• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Μιστριώτης' | 23 Οκτωβρίου 2010, 11:53

    Γεια σας. Είναι απαραίτητος ο διάλογος. Κάποιες προτάσεις από ένα θεματικό ηλεκτρονικό περιοδικό. 1. Επίσημος φορέας. Θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας επίσημος φορέας εκπροσώπησης των διαδικτυακών μέσων όχι όμως με συνδικαλιστική φιλοσοφία αλλά με ουσιώδη ρόλο. Το διαδίκτυο δεν μπορεί να ανεχτεί (από τη φύση του) «σκουριασμένες» λογικές γιατί απλά δεν μπορεί κανείς να τις επιβάλει. Μην ξεχνάμε ότι το .gr μπορεί εύκολα να γίνει .seixeles 2. Αγγελιόσημο σε θεματικά e-περιοδικά.? Θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη (σε τυχόν μελλοντικό πλαίσιο θεσμικής οργάνωσης) ότι υπάρχουν ηλεκτρονικά περιοδικά – κυρίως θεματικά - που καμία σχέση δεν έχουν με επαγγελματίες δημοσιογράφους. Πχ ένα σε ένα επιστημονικό θεματικό μέσω για την αρχιτεκτονική ή την ιατρική, το «δημοσιογραφικό ρόλο» αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι επιστήμονες. Άρα δεν μπορεί να τεθεί το ζήτημα του αγγελιοσήμου. Το προσωπικό που εργάζεται σε θεματικά μέσα επικοινωνίας έχει τα δικά του ασφαλιστικά ταμεία. Μην ξεχνάμε ότι το .gr μπορεί εύκολα να γίνει .seixeles 3. Ανάπτυξη μικρών επιχειρήσεων ενημέρωσης μέσω διαδικτύου. Η πολιτεία θα πρέπει επίσης να λάβει πάρα πολύ σοβαρά υπόψη της, ότι υπάρχουν υγιείς μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ακόμα και ενός ατόμου – αυτή είναι η φιλοσοφία άλλωστε του διαδικτύου) ενημερωτικού χαρακτήρα στο διαδίκτυο (θεματικού ή όχι) όπου δεν έχουν σχέση με μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα και δεν αποτελούν την ηλεκτρονική edition κάποιου έντυπου, αλλά αυτόνομες δράσεις.. Αν λοιπόν πραγματικά επιθυμεί την ουσιαστική ανάπτυξη οφείλει να βοηθήσει τις συγκεκριμένες δραστηριότητες. Αν ο σκοπός της είναι να βοηθήσει τα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα αποκλείοντας τους «μικρούς» θα πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορεί να το κάνει τουλάχιστον μέχρι να δημιουργηθεί κάποιος παγκόσμιος οργανισμός ελέγχου. Μην ξεχνάμε ότι το .gr μπορεί εύκολα να γίνει .seixeles 4. Εφορία – κωδικοί επαγγελματικής δραστηριότητας. Ένα ηλεκτρονικό περιοδικό «συγκεντρώνει» πολλές δραστηριότητες. Πχ κάνει εκδηλώσεις, πουλάει βιβλία, βάζει διαφημίσεις, βιντεοσκοπεί και δεκάδες άλλα πράγματα. Μιλώντας από προσωπική εμπειρία στην εφορία έχω 21 κωδικούς για να είμαι νόμιμος.!! Είναι αυτό λογικό? Στην σφραγίδα θα πρέπει κανονικά να αναγράφονται όλες οι δραστηριότητες. Βρείτε μου παρακαλώ σφραγίδα και αναιρώ τα παραπάνω. 5. Θεματικά – ειδικευμένα e-περιοδικά επιστημονικού χαρακτήρα. Έχει πλέον καταστεί σαφές ότι μόνο τα θεματικά μέσα επικοινωνίας μπορούν να επιβιώσουν στον ανταγωνισμό, αντίθετα με τα γενικού περιεχομένου, όπου εκεί πλέον έχουν αρχίσει και δραστηριοποιούνται οι μεγάλες εκδοτικές επιχειρήσεις. Η πολιτεία θα πρέπει να λάβει υπόψη της ότι στην Ελλάδα (αυτό στο εξωτερικό αποτελεί κανόνα) υπάρχουν εκατοντάδες θεματικά μέσα που απασχολούν 1-10 εργαζόμενους. Επίσης, τα συγκεκριμένα e-περιοδικά έχουν σημαντικό πολιτιστικό και επιστημονικό ρόλο χωρίς να είναι δήθεν Μ.Κ.Ο. και να κατασπαταλούν αδικαιολόγητα το δημόσιο χρήμα. Αυτές τις επιχειρήσεις που δεν επιβαρύνουν αλλά αντίθετα βοηθούν την πολιτεία και συγκεντρωτικά προσφέρουν poll;ew θέσεις εργασίας, το κράτος θα πρέπει να τις ενισχύσει. (Πχ θα μπορούσαν να δίνουν οι κρατικοί οργανισμοί με νόμο διαφημίσεις σε αυτές. Προσοχή όμως να μην γίνει σαν τις Μ.Κ.Ο. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να λειτουργούν πραγματικά. Πχ όποιο e-περιοδικό έχει πάνω από 800 επισκέψεις την ημέρα με βάση το Google που δεν αμφισβητείται … μάλλον.) 6. Η πολιτεία θα πρέπει να «ακούσει» σοβαρά εκείνους που πραγματικά γνωρίζουν το διαδίκτυο και αγωνίζονται καθημερινά σε αυτό και όχι τους «περαστικούς» «φιλοσοφούντες» αν θέλει πραγματικά να βοηθήσει. Μόνο κάποιος που γνωρίζει μπορεί να προτείνει εφικτές και βιώσιμες λύσεις. Με τους υπόλοιπους (εκδότες , μεγάλοδημοσιογράφους κτλ) μπορεί να μιλήσει φυσικά για τα υπόλοιπα – τα δικά σας. Μην ξεχνάμε ότι το διαδίκτυο αποτελεί την σημαντικότερη ευκαιρία ανάπτυξης των τελευταίων ετών, αλλά και παράλληλα ότι το .gr μπορεί εύκολα να γίνει .seixeles Βασίλης Μιστριώτης, αρχιτέκτων Διευθυντής σύνταξης GreekArchitects.gr (www.greekarchitects.gr)