• Σχόλιο του χρήστη 'Ανδρέας Νοταράς' | 27 Οκτωβρίου 2010, 22:15

    Εύχομαι ολόψυχα η πρωτοβουλία να έχει σκοπό την αναβάθμιση και την σταδιακή απεμπλοκή του πολιτικού συστήματος από τους διαχειριστές της ενημέρωσης που στην ουσία αποτελούν την υπερκυβέρνηση της χώρας εδώ και δεκαετίες. 1. Διαχωρισμός σε τρεις κατηγορίες: α. portals που ανήκουν σε εκδοτικά συγκροτήματα. Αυτά θα πρέπει να θεωρούνται προέκταση των παραδοσιακών ΜΜΕ και να διέπονται ακριβώς στους ίδιους όρους λειτουργίας, τόσο στα εργασιακά, τα φορολογικά κλπ με τα παραδοσιακά μέσα. Τα πορταλς των ΜΜΕ αυτή τη στιγμή αποτελούν την μεγαλύτερη εστία φοροδιαφυγής αφού το μεγαλύτερο μέρος συμβατικών διαφημίσεων τιμολογείται στο πόρταλ ώστε να γλιτώνει ο διαφημιζόμενος το αγγελιόσημο. Όχι, δεν είναι "άδικο" για αυτά τα πόρταλς, διότι έχουν a priori το πλεονέκτημα της διαφήμισης μέσα από τα υπόλοιπα ΜΜΕ των ομίλων, πράγμα που δεν το έχουν τα αυτόνομα ενημερωτικά σάιτς. β. Αυτόνομα, επώνυμα ενημερωτικά ή άλλα σάιτς και Blogs. Βασική προϋπόθεση, να υπάρχει ένας νόμιμος εκπρόσωπος, χωρίς απαραίτητα να είναι ο διαχειριστής. Εκεί πρέπει να μπουν τα κριτήρια χαρακτηρισμού κάποιου πόρταλ για να ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Π.χ. Ελάχιστος χρόνος λειτουργίας, ελάχιστος αριθμός καθημερινών πρωτογενών άρθρων, έλλειψη διαφημίσεων παράνομου τζόγου ή πορνό. Εκεί θα πρέπει να θεσπιστούν όροι διασφάλισης των διαχειριστών σε επίπεδο επίσημου φορέα όπως η ΕΣΗΕΑ για όσους θέλουν να ταυτοποιηθούν, αλλά να συνεχίσουν να εμπίπτουν στη νομοθεσία περί Blogs αφού ήδη υπάρχει δεδικασμένο. Με τα κριτήρια λοιπόν που θα είναι υπερκυβερνητικά και αδιάβλητα, θα παρέχεται και η κρατική διαφήμιση, ώστε να στηριχθούν και να μην εξαναγκάζονται στην προβολή προϊόντων του τύπου που προαναφέραμε. Τα ιστολόγια αυτής της κατηγορίας θα φέρουν ειδικό σήμα ώστε να πιστοποιείται η συμμετοχή τους και να γίνεται ξεκάθαρο στον επισκέπτη. γ. Τα προσωπικά ιστολόγια που δεν θα θελήσουν να ενταχθούν στην δεύτερη κατηγορία, παραμένουν στην υφιστάμενη κατάσταση. Έτσι δεν θα θεωρηθεί σε καμμία περίπτωση ότι γίνεται η οποιαδήποτε απόπειρα "φίμωσης", αλλά και ο αναγνώστης θα γνωρίζει ότι μπαίνει σε ιστοσελίδα που δεν θεωρείται ειδησεογραφική. Το ζητούμενο είναι να δοθεί το βάρος στην δεύτερη κατηγορία ώστε να διαφυλάσσεται ο διαχειριστής, οι συμμετέχοντες / εργαζόμενοι, να διευκολύνεται το δημοσιογραφικό τους έργο, τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα αλλά να δομηθεί και η ορθολογική μέθοδος για την διανομή της κρατικής διαφήμισης.