• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Καλπουρτζής' | 8 Δεκεμβρίου 2010, 13:54

    Ήδη κάθε πολίτης είναι εφοδιασμένος με μοναδικούς αριθμούς και κάποια προσωπικά δεδομένα (τα ελάχιστα δυνατά ...ελπίζω) είναι καταχωρημένα σε κάποιες βάσεις δεδομένων. Αυτά είναι ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας, ο Α.Φ.Μ., ο Α.Μ.Κ.Α. Επιπλέον υπάρχουν σε διάφορους δημόσιους φορείς, βάσεις δεδομένων με στοιχεία πολιτών (όπως π.χ. δημοτολόγια, τράπεζες κλπ). Δεν καταλαβαίνω την αναγκαιότητα της κάρτας του πολίτη όταν με την επίδειξη της αστυνομικής ταυτότητας μπορεί να ταυτοποιηθεί ο κάτοχός της. Με την λογική αυτή, θα ήταν σκοπιμότερη η αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης και δισύνδεσης όλων αυτών των βάσεων δεδομένων ώστε ο κάθε πολίτης με την επίδειξη της Αστυνομικής του Ταυτότητας να έχει πρόσβαση στις πληροφορίες αυτές και την έκδοση των αντίστοιχων πιστοποιητικών, εγγράφων κλπ, καθώς και οι δημόσιες υπήρεσίες να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία αυτά για να καταπολεμηθεί η ατελείωτη γραφειοκρατεία του δημόσιου τομέα. Ένα παράδειγμα: γιατί θα πρέπει για να θεωρήσω βιβλία στην εφορία να προσκομήσω ασφαλιστικές ενημερότητες από το ΙΚΑ και από τον φορέα ασφάλισής μου όταν θα μπορούσαν να εμφανίζονται κατευθείαν στην εφορεία χωρίς την περεταίρω ταλαιπωρία μου; Έτσι, θα μπορούσε να δηνιουργηθεί ένα εσωτερικό δίκτυο όλων των δημοσίων φορεών (intranet) όπου καθε υπηρεσία και υπάλληλος θα είχε περιορισμούς πρόσβασης στα στοιχεία άλλων υπηρεσιών. Τώρα, αναφορικά με υπηρεσίες μέσω διαδικτύου θα μπορούσε ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ με έναν ηλεκτρονικό κλειδάριθμο, στα πρότυπα των τραπεζών, να καταχωρεί το αίτημά του και να του αποστέλονται είτε ηλεκτρονικά έιτε σε φυσική μορφή τα έγγραφα που ζητά.