• Σχόλιο του χρήστη 'Πολυχρόνης Πολυχρονίδης Δήμαρχος Δήμου Κολυμβαρίου' | 22 Ιανουαρίου 2010, 12:31

    Κύριε Υπουργέ, Σας συγχαίρομε θερμά για την τοποθέτηση σας, στην ιδιαίτερα σημαντική και νευραλγική θέση του Υπουργού Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Θα θέλαμε επ’ ευκαιρία να σας γνωρίσομε τα βασικά στοιχεία του Δήμου μας , καθώς και τις απόψεις μας για τον Καποδίστρια ΙΙ. Ο Δήμος μας είναι ένας κατ’ εξοχήν Καποδιστριακός και βασικά αγροτικός Δήμος, με τα περισσότερα Δημοτικά Διαμερίσματα (17) και τα περισσότερα χωριά (50) , από όλους του άλλους Δήμους της Κρήτης. Έχει έκταση 150.000 στρ., εκ των οποίων 55.000 καλλιεργήσιμη γή .Το 49% των εκτάσεων του υπάγονται στο πρόγραμμα «NATURA 2000». Οι απόψεις του Δήμου μας, για τους βασικούς άξονες της πολιτικής του υπουργείου σας, προϊόν και της μεγάλης και πολύχρονης εμπειρίας μας ,εις τα θέματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι οι παρακάτω: . Ο θεσμός του Καποδίστρια Ι παρά τις διαφορές απόψεων που ακούγονται, είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι σε γενικές γραμμές επέτυχε, γι’αυτό άλλωστε γίνεται και η συζήτηση για τον Καποδίστρια ΙΙ. Βασικός λόγος της επιτυχίας θεωρούμε ότι υπήρξε ,η πολύ καλή και μελετημένη σταδιακή προετοιμασία η οποία είχε προηγηθεί, ( Σύνδεσμοι Κοινοτήτων, Συμβούλια Περιοχής, πρόσληψη και προεκπαίδευση επιστημονικού προσωπικού, κλπ). Ετσι: 1) Με τον Νόμο 1416/84 θεσμοθετήθηκε προαιρετική συνεργασία Γεωγραφικών περιοχών (σύνδεσμοι). 2) Με τον Νόμο 1622/86 οι προαιρετικές συνενώσεις Δήμων σε Γεωγραφικές ενότητες. 3) Με τον Νόμο 2218/94 τα Συμβούλια Περιοχής, ( υποχρεωτικές συνεργασίες) . Με τον Ν.2539/97 (Καποδίστριας Ι) , έγιναν υποχρεωτικές συνενώσεις σε 1033 Δήμους .Οι Δήμοι αυτοί στην συντριπτική τους πλειοψηφία, εξελίχθηκαν σ΄ένα μελίσσι εργασίας και αναγέννησης για τις περιοχές τους. Ασφαλώς και στόχος του Καποδίστρια ΙΙ πρέπει να είναι η βιώσιμη ανάπτυξη , η καλύτερη ποιότητα ζωής, η προστασία του περιβάλλοντος, στόχοι που περνούν , μέσα από την αριστοποίηση των μεγεθών. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται η ευελιξία, η βιωσιμότητα, η λειτουργικότητα , η αποτελεσματική διοίκηση , προπάντων όμως η κοινωνική συμμετοχή και η αρχή της εγγύτητας, δηλαδή η εξουσία να είναι κοντά εις τον πολίτη, ο οποίος θα πρέπει να παραμένει ενεργός και συμμέτοχος καθημερινά στην όλη διαδικασία , κάτι που αποτελεί όπως γνωρίζετε και το βασικό χαρακτηριστικό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄βαθμού. Δεν θα πρέπει να θυσιασθεί η κοινωνική συμμετοχή και η αρχή της εγγύτητας στο βωμό της όποιας αμφισβητούμενης δήθεν οικονομικής αποτελεσματικότητας. Θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η ταυτότητα του τόπου , η κοινωνία , η κουλτούρα, η κοινή ιστορία , και η τοπική συνείδηση για να μην πάμε σε ένα άμορφο αγροτοαστικό δημιούργημα. Χρειάζεται πολύ προσοχή στο θέμα της κλίμακας του χώρου. Οι υπερβολές μπορεί να