• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΙΤΖΙΜΗΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΩΝ' | 15 Ιανουαρίου 2010, 13:50

    Άρθρο 5 παρ. 76 [να διαμορφωθεί ως κατωτέρω] «Καθιερώνεται ένα νέο όργανο, η Εκτελεστική Επιτροπή…………………………... Συμμετέχουν,εκτός από τον Δήμαρχο ως πρόεδρο, όλοι οι θεματικοί και τοπικοί αντιδήμαρχοι και δύο επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων της μειοψηφίας , σύμφωνα με την εκλογική δύναμη σε δημοτικούς συμβούλους. Σε περίπτωση ίσου αριθμού δημοτικών συμβούλων, επιλέγεται ο συγκεντρώσας το μεγαλύτερο εκλογικό ποσοστό επί του συνόλου του εκλογικού σώματος……………………» Είναι αντιδημοκρατικό και αδιανόητο σε ένα όργανο με τόσο βασικές και σημαντικές αρμοδιότητες, όπως αυτές περιγράφονται στην επόμενη παράγραφο 77, να μην συμμετέχει η μειοψηφία , κατ΄ αντιστοιχία με την σύνθεση της Δημαρχιακής Επιτροπής Άρθρο 5 παρ. 85 [ να διαμορφωθεί ως κατωτέρω] «Συγκροτούνται πενταμελή τοπικά συμβούλια……………………………………….. …………………………………………………………………………………………. Ιδρύονται Δημοτικά διαμερίσματα στις έδρες την σημερινών Δήμων και συγκροτούνται αντίστοιχα συμβούλια δημοτικών διαμερισμάτων. Πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου είναι ο πρώτος σε σταυρούς σύμβουλος του Τοπικού Διαμερίσματος από τον πλειοψηφίσαντα συνδυασμό, ο οποίος συμμετέχει στις συνεδριάσεις των δημοτικών συμβουλίων και της εκτελεστικής επιτροπής , με δικαίωμα εισήγησης και ψήφου για τα θέματα που αφορούν το Τοπικό Διαμέρισμα που εκπροσωπεί. Το ίδιο δικαίωμα έχει και ο πάρεδρος Τοπικού Διαμερίσματος.» Είναι βασική ανάγκη με την νέα μεταρρύθμιση, να παραμείνουν στις έδρες των πρώην Δήμων, ορισμένες εκτελεστικές αρμοδιότητες και εξουσίες, με αυτόνομη διαχείριση του τμήματος του προυπολογισμού που αφορά το Διαμερισμά τους, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται και εφαρμόζονται στα δημοτικά διαμερίσματα του Ν. 3463/2006. Εναλακτική λύση θα ήταν να περιορισθεί και το όριο- ως 10.000- πληθυσμό στις -5.000-, αν εκτιμάται ότι γενίκευση θα αδυνατίσει τους στόχους της μεταρρύθμισης. Η εκλογή του προέδρου του Τ.Σ, καθώς και η σταθερότητα αυτής, θα πρέπει να προβλέπεται και να εγγυάται από τον ίδιο τον νόμο. Διαφορετικά και σε περίπτωση έμμεσης εκλογής , θα έχουμε απαξίωση του θεσμού και γελιοποίηση των προσώπων, αφού θα έχουμε την δυνατότητα κάθε λίγο και λιγάκι και κατά το συμφέρον, να αλλάζουμε πρόεδρο Τοπικού Συμβουλίου. Θα πρέπει δε να διατηρηθεί το δικαίωμα της ψήφου για θέματα που αφορούν το Τοπικό Διαμέρισμα, για να έχει νόημα και ενδιαφέρον η συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία και στην δημοκρατική συλλογική διαδικασία. Άρθρο 5 παρ 94 [ να διαμορφωθεί ως κατωτέρω] « Τα τοπικά συμβούλια εκλέγονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο. Οι δημοτικοί συνδυασμοί προτείνουν υποχρεωτικά υποψηφίους για τα τοπικά συμβούλια. Για τα Τοπικά Διαμερίσματα κάτω των 500 κατοίκων, υποψήφιος μπορεί να είναι και κάθε δημότης με αυτοπρόταση.» Θα πρέπει πέρα από την εξασφάλιση της ελεύθερης έκφρασης κατά την εκλογική διαδικασία ,να εξασφαλισθεί και η κατά το δυνατότερο συντεταγμένη λειτουργία των Τοπικών Συμβουλίων με αυτή του Δημοτικού Συμβουλίου και της Δημοτικής Αρχής τουλάχιστον σε θέματα διοίκησης και εξυπηρέτησης του πολίτη. Για τα τοπικά διαμερίσματα που εκλέγεται ένας και μοναδικός πάρεδρος , είναι δυνατή η αυτοπρόταση. Αντίθετα η αυτοπρόταση σε τοπικά συμβούλια των 3 και 5 μελών, σε συνδυασμό με το ενδεχόμενο να υπερισχύσει εκλογικά η αυτοπρόταση, θα δημιουργήσει προβλήματα τόσο στην σύνθεση και την προεδρία, όσο και στην λειτουργία των συλλογικών οργάνων των Τοπικών Συμβουλίων.