• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Βαρλάγκας' | 22 Οκτωβρίου 2009, 05:13

    - Επειδή δεν χρειάζεται να ξανα-ανακαλύπτουμε τον τροχό - Και επειδή, σε κάθε περίπτωση μπορούμε να πάρουμε ιδέες από μία σύγχρονη, τεχνολογικά προοδευμένη, και οικολογικά προσανατολισμένη χώρα, όπως ο Καναδάς, ο οποίος μάλιστα διαθέτει και μια άκρως συγχρονισμένη σχετική νομοθεσία (1.11.2006) Στο site της Γραμματείας της Επιτροπής Θησαυροφυλακίου (Treasury Board), Επιτροπής Υπουργών η οποία είναι υπεύθυνη "για την λογοδοσία και την ηθική, τη χρηματοοικονομική διαχείριση, διαχείριση προσωπικού και διοικητική διαχείριση, έλεγχο, έγκριση κανονισμών, κ.λπ. Εκεί υπάρχει η "Οδηγία για την Διαχείριση Στόλου Αυτοκινήτων: Κρατικά Οχήματα Στελέχων" ("Directive on Fleet Management: Executive Vehicles", http://www.tbs-sct.gc.ca/pol/doc-eng.aspx?id=12064&section=text ) Θα μπορούσαμε, απλά μεταφράζοντας και προσαρμόζοντας αυτήν την οδηγία του Καναδικού Treasury Board, και αριθμώντας από το 1 (αντί από 5) να έχουμε την εξής υπουργική απόφαση: Άρθρο 1 (Εγκεκριμένοι χρήστες) 1. Εγκεκριμένοι χρήστες κρατικών οχημάτων είναι ο Πρόεδρος της Κυβερνήσεως, οι Αντιπρόεδροι της Κυβερνήσεως, οι Υπουργοί, Αναπληρωτές Υπουργοί και Υφυπουργοί, και ορισμένοι εγκεκριμένοι ανώτατοι κρατικοί αξιωματούχοι 2. Εγκεκριμένοι ανώτατοι κρατικοί αξιωματούχοι είναι οι Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων, οι Γενικοί Γραμματείς Περιφερειών και όσοι κατέχουν την ανώτατη θέση στην υπηρεσία. Άρθρο 2 (Εγκεκριμένη ανώτατη τιμή) 1. Ο μαθηματικός τύπος που ορίζεται από το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για τον υπολογισμό της εγκεκριμένης μέγιστης τιμής για τους Υφυπουργούς και εγκεκριμένους ανώτατους κρατικούς αξιωματούχους βασίζεται επί του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. Το εγκεκριμένο μέγιστο όριο τιμής για τα κρατικά οχήματα για τον Πρόεδρο και Αντιπροέδρους της Κυβέρνησης, Υπουργούς και Αναπληρωτές Υπουργούς καθορίζεται χρησιμοποιώντας τον μαθηματικό τύπο για τους Υφυπουργούς και ανώτατους κρατικούς αξιωματούχους και προσθέτοντας 20 τοις εκατό. 2. Τα όρια αυτά προσαρμόζονται ετησίως τον Ιούλιο χρησιμοποιώντας τον Δείκτη Αγορών Αυτοκινήτων Οχημάτων στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για τον μήνα Μάιο. Η ετήσια προσαρμογή καθορίζεται από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και διαβιβάζεται στην αρχή συμβάσεων οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και στη Γενική Γραμματεία της Κυβερνήσεως. 3. Η πραγματική συνολική τιμή που θα πληρωθεί για ένα κρατικό όχημα, συμπεριλαμβανομένου του κόστους όλων των εγκατεστημένων από το εργοστάσιο εξαρτημάτων και αξεσουάρ, όλων των χρεώσεων προετοιμασίας και μεταφοράς, και όλων των εφαρμοστέων φόρων και δασμών, δεν πρέπει να υπερβαίνουν το εφαρμοστέο όριο. 4. Η χρηματοδοτική μίσθωση οχημάτων επιτρέπεται μόνον εφόσον ειφικές λειτουργικές απαιτήσεις το υπαγορεύουν. Όταν απαιτείται χρηματοδοτική μίσθωση οχήματος, η τιμή αγοράς του μισθούμενου οχήματος δεν πρέπει να υπερβαίνει την εφαρμοστέα εγκεκριμένη μέγιστη τιμή. 5. Υποκείμενα στις εξαιρέσεις της παραγράφου 7, τα εγκεκριμένα μέγιστα όρια τιμής μειώνονται κατά 15 τοις εκατό για κάθε όχημα που αγοράζεται για να αντικαταστήσει όχημα που έγινε αποδεκτό από τον έμπορο λιγότερο από τρία έτη πριν, ή που δεν έχει ταξιδέψει περισσότερα από 150.000 χλμ. 6. Η ανωτέρω μείωση 15 τοις εκατό δεν εφαρμόζεται αν το επιλεγέν όχημα αντικατάστασης αντικαθιστά συμβατικό όχημα με 6- ή 8-κύλινδρο κινητήρα. 