες και παράλογες τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε μακρινές (ως προς τη μόνιμη κατοικία τους) περιοχές (π.χ. Θεσσαλονικείς τοποθετούνται στην Πελοπόννησο, λες και δεν έχει αρκετούς εκπαιδευτικούς η Πελοπόννησος για να καλύψει τις ανάγκες της, κλπ.!..), οι οποίες θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Η κατάσταση αυτή μπορεί να διορθωθεί μόνο με εκ βάθρων αλλαγή των τοποθετήσεων, δηλ. όχι με αποσπασματικές μεταθέσεις/αποσπάσεις, αλλά με επανατοποθέτηση όλων των εκπαιδευτικών της χώρας "επί κενού χάρτη". B) Όταν η υπηρεσία υποχρεώνει κάποιον να εργαστεί μακριά από την οικογενειακή του έδρα, με μηνιαία δαπάνη έως και 800ευρώ μηνιαίως, δεν μπορεί να του αποδίδει μόνο 100-200 ευρώ επιπλέον (επίδομα παραμεθορίου). Σημειώνω εδώ ότι, εργαζόμενος που εξαναγκάζεται καταχρηστικά (λόγω κακής πρακτικής του εργοδότη του) σε εργασία με (σημαντικές) απώλειες του εισοδήματός του, χωρίς να αποζημιώνεται ανάλογα από τον εργοδότη του, δικαιούται επιπλέον κατάλληλης αποζημίωσης, την οποία μπορεί να διεκδικήσει νομικά. Συνεπώς, για αιτήσεις αποσπάσεων/μεταθέσεων που δεν εγκρίνονται από το υπουργείο, (λόγω αναγκών της υπηρεσίας), θα πρέπει να προβλέπεται κάταλληλη οικονομική αποζημίωση, γιατί γίνεται χωρίς τη συναίνεση του εργαζόμενου. Γ) Να μην στελεχώνονται υπηρεσιακές θέσεις γραμματειακής υποστήριξης από εκπαιδευτικούς. Αντ' αυτών, μπορούν να προσλαμβάνονται υπάλληλοι με τα απαραίτητα προσόντα και χαμηλότερες αποδοχές. Ομοίως και για θέσεις "τεχνικής υποστήριξης" (στελέχωση ΚΕΠΛΗΝΕΤ, κλπ.). Στόχος είναι: "Οι εκπαιδευτικοί στην τάξη και όχι στα γραφεία!" Δ) Δημοσιοποίηση των αναγκών (σε προσωπικό) κάθε σχολικής μονάδας στο Διαδίκτυο, με ευθύνη των διευθυντών τους, μέχρι 31/5 κάθε έτους. Ολοκλήρωση των τοποθετήσεων εκπαιδευτικών για το επόμενο σχολικό έτος, μέχρι 30/7 του εκάστοτε έτους. Ε) Χρήση εργαλείων πληροφορικής (εφαρμογών, ειδικών αλγορίθμων βέλτιστης τοποθέτησης, κλπ.) για τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Ας το καταλάβει πλέον το υποουργείο ότι μια ομάδα ανθρώπων (υπηρεσιακά συμβούλια) δεν μπορούν να τοποθετήσουν χιλάδες ανθρώπων με βέλτιστο τρόπο!..