• Σχόλιο του χρήστη 'Χατζησαββίδης Αριστείδης' | 24 Ιανουαρίου 2010, 01:37

    ΟΙ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΑΡΧΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» Ασφαλώς το πρόγραμμα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ είναι πολύ καλή ΙΔΕΑ. Είναι μια τομή στην Αυτοδιοίκηση που θα κριθεί στην πράξη. Η παρούσα Κυβέρνηση και ο Υπουργός κ. Ραγκούσης ως πετυχημένος Δήμαρχος κάνει μια σοβαρή προσπάθεια αναβάθμισης του Αυτοδιοικητικού θεσμού. Τα θετικά στοιχεία είναι πολλά και δεν χρειάζεται να τα τονίσουμε. Είναι δικαίωμα και υποχρέωση να επισημάνουμε τις ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ του Προγράμματος ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ 1) Αδυναμία σοβαρή και παράληψη της Αρχιτεκτονικής, κατά την άποψή μου, είναι το σοβαρό θέμα των ΕΤΕΡΟΔΗΜΟΤΩΝ Όλοι οι κάτοικοι να γίνουν Δημότες μας. Το Γερμανικό σύστημα δεν έχει ετεροδημότες και ασφαλώς πρέπει να τελειώσουμε με αυτήν την εκκρεμότητα. Δεν γίνεται να έχουμε χρηματοδότηση για μερικό σύνολο και να κάνουμε Κοινωνική Πολιτική για το σύνολο των Κατοίκων. Μπορεί και πρέπει άμεσα να μετατραπούν οι κάτοικοι σε Δημότες βάσει των καταστάσεων που εισπράττονται από την ΔΕΗ για τα ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ. Εξαίρεση θα αποτελούν οι ετεροδημότες επαγγελματίες, που θα διαλέξουν τον τόπο διαμονής, ή τον τόπο εργασίας τους. 2) Κατοχύρωση της οικονομικής αυτοδυναμίας μέσω (Δ.Ο.Υ) Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας, χωρίς πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις, με παράλληλη αποκέντρωση εξουσιών από το κεντρικό κράτος, που αφορούν την Τοπική Ανάπτυξη. Στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ γίνεται ΑΣΑΦΗΣ αναφορά στην χρηματοδότηση που σωστά συνδέεται με τον (ΦΠΑ) Φόρος Προστιθέμενης Αξίας και την ακίνητη περιουσία. Η αναφορά στα Ευρωπαϊκά προγράμματα για χρηματοδότηση, έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, δεν θα είναι μόνιμη. Απεναντίας στην Ευρώπη οι προϋπολογισμοί σε ισοδύναμους Δήμους είναι δεκαπλάσιοι. Ασφαλώς δεν ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ με τον νόμο η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. Ένα παράδειγμα αρκεί. Τα ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ είναι άμεσο τέλος που εισπράττεται από τους κατοίκους, μέσω της ΔΕΗ και αποδίδεται στις Δημοτικές Αρχές. Το 70% των ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΩΝ είναι ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟ κόστος εργασίας μισθοί και υπερωρίες. Οι Δήμαρχοι μαζί με συγκεκριμένους συνδικαλιστές που παράλληλα είναι και προϊστάμενοι κάνουν ΠΑΡΤΥ διασπάθισης δημοσίου χρήματος, για ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ των εργαζομένων. Οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ προσφέρουν στον Δήμαρχο, κάνοντας «πολιτική» σε βάρος όσων Δημοτικών Συμβούλων ΖΗΤΟΥΝ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ στην οικονομική διαχείριση. 