φέρουνε όχι απλά αντίθετα αποτελέσματα του επιδιωκόμενου σκοπού , αλλά υπάρχει κίνδυνος να ανατραπούν τα βασικά χαρακτηριστικά της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα. Οι παραπάνω γενικές αρχές προβλέπονται όπως γνωρίζετε και από τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου σας ,αλλά και του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης( ΙΤΑ) Τυχόν ανάγκες μεγαλύτερων μεγεθών για συγκεκριμένες δράσεις, μπορούν να καλυφθούν με τους συνδέσμους πολαπλού και γενικού σκοπού , οι οποίοι προβλέπονται γι’ αυτό τον σκοπό και από το σύνταγμα της χώρας μας. Ο Δήμος μας είναι υπέρ του Καποδίστρια ΙΙ ο οποίος όμως θα πρέπει να έχει την προοπτική να οδηγήσει σε νέες μονάδες βιώσιμες, λειτουργικές και αποτελεσματικές. Θα πρέπει να πληρούν τα προαναφερθέντα κριτήρια, τα οποία άλλωστε έχουνε καθορισθεί από το Υπουργείο σας και από το ΙΤΑ, όπως προαναφέραμε. Να υπάρξει εμπεριστατωμένη μελέτη η οποία να δικαιολογεί τις προτάσεις οι οποίες θα γίνουνε. Να έχει στόχο την δημιουργία καλύτερων Αυτοδιοικητικών μονάδων με άριστο μέγεθος , μετά από πολύ μελέτη, με περίσκεψη και σύνεση και όχι υπερβολικά μεγέθη για εντυπωσιασμό και ικανοποίηση μιας Μαξιμαλιστικής φιλοσοφίας , η άλλων σκοπιμοτήτων. Να πάψει η δαιμονοποίηση οποιασδήποτε προσπάθειας και αιτήματος για διάλογο. Σήμερα για το σχέδιο πρότασης το οποίο έχει δει το φως της δημοσιότητας και ειδικότερα για τον Νομό Χανίων, η λεγόμενη πρόταση του Ι.Τ.Α. , όπως ισχυρίζονται αυτοί που το προωθούνε, μπορεί να καταλάβει κανείς με μία πρώτη ματιά στον νέο αυτοδιοικητικό χάρτη που προτείνεται, ότι πρόκειται για μια πολύ βιαστική πρόταση, με πολύ μεγάλες αδυναμίες ,ιδιαίτερα σε ότι αφορά την ενότητα εις την οποία η σχετική πρόταση εντάσσει και τον Δήμο μας ( Δήμοι Κολυμβαρίου, Βουκολιών , Πλατανιά και Μουσούρων) . Αδυνατεί κανείς να καταλάβει το σκεπτικό και την σκοπιμότητα αυτής της πρότασης , αφού δεν πληροί κανένα σχεδόν, από τα προαναφερθέντα κριτήρια . Δημιουργείται ένα σχήμα ιδιαίτερα δυσκίνητο και αναποτελεσματικό στην διοίκηση του, το οποίο αντί να λύση, θα δημιουργήσει αυξημένα οικονομικά αλλά και πολλά άλλα προβλήματα. Χωρίς καμία ενότητα, χωρίς καμία ιστορική , πολιτισμική , γεωγραφική και αναπτυξιακή συνοχή. Προήλθε χωρίς καμία σοβαρή διαβούλευση και χωρίς να ερωτηθεί ο Δήμος μας ,ο οποίος είχε εκφράσει με απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου , την αντίθεση του σ’ αυτό το σχήμα το οποίο θεωρεί ότι θα είναι προβληματικό , αφού θα περιλαμβάνει: 51 Δημοτικά Διαμερίσματα, 129 οικισμούς 492.000 στρεμ., εκ των οποίων 195.000 στρτ., καλλιεργήσιμες εκτάσεις, σχεδόν διπλάσιες ακόμη και από αυτές της προτεινόμενης μεγάλης ενότητας των Χανίων, των επτά συνενούμενων Δήμων (103.000 στρ) !!. Το 72% των εκτάσεων του προτεινόμενου νέου Δήμου είναι ορεινές , το 19% ημιορεινές, και μόνο το 14% πεδινές με αλλεπάληλες χαράδρες, λοφοσειρές και ορεινούς όγκους, διαμόρφωση η οποία δυσκολεύει ιδιαίτερα όλες