7. Εξαιρέσεις στην εγκεκριμένη μέγιστη τιμή για τα κρατικά οχήματα πρέπει να εγκριθούν από το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Άρθρο 3 (Πρότυπα για τα κρατικά οχήματα) 1. Ο τύπος, το μέγεθος και η ποιότητα των κρατικών οχημάτων που αγοράζονται πρέπει να είναι συγκρίσιμα, εν γένει, προς εκείνα των οχημάτων που αγοράζονται στον ιδιωτικό τομέα για παρόμοια χρήση. Τα άτομα που χρησιμοποιούν τέτοια οχήματα πρέπει να ενεργούν με ακεραιότητα και να ασκούν σύνεση στην πρόσκτηση και χρήση κρατικής περιουσίας. 2. Τα κρατικά οχήματα πρέπει να παρέχουν επαρκή και αποτελεσματική ως προς το κόστος μεταφορά για επίσημους σκοπούς, ενόσω ικανοποιούν κάποιες από τις προσωπικές προτιμήσεις και ανάγκες του χρήστη. Τα οχήματα αυτά πρέπει, υπεράνω όλων, να είναι υψηλά αξιόπιστα, και ασφαλή για τους χρήστες. 3. Τα κρατικά οχήματα πρέπει να είναι: α. υβρικά-ηλεκτρικά, αν είναι διαθέσιμο από τους κατασκευαστές β. εξοπλισμένα από το εργοστάσιο για φυσικό αέριο, προπάνιο, ή καύσιμο E-85 αιθανόλ, αν διαθέσιμο από τους κατασκευαστές, όπου οι υποδομές καυσίμων υπάρχουν ή σχεδιάζονται, ή γ. εξοπλισμένα από το εργοστάσιο με 4-κύλινδρη συμβατική μηχανή (βενζίνη ή ντίζελ) που εκπέμπει κάτω από 4300 kg C02. Οι κλάσεις των οχημάτων πρέπει να είναι συνεπείς με εκείνες που περιέχονται στις σχετικές εκδόσεις του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. 4. Ένα κρατικό όχημα πρέπει να ικανοποιεί τις απαιτήσεις "executive business" και να εμπίπτει σε μία από τις παρακάτω κατηγορίες : μέσο ή μικρότερο τετράθυρο σεντάν, "station wagon" ή μίνι-βαν. Άλλες κατηγορίες οχημάτων θα εξετασθούν εάν ικανοποιούν τις απαιτήσεις των άρθρων 2 and 3 παρ. 3 περ. α. ή β. 5. Εξαιρέσεις στα πρότυπα κρατικών οχημάτωνπρέπει να εγκριθούν από το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. [...] Άρθρο 8 (Προσωπική χρήση) 1. Ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι της Κυβερνήσεως, οι Υπουργοί και Αναπληρωτές Υπουργοί, οι Υφυπουργοί και οι εγκεκριμένοι ανώτατοι κρατικοί αξιωματούχοι μπορούν να κάνουν προσωπική χρήση των κρατικών οχημάτων που τους παρέχονται όταν αυτά τα οχήματα δεν απαιτούνται για επίσημη χρήση. 2. Ένα κρατικό όχημα μπορεί επίσης να καταστεί διαθέσιμο για προσωπική χρήση σε πρόσωπα σχετιζόμενα προς τον εγκεκριμένο χρήστη, αρκεί το όχημα να μην απαιτείται για επίσημη χρήση και να είναι ασφαλισμένο για επίσημη και προσωπική χρήση. 3. Η φορολογική νομοθεσία τροποποιείται ώστε, χρήση κρατικού οχήματος για οτιδήποτε άλλο εκτός από επίσημη χρήση γενικά συνιστά φορολογητέο έσοδο και πρέπει να δηλωθεί ως εισόδημα στη φορολογική δήλωση υπό τον κωδικό "Προσωπική Χρήση Μηχανοκίνητου Οχήματος Παρεχόμενου από Εργοδότη".