• Σχόλιο του χρήστη 'Σίμος Ι. Σαμαράς' | 31 Ιανουαρίου 2011, 00:49

    Γ Ε Ν Ι Κ Ε Σ Π Α Ρ Α Τ Η Ρ Η Σ Ε Ι Σ Με τον τρόπο που έχουν διατυπωθεί ορισμένες ρυθμίσεις του άρθρου 6 βρίσκονται σε δυσαρμονία με άλλες ρυθμίσεις του ίδιου προσχεδίου νόμου (εφεξής ΠρσχΝ) ή και άλλων νόμων, και για το λόγο αυτό χρήζουν τροποποίησης. Ε Π Ι Τ Η Σ § 3 Η ρύθμιση της παραγράφου έρχεται σε μερική αντίθεση με εκείνες του άρθρου 4 §§ 1 & 3 του παρόντος προσχεδίου νόμου στο βαθμό που η νομιμότητα και εγκυρότητα των δεδομένων κατοχυρώνονται αντίστοιχα από αυτές για κάθε αναρτώμενη πληροφορία κι όχι μόνο για τα αποστελλόμενα στην Κεντρική Διαδικτυακή Πύλη του Ελληνικού Δημοσίου (εφεξής ΚΔΠ). Θα ήταν, λοιπόν, προτιμότερο, να παραλειφθεί τελείως η παράγραφος 3, προκειμένου να αποφευχθούν παρανοήσεις, όπως ότι οι αρχές που αναφέρει ισχύουν μόνο για όσα στέλνονται στην ΚΔΠ, και όχι για όσα αναρτούν στους διαδικτυακούς τους τόπους. Ε Π Ι Τ Η Σ § 5 Με τον τρόπο που έχει διατυπωθεί η παράγραφος 5 καταλαμβάνει όλο το δημοσιοποιούμενο υλικό, δηλ. και εκείνο της παραγράφου 4, καθώς κι εκείνο του άρθρου 2 § 4 ν. 3861/2010. Με τον τρόπο αυτό δίνεται, κατά το φαινόμενο τουλάχιστον, η δυνατότητα στους δημόσιους φορείς να θέτουν όρους πρόσβασης, και μάλιστα ο καθένας τους δικούς του, για υλικό που υποχρεούνται να διατηρούν δημοσιοποιημένο. Έτσι, οι ρυθμίσεις για την υποχρεωτική δημοσιοποίηση υλικού ανατρέπονται στην πράξη. Θα πρέπει λοιπόν η παράγραφος 5 είτε να απαλειφθεί στο σύνολό της, καθώς οι όροι πρόσβασης στο αντικείμενο δημοσιοποίησης στο οποίο αναφέρεται κατοχυρώνονται ήδη με επιφυλάξεις από τις διατάξεις που προαναφέρθηκαν, είτε να εξειδικευθεί ώστε να καταλαμβάνει μόνο το πεδίο εφαρμογής των επιφυλάξεων, και μάλιστα με τρόπο που δεν αναιρεί τη δημοσιοποίηση των πληροφοριών και την πρόσβαση σ’ αυτές που θεμελιώνουν οι διατάξεις που προαναφέρθηκαν. ΣΙΜΟΣ Ι. ΣΑΜΑΡΑΣ – Δικηγόρος Υπ. Διδάκτορας Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών http://www.nomologio.wordpress.com