τις λειτουργίες του Δήμου . Η έκταση των 195.000 στρ., καλλιεργήσιμης γης, δημιουργεί αυξημένες ανάγκες πρόσβαση , αφού οι παραγωγοί βρίσκονται σχεδόν καθημερινά σ’ αυτές και γι’ αυτό θα πρέπει να έχουνε υποδομές δρόμων , αλλά και έργων ύδρευσης ,άρδευσης κλπ, οι οποίες σήμερα είναι σε υποτυπώδη κατάσταση . Δεν πληροί κανένα σχεδόν από τα κριτήρια τα οποία έθεσε το ίδιο το Υπουργείο σας , και το ΙΤΑ. Συνέπεια τούτου θα είναι , να μη μπορεί να διοικηθεί σωστά , να έχει τεράστια και αξεπέραστα οργανωτικά προβλήματα και να χαθεί πλήρως η αρχή της εγγύτητας και επικουρικότητας προς τον πολίτη, η οποία όπως γνωρίζετε αποτελεί και τη βάση της φιλοσοφίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄βαθμού. Όλα αυτά πέραν των τεράστιων οικονομικών προβλημάτων τα οποία θα υπάρξουν και των πολύ δυσμενών επιπτώσεων εις τα έργα και ειδικότερα την ποιότητα, και οικονομικότητα τους, λόγω της τεράστιας έκτασης τους, και προβλημάτων τα οποία θα δημιουργηθούν στην συνοχή τους, θα εντείνει την παραπέρα επιτάχυνση της εγκατάλειψης της υπαίθρου και ερημοποίηση της, με όλα τα δυσμενή αποτελέσματα τα οποία αυτό συνεπάγεται. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εξαγγελία της Κυβέρνησης για την στήριξη της υπαίθρου και της περιφερειακής ανάπτυξης, στην οποία σύμφωνα και με τον σοφό πρόεδρο της Δημοκρατίας μας κ. Παπούλια, η καρδιά της Ελλάδος κτυπά πιο δυνατά !! Το σχέδιο του ΙΤΑ για τον Νομό μας και ειδικότερα για την περιοχή μας , έγινε χωρίς καμία απολύτως σοβαρή διαβούλευση , προϊόν προφανώς κάποιων λαθεμένων πληροφοριών και διεργασιών, αγνώστων σε μας, για να ισχύσει και σ’ αυτή τη σοβαρότατη και κρίσιμη περίπτωση η ρήση « άλλοι αποφασίζουνε για μας χωρίς εμάς» η οποία θυμίζει άλλες εποχές!!. Ο Δήμος μας είχε πάρει έγκαιρα απόφαση υπέρ του Νέου Καποδίστρια, αλλά με την συνένωση δύο Δήμων, οι οποίοι συγκεντρώνουν τα κριτήρια τα οποία θέτει το ίδιο το υπουργείο σας και το ΙΤΑ, δηλαδή των Δήμων Κολυμβαρίου και Βουκολιών. Είναι δύο Δήμοι με κοινά πολιτισμικά, γεωγραφικά , ιστορικά και αναπτυξιακά χαρακτηριστικά κ.α., αλλά και με ιδιαίτερα μεγάλη συνοχή, τα οποία δημιουργούνε την βάσιμη ελπίδα μιας πετυχεμένης προοπτικής. Συγκεντρώνουν 26 Δημοτικά Διαμερίσματα, 82 οικισμούς, 8.642 κατοίκους οι οποίοι όμως την τουριστική περίοδο υπερδιπλασιάζονται. Επίσης 225.000 στρτ., εκ των οποίων 92.000 καλλιεργήσιμες εκτάσεις , όσες περίπου και η μεγάλη ενότητα Χανίων (103000στρ). Έχει περισσότερους 19 οικισμούς και 4 Δημοτικά Διαμερίσματα από αυτήν Σας επισυνάπτομε τον πίνακα (Ι) με συγκριτικά στοιχεία της προτεινόμενης ενότητας των Δήμων Κολυμβαρίου & Βουκολιών, σε σχέση με τις λοιπές προτεινόμενες ενότητες, από το ΙΤΑ για τον Νομό μας από τον οποίο προκύπτει, ότι τα μεγέθη των δύο Δήμων Βουκολιών και Κολυμβαρίου ενώ δεν υστερούν σε αρκετές περιπτώσεις υπερβαίνουν τα μεγέθη των λοιπών προτεινόμενων από το Ι.Τ.