3) Να προσδιοριστούν πεντακάθαρα κριτήρια πληθυσμιακά, γεωγραφικά, αναπτυξιακά κλπ , χωρίς σκοπιμότητες για τους Δήμους που θα διαμορφωθούν, να ταυτίζονται με μονοεδρικές έδρες, στο επικείμενο Νόμο για το πολιτικό εκλογικό σύστημα. Ιστορικά έχει αποδειχθεί ότι οι πολύ μεγάλοι Δήμοι όχι μόνο δεν είναι αναπτυξιακοί, απεναντίας είναι γραφειοκρατικοί και αντιπαραγωγικοί. Είναι σίγουρο πως αν μεγαλώσουν και άλλο τους Δήμους για διάφορες σκοπιμότητες, θα μεταφερθεί ακόμη περισσότερο το μαύρο πολιτικό χρήμα στην Αυτοδιοίκηση από το Κεντρικό Κράτος και θα ΑΚΥΡΩΘΕΙ μια σημαντική εξαγγελία του Πρωθυπουργού. Βεβαίως κατανοούμε τη διατύπωση στα ζητήματα χωροθέτησης, σε όλα τα επίπεδα, θα ακολουθήσουν στη δεύτερη και τελευταία φάση της διαβούλευσης και αποδεχόμαστε την διατύπωση.«Ξεκαθαρίζουμε ότι είναι απόφασή μας τα κριτήρια, όπως αυτά θα οριστικοποιηθούν από τη διαβούλευση, να εφαρμοστούν ενιαία, χωρίς παρεκκλίσεις και εξαιρέσεις. Ομοειδείς Δήμοι θα αντιμετωπιστούν με ίδια πληθυσμιακά, κοινωνικά, οικονομικά, γεωγραφικά, λειτουργικά, χωροταξικά κριτήρια.» 4) Να περιοριστεί το Δημαρχοκεντρικό σύστημα. Στις διατάξεις που αναφέρεστε για την αναβάθμιση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν προστέθηκε, τίποτε περισσότερο από το σημερινό καθεστώς. Τα δυνητικά μπορεί είναι ΕΥΧΕΣ 5) ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΠΑΝΤΟΥ. Αυτή η Κυβερνητική επιλογή «αναγκάζει», χωρίς να προσδιορίζει συνέπειες, όλα τα στελέχη να κάνουν καλά την δουλειά τους, αφού δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες που γνωρίζουν, στους επαγγελματικούς φορείς, στην Αντιπολίτευση να τους αξιολογήσουν από το έργο τους και όχι από τα λόγια τους. Αναγκάζει τα στελέχη να τρέξουν, να παρουσιάσουν έργο αντίστοιχο με τα χρήματα που ξοδεύονται. Όταν δεν αναρτηθούν στο Διαδίκτυο, αναφέρει το Νομοσχέδιο, πως δεν θα ισχύουν οι αποφάσεις!!! Οι πολίτες θα προσφεύγουν στα δικαστήρια; Έτσι θα λύνονται τα προβλήματα; Η άλλη πλευρά είναι η παραγωγικότητα, η αποτελεσματικότητα. Είναι δυνατόν να προχωρήσει το Αυτοδιοικητικό Κίνημα με τετράωρη απασχόληση του Δημάρχου; Η μερική απασχόληση στο Δημαρχοκεντρικό σύστημα δίνει κατεύθυνση στο πολιτικό, υπηρεσιακό επίπεδο, να δουλέψει το ίδιο. Ασφαλώς αυτό πρέπει να αξιολογείται από αρμόδιους, τους πολίτες καθημερινά και βεβαίως, με ιδιαίτερη βαρύτητα την ημέρα των εκλογών. Κύριε Υπουργέ Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα έξοδα, τις σπατάλες, που γίνονται από ανικανότητα, ρουσφέτια, σκοπιμότητες. Η ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ είναι η προστατευτική τους ασπίδα. Αυτό αφορά την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ και σε καμία περίπτωση δεν αφορά τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι εκτελούν εντολές, δεν χαράζουν πολιτική. Δεν εξηγείται διαφορετικά η άρνησή της Δημοτικής Αρχής, να δημοσιοποιήσει στο διαδίκτυο όλες τις αποφάσεις, προκηρύξεις, όλων των οργάνων του Δήμου, δεν εξηγείται διαφορετικά να μην δίνουν τα έγγραφα που ζητούνται από Δημοτικούς Συμβούλους