• Σχόλιο του χρήστη 'Αναστασιάδης Αντώνιος' | 31 Ιουλίου 2011, 07:58

    Δημοψηφίσματα (Εκλογική διαδικασία) Λέξεις-Κλειδιά: Διαυγής ισοπολιτεία, Φιλόσοφοι-Βουλευτές, ξεκάθαρη ανεξαρτησία νομο-θετικής-εκτελεστικής εξουσίας, ενεργός συμμετοχή των πολιτών για τα πάντα, ενεργοποίηση Λευκής ψήφου, Όχι επανεκλογή βουλευτή σε δύο συνεχόμενες θητείες, διαδικασία κλήρου, Βουλευτής-Πολίτης, Η ισοπολιτεία είναι η πρώτη και κύρια πολιτική αξία που πρέπει να υφίσταται χωρίς την πα-ραμικρή παραποίηση και διαφαλκίδευση. Από αυτήν εξαρτάται η δημοκρατία. Ως εκ τούτου, κάνω εδώ μια γενική τοποθέτηση για την διαδικασία ψηφοφοριών, δημοψηφισμάτων, εκλογών και πολιτικού ελέγχου από τους πολίτες για τα πολιτικά πεπραγμένα. Πρώτα από όλα να τονίσουμε ότι θα πρέπει να νομοθετούν οι δίκαιοι, οι έχοντες ανώτερη διάνοια, οι άνθρωποι χωρίς πάθη αλλά με πλούσια συναισθήματα, αυτοί που γίνονται ευτυχι-σμένοι με την ευτυχία του Λαού, αυτοί που δε τους νοιάζει η δόξα του σήμερα αλλά η αυριανή ευημερία της κοινωνίας, αυτοί που δεν νοιάζονται για τις επόμενες εκλογές αλλά για τις επόμενες γενιές. Άρα μιλάμε για Θεούς; Ναι! αλλά επειδή θεοί δεν υπάρχουν, τότε μιλάμε για Φιλόσοφους-Βουλευτές, ώστε να ευημερήσει η ανθρώπινη κοινωνία και όχι στυ-γνούς τεχνοκράτες κορπορατιστές, που αδυνατούν να συλλάβουνε οποιαδήποτε ψυχοσυναισθη-ματική δόνηση του λαού και του περιβάλλοντός τους. Άλλωστε, αφού ο κάθε βουλευτής έχει (και πρέπει να έχει) τους επιστημονικούς του συμβούλους, τότε μπορεί, ακόμα και να είναι α-πλώς ένας άνθρωπος υψηλού πνευματικού και φιλοσοφικού επιπέδου. Με κρυστάλλινη διαφά-νεια και διαύγεια και παντελή ανεξαρτησία, χωρίς την παραμικρή εμπλοκή και συμμετοχή τους σε οτιδήποτε άλλο, θα μπορούν να επιτελούν σωστά το λειτούργημά τους. Μοναδικό τους έργο να ελέγχουν και να ψηφίζουν τους νόμους, έχοντας υπόψη την εξειδικευμένη επιστημονική γνώση (δική τους ή των συμβούλων τους), το κοινωνικό και φιλοσοφικό πλαίσιο και την αν-θρωπιστική ατμόσφαιρα. Φυσικά, παντελής ανεξαρτησία ως νομοθετική εξουσία και καμία απο-λύτως σχέση με την εκτελεστική. Απαραίτητο στοιχείο παραμένει η συμμετοχή του λαού στην νομοθετική εξουσία με κάθε τρόπο (όπως και σε όλες τις εξουσίες). Πως λοιπόν θα γίνει δυνατή η συνεχής ενεργός συμμετοχή του λαού; Εδώ υπάρχει μια λύση και εξαρτάται από ένα δημοκρατικό κοινοβούλιο που πραγματικά θέλει να επιφέρει τη δημοκρατία, την ελευθερία και την ισότητα. Η λύση είναι, η με κάθε τρόπο συμμετοχή του πολίτη στα κοινά. Πολλοί οι τρόποι και πολλές οι μέθοδοι. Για