Α ενοτήτων του νομού μας!! Βάση αυτών των ενοτήτων είναι η επαρχίες, Ενότητα Αποκορώνου τέως επαρχία Αποκορώνου, Ενότητα Σελίνου η τέως επαρχία Σελήνου, Ενότητα Σφακίων η τέως ενότητα Σφακίων και η Ενότητα Κισσάμου λόγω του μεγάλου μεγέθους της πρέπει να περιλαμβάνει κατά την άποψη μας δύο Δήμου. Τον Δήμο Δυτικής Κισσάμου (Καστελίου, Ινναχωρίου και Μηθύμνης) και τον Δήμο Ανατολικής Κισσάμου το οποίο προτείνομε, δηλαδή τον Δήμο Κολυμβαρίου και Βουκολιών!! Σε αυτήν την πρόταση είχε καταλήξει και το Δημοτικό μας Συμβούλιο , τόσο παλαιότερα όσο και πρόσφατα με την υπ αριθμ. 200/23-11-09 απόφαση του. Η απόφαση ελήφθη μετά από μακρά διαλογική συζήτηση και προβληματισμό βάσει των παραπάνω στοιχείων τα οποία σας παραθέσαμε. Ειλικρινά δεν μπορούμε να κατανοήσομε την σπουδή η οποία υπήρξε κατά την σύνταξη της πρότασης του Ι.Τ.Α., με μια μαξιμαλίστικη φιλοσοφία , με ιδιαίτερη προσήλωση αποκλειστικά και μόνο στα μεγάλα μεγέθη, σαν μέσο δήθεν θεραπείας όλων των αδυναμιών, αντί να επιδιώκεται το μέτρο και το άριστο, του αρχαιοελληνικού πνευματικού μεγαλείου σαν σοφότερο όλων των σοφιών το « Το Παν μέτρον άριστον» Ιδιαίτερα δυσάρεστη όμως υπήρξε και η προσπάθεια για παραπληροφόρηση από ορισμένους κύκλους ,για δήθεν γιγαντιαία μεγέθη εκτάσεων πληθυσμού και άλλων χαρακτηριστικών, των Δήμων της Ε.Ε . Η αλήθεια βέβαια είναι πολύ διαφορετική. Χαρακτηριστικά τα στοιχεία του πίνακα 2 , από την ομιλία του κ. Μπεριάκου , καθηγητή Πανεπιστημίου Θεσσαλονικής , εισηγητή εις το συνέδριο της ΚΕΔΚΕ της 23ης και 24ης Ιουνίου 2008, καθώς και τα στοιχεία των πινάκων 3 και 4 της ομιλίας του κ. Απόστολου Κοιμήση Δημάρχου Αμφιλοχίας και μέλους του ΔΣ της ΚΕΔΚΕ στο παραπάνω συνέδριο , σχετικά με την έκταση και τον πληθυσμό των 27 μελών Κρατών της Ε.Ε., και των Δήμων τους. Όπως προκύπτει από αυτά η έκταση και ο πληθυσμός των ΟΤΑ της χώρας μας , βρίσκεται πάνω από τον Ευρωπαϊκό Μέσο όρο, αλλά η λειτουργική και οργανωτική τους ικανότητα, παρά το ότι είναι πολύ καλύτερη του κεντρικού κράτους μας, υστερεί σημαντικά από τους Δήμους της Γερμανίας ,της Ιταλίας, της Γαλλίας και πολλών άλλων κρατών ιδίως της Ευρώπης των 15 , γιατί ασφαλώς αυτοί στηρίζονται περισσότερο από το κεντρικό κράτος . Η επίδραση των ΟΤΑ στο δημόσιο χρέος της χώρας μας είναι ανύπαρκτη, αλλά οι αρμόδιοι επιμένουν ότι το πρόβλημα είναι οι Δήμοι. Αυτό οφείλεται κατά την άποψη μας , εις την προσπάθεια της γραφειοκρατίας και τις κεντρικής εξουσίας , να επιβραδύνουν και να εμποδίσουν με κάθε τρόπο, τις εξελίξεις και την πορεία προς την αποκέντρωση και τον εκδημοκρατισμό με κάθε μέσο και με την παραπληροφόρηση!! Σύμφωνα με τους παραπάνω ομιλητές , το Δημόσιο χρέος είναι 95,3% του ΑΕΠ και η συμβολή σ’ αυτό των Δήμων είναι 0,7%. Παρά ταύτα η κεντρική γραφειοκρατία προτείνει περισσότερη Δημοσιονομική πειθαρχία, νέες ανεξάρτητες, αρχές ελέγχων , αυξάνουν την γραφειοκρατία, ενώ χειραγωγούν με κάθε ευκαιρία τις δημιουργικές δυνατότητες των ΟΤΑ , και έτσι περιορίζουν της δραστηριότητες τους και τον επενδυτικό τους ρόλο. Παραθέτομε παρακάτω ενδεικτικά συγκριτικά στοιχεία έκτασης και πληθυσμού, γειτονικών μας χωρών: Αυστρία 36.000 στρτ., με 3439 κατοίκους ανά ΟΤΑ , Γερμανία 23.000 στρτ., με 5000 κατοίκους ανά ΟΤΑ, Γαλλία 15.000 στρτ., με 1571 κατοίκους ανά ΟΤΑ, Ισπανία 62.000 στρτ., με 4840 κατοίκους ανά ΟΤΑ. Οι Δημόσιες επενδύσεις μέσω ΟΤΑ είναι 23,5% εις την χώρα μας , ενώ στην Ιταλία είναι 81%. Κατέχομε την 25η θέση στους 27 της Ε.