ή να δίνονται με ουσιαστικές ελλείψεις. Δεν εξηγείται διαφορετικά να μην απαντούν σε αιτήματα δημοτών μας για πάνω από έξι μήνες, για πάνω από ένα χρόνο. Δεν εξηγείται διαφορετικά, η έλλειψη ενημέρωσης των δικαιωμάτων που έχουν οι πολίτες. Δεν εξηγείται διαφορετικά να δίνονται πλασματικές υπερωρίες, πλασματικά νυχτερινά, πλασματικά Σαββατοκύριακα, να ζητάνε μισθολογικές καταστάσεις Δημοτικοί Σύμβουλοι και να το αρνείται η Δημοτική Αρχή, με την επίκληση του προσωπικού δεδομένου. Όλοι γνωρίζουμε ότι το εργατικό κόστος 70% είναι τεράστιο είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ για οποιαδήποτε επιχείρηση. Όλοι γνωρίζουμε, ότι εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων, η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζόμενων με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας εργάζονται 2,5-3 ώρες. Όλοι μας γνωρίζουμε ότι, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων που τις αξίζουν, οι περισσότεροι παίρνουν πλασματικές υπερωρίες εν γνώσει της πολιτικής ηγεσίας. Όλοι μας γνωρίζουμε ότι τα ανταποδοτικά, είναι χρήματα από το υστέρημα των κατοίκων της πόλης μας, που το βιοτικό τους επίπεδο δεν είναι σαν της Κηφισιάς. Όλοι μας γνωρίζουμε ότι γίνεται ΚΑΚΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Ποιος πιστεύει ότι χρειάζονται προσλήψεις ορισμένου χρόνου, αντί κάλυψης με μονίμους, ότι χρειάζονται υπερωρίες σ’ αυτούς που δουλεύουν 3 ώρες με συμβατική υποχρέωση 6,5 ώρες; Στους τρίτους (ΕΣΔΝΑ) Ενιαίο Σύνδεσμο Δήμων Νομού Αττικής και την ΔΕΗ πληρώνουμε 1,5 εκατομμύρια ευρώ, ήτοι 15,6% τόσα χρόνια, χωρίς να υπολογίζουμε τις υποβαθμισμένες παρεχόμενες υπηρεσίες τους. Η συνδρομή στον ΕΣΔΝΑ δεν συνδέεται με τα σκουπίδια που πηγαίνει ο κάθε Δήμος, αλλά με τα σταθερά έσοδα του κάθε Δήμου. Μπορεί να γίνει με τέτοιες πρακτικές ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ; Γιατί να κάνει ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ; Πιο είναι το κίνητρο; Αυτές οι πολιτικές είναι σπάταλες και ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ. Πότε αλήθεια θα μας πούνε πόσες μελέτες πληρώθηκαν, χωρίς ποτέ να χρησιμοποιηθούν; Πόσες αναπλάσεις στους ίδιους χώρους σπάταλα έγιναν, πόσες φορές τα ίδια πεζοδρόμια σκάφτηκαν επισκευάστηκαν και ανασκάφτηκαν, πόσες καταστροφές από εργολάβους εμείς τις επιβαρυνθήκαμε ή πλημμελείς εργασίες τους, παραλάβαμε; Ξέρετε πόσες ράμπες ΑΜΕΑ έγιναν με τεράστια εμπόδια σε λίγα μέτρα; Το μεγάλο ΠΑΡΤΥ γίνεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα και στις προμήθειες. ΤΕΛΟΣ 6)Το συνολικό θεσμικό πλαίσιο που διαμορφώνεται για να γίνει ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ πρέπει να ταυτιστεί η θεωρία με την πράξη. Πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένες διατάξεις, που θα προβλέπουν συγκεκριμένα μέτρα, για όσους παραβιάζουν τον νόμο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΙΔΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ(Π.Α.Κ) ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ 23/01/2010