• Σχόλιο του χρήστη 'Σίμος Ι. Σαμαράς' | 31 Ιανουαρίου 2011, 01:01

    Στο άρθρο 7 εμφανίζεται το ίδιο πρόβλημα με το άρθρο 4 § 1 του προσχεδίου νόμου (εφεξής ΠρσχΝ), γίνεται δηλ. λόγος σε μία γενική αρχή του δικαίου, η οποία τυγχάνει πολλαπλής κατοχύρωσης, στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πρωτογενές (άρθ. 16 Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και παράγωγο (Οδ. 95/46/ΕΚ), στο ελληνικό νομοθέτημα για την εναρμόνιση με το παράγωγο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ν. 2472/1997) και το Σύνταγμα (άρθ. 9Α). Η μνεία της αρχής αυτής δεν είναι σκόπιμη σε ένα ειδικό νομοθέτημα, όπως το παρόν προσχέδιο νόμου, γιατί εγκυμονεί τον κίνδυνο της περαιτέρω καλλιέργειας στους κύκλους των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα της κουλτούρας της εγκυκλίου και της τυπικής νομιμότητας, της κουλτούρας δηλ. εκείνης στο πλαίσιο της οποίας οι υπάλληλοι εφαρμόζουν μόνο ό,τι τους έχει ρητά γνωστοποιηθεί και κρύβονται πίσω από τη διατύπωση του νόμου, που ερμηνεύουν συνήθως κατά το δοκούν, παραβλέποντας πλήρως την ισχύ άλλων νόμων, ακόμα και του Συντάγματος, διεθνών συμβάσεων και του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατά συνέπεια είναι προτιμότερο να απαλειφθεί τελείως το άρθρο 7, αφού το κανονιστικό του βεληνεκές καλύπτεται πλήρως από την υφιστάμενη νομοθεσία, στην οποία δεν προσθέτει τίποτα. ΣΙΜΟΣ Ι. ΣΑΜΑΡΑΣ – Δικηγόρος Υπ. Διδάκτορας Νομικής Πανεπιστημίου Αθηνών http://www.nomologio.wordpress.com