Ε.!! Σημειώνομε ότι εις την Ιταλία γειτονική μας χώρα ,η έκταση κατά Μ.Ο. των ΟΤΑ είναι 37.000 στρ. έναντι 127.000 στρ. της Ελλάδας και 47.000 στρ., του Μ.Ο. της Ε.Ε. Ο αριθμός κατοίκων είναι 10.735 ανά Δήμο στη χώρα μας ,έναντι σε 7.339 ανά δήμο στην Ιταλία . Σήμερα οι Δήμοι δυσκολεύονται ή αδυνατούν να παίξουν τον ρόλο του Φορέα υλοποίησης του ΕΣΠΑ , αφού εκτός των άλλων, με τις νέες ακατανόητες δεσμεύσεις και χρονοβόρες διαδικασίες που επιβάλλει η γραφειοκρατία ,όπως οι αυστηροί όροι πιστοποίησης κ.α. , ουσιαστικά περιορίζεται η αποκλείεται η Τοπική αυτοδιοίκηση από αυτήν την δυνατότητα, πράξη ακατανόητη. Επίσης το περίπλοκο σύστημα για σύνταξη και έγκριση μελετών , το οποίο έχει επιβληθεί, δημιουργεί τεράστιες δυσκολίες ,αυξημένες οικονομικές επιβαρύνσεις και χρονοβόρες διαδικασίες πολλές φορές περιττές. Συνέπεια τούτου σήμερα η απορρόφηση των επενδύσεων μέσω ΕΣΠΑ να βρίσκεται σε πλήρη αποτελμάτωση. Η καταθλιπτική αύξηση της γραφειοκρατίας των Δήμων και ο στραγγαλισμός της λειτουργίας τους, για δήθεν προστασία της διαφάνειας και περιορισμό της διαφθοράς ,αποτελεί αναποτελεσματικό μέσο και απλή σοφιστεία , στα πλαίσια της σκόπιμης παραπληροφόρησης και επιβολής τροχοπέδης στην πορεία των Δήμων. Θα πρέπει κατά την άποψη μας αυτό το πρόβλημα να αντιμετωπισθεί πολιτικά, όπως με την ανάδειξη της πρώτης και μεγίστης αρετής των πολιτικών προσώπων που ασχολούνται με τα κοινά, να είναι κρείσσονες χρημάτων και να εξέρχονται της πολιτικής «ουχί πλουσιότεροι αλλά ενδοξότεροι». Θα πρέπει η έννοια της Περιφερειακής ανάπτυξης να πάρει το αρμόζον ουσιαστικό περιεχόμενο, όπως προβλέπεται και από το Σύνταγμα και όχι τελικά να ενισχύονται ουσιαστικά , μόνο οι μεγάλοι Δήμοι της χώρας , οι οποίοι και απορροφούνε το μέγιστο ποσοστό των πιστώσεων για έργα, παρά τις περί του αντιθέτου αναφορές και οδηγίες των εκάστοτε κυβερνήσεων. Θα πρέπει ακόμη να ευρεθεί τρόπος εμπλουτισμού των Δημοτικών Συμβουλίων , με έμπειρα και ικανά στελέχη , τα οποία να έχουνε υπηρετήσει εις την Τοπική Αυτοδιοίκηση, και τα οποία θα μπορούνε να συμμετέχουν με αριστίδην Επιλογή. Αυτή την ανάγκη προσπαθεί να καλύψει και η Πολιτεία και για το Εθνικό μας Κοινοβούλιο άλλα με άλλο τρόπο ,με την καθιέρωση της εκλογής με το ψηφοδέλτιο της Επικρατείας. Πριν τελειώσομε θα θέλαμε να σας καταθέσομε την άποψη μας για την αντίληψη που καλλιεργείται έντεχνα και αιωρείται σαν δικαιολογία , για την λανθασμένη στόχευση και αναποτελεσματικότητα των προηγούμενων κοινοτικών πλαισίων ,ότι δήθεν αυτό οφείλεται εις τον κατακερματισμό των πόρων, με την κατασκευή μικρών έργων εις τον αγροτικό τομέα, όπως αγροτικών δρόμων, μικρών αρδευτικών έργων κ.α., ενώ εις την πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο αφού αυτά τα έργα, υπήρξανε ιδιαίτερα παραγωγικά και άμεσης απόδοσης και δημιούργησαν πλούτο εις την χώρα μας. Αντίθετα όπως φάνηκε στην πράξη τα μεγάλα έργα που απορρόφησαν το μέγιστο ποσοστό των προηγούμενων πλαισίων ,υπήρξανε ιδιαίτερα προβληματικά και αναποτελεσματικά, με πρώτο και χαρακτηριστικό παράδειγμα για την Κρήτη τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ( ΒΟΑΚ), ο οποίος όχι μόνο έχει απορροφήσει τεράστια ποσά, αλλά είναι έργο τελείως ακατάλληλο, για τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε και σήμερα όλοι συζητάνε με αγωνία, για μια εξ’ αρχής ανακατασκευή του ή και κατασκευή νέου άξονα του ΚΟΑΚ!!. Οι λόγοι που οδήγησαν σ’ αυτό είναι γνωστοί , αλλά δεν μπορούνε να αναλυθούνε σ’ αυτή την επιστολή μας. Το βέβαιο πάντως είναι ότι δεν μπορούν να ενοχοποιήσουνε και γι ΄αυτό την πρωτοβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση!! Η γραφειοκρατία σήμερα θέλει κατά κανόνα να αποφύγει κάθε συνεργασία με τους Δήμους , τους οποίους αντιμετωπίζει με όχι μόνο με επιφύλαξη αλλά και μεγάλη εχθρική διάθεση ,ακόμη και για τα έργα που εκτελούνται εις την περιοχής τους , με πλήρη περιφρόνηση στην αρχή της εγγύτητας και επικουρηκότητας , και της συντρέχουσες αρμοδιότητες των Δήμων, με συνέπεια την δημιουργία πολλών προβλημάτων σ’ αυτά, τα οποία θα είχανε αποφευχθεί εάν είχανε έγκαιρα ενημερωθεί οι Δήμοι και είχε ζητηθεί η συνδρομή τους ! Όριο εκλογής Δημοτικών Αρχών Σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας « Το Βήμα» της Κυριακής 22 Νοεμβρίου , η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει για την εκλογή των Δημοτικών αρχών, στην κατάργηση του ποσοστού του 42% και την επαναφορά του ορίου του 50%. Αδυνατεί κανείς να κατανοήσει που στοχεύει αυτή η ρύθμιση αφού έτσι θα έχομε επιστροφή στις εκλογές δύο γύρων στις περισσότερες περιπτώσεις. Αυτό θα συνεπάγεται αυξημένες ταλαιπωρίες και δαπάνες και απώλεια χρόνου, προπαντός όμως θα οδηγήσει σε συναλλαγές και υπόγειες διαδρομές των μειοψηφιών, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται, κυρίως όμως με κίνδυνο παραχάραξης της λαϊκής βούλησης. Γενάτε βασικά η απορία και το ερωτηματικό πως είναι δυνατό να μελετάται το πλαφόν του 40% για την αυτοδυναμία στις Εθνικές Εκλογές ( Ελευθεροτυπία 25-11-09) και για τις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης να απαιτείται το 50%. Προσπαθήσαμε με αυτή τη σύντομη επιστολή μας , να σας βοηθήσομε να έχετε μια καλύτερη εικόνα για την περιοχή μας, αλλά και για σωστότερες αποφάσεις για την εφαρμογή του Καποδίστρια ΙΙ σ’ αυτήν, προκειμένου να συμβάλουμε εις τον διάλογο ο οποίος είναι απόλυτα απαραίτητος για το καλύτερο τελικό αποτέλεσμα, όπως και εσείς επανειλημμένα έχετε τονίσει. Με βαθιά εκτίμηση Ο Δήμαρχος Κολυμβαρίου Πολυχρόνης Πολυχρονίδης