παράδειγμα, η χρήση διαδικτύου βοηθά σε αυτό. Με τις ανά έτος και κατά τόπους συνελεύσεις του Λαού που επικρίνουν ή επικροτούν την υπάρχουσα κυβέρνηση, επιβεβαιώνουν την στήριξή τους στην κυ-βέρνηση και ανανεώνουν την εμπιστοσύνη τους προς αυτήν. Οι περιοδικές και περιφερειακές προαιρετικές συνελεύσεις το λαού για συγκεκριμένα θέματα της πολιτείας , η κατάθεση άποψης για κάθε νέο νόμο από το λαό μέσω διαδικτύου με τη χρήση του εκλογικού αριθμού πριν την ψήφιση από το κοινοβούλιο, με έντιμο εκλογικό σύστημα κ.α. Η τελική έγκριση από τους τοπι-κούς Βουλευτές-Πολίτες με κλήρωση (εξηγείται παρακάτω). Γενικά, δεν πρέπει να υπάρχει τί-ποτα στο κράτος που να μην μπορεί να ανακληθεί από την απόλυτη πλειοψηφία του λαού. Τι περιμένουμε από αυτές τις περιπτώσεις στήριξης της λαϊκής πλειοψηφίας; Σκεφτείτε και σταθμίστε τα οφέλη της επαναφοράς του ρόλου του πολίτη στο προσκήνιο. Είναι απαραίτητο να ενεργοποιηθεί ο πολίτης ως «Πολίτης» στην καθημερινότητα. Δεν πρέπει ο λαός να παραμένει αμέτοχος και άχρηστος για τέσσερα χρόνια και να ‘παίζει’ το ρόλο του νερο-κουβαλητή μόνο στις εκλογές. Μετά από τέσσερα χρόνια οκνηρίας και ομηρίας, οποιοδήποτε έμβιο ον ατονεί και αδρανεί. Η καθημερινή συμμετοχή τον ενεργοποιεί, τον ωριμάζει, τον δρα-στηριοποιεί. Η άλλοτε ισχυρή Εκκλησία του Δήμου, επιβάλλεται να επανέλθει. Διότι, αν όλοι αυ-τοί που με δόλο ή από λάθος, αποστέρησαν αυτό το κυριαρχικό δικαίωμα του λαού και δεν του το επιστρέψουν, τότε πρέπει ο ίδιος ο λαός να το διεκδικήσει πίσω. Με κάθε τρόπο, με κάθε θυ-σία, με κάθε τίμημα. Θυμηθείτε τα λόγια τον J.F. Kennedy (1917-1963) «όποιος εμποδίζει μια ειρηνική επανάσταση, την μετατρέπει σε βίαιη επανάσταση». Μαζί με την επιστροφή του λαού στον δημόσιο βίο, όπως αναφέραμε παραπάνω, με κάποιες πιθανές παρεμβάσεις του στα δημό-σια πράγματα, να υπάρξουν θεσμικές αλλαγές και για τον τρόπο εκλογής των βουλευτών, που βάλλεται και αποδυναμώνεται πανταχόθεν. Ισχυροποιήστε με κάθε τρόπο το λειτούργημά του βουλευτή με δημοκρατικά και νόμιμα θεμέλια. Η συνεχής εναλλαγή των προσώπων στις διάφο-ρες εξουσίες, η ολιγόχρονη παρουσία τους στις διάφορες πολιτικές θέσεις και η ανάμιξη μυστι-κής ψηφοφορίας και κλήρου, υπήρξαν οι δικλείδες ασφαλείας και προστασίας της δημοκρατίας, έως ότου παρείσφρησαν οι πολιτικάντηδες και την μετάλλαξαν στα μέτρα τους, διαφθείροντας ότι καλύτερο είχε να επιδείξει το ανθρώπινο πνεύμα και το ανθρωπιστικό ιδεώδες. Έτσι, η δη-μοκρατία μετατράπηκε σε ολιγαρχία λίγων οικογενειών, κεκαλυμμένη περίτεχνα με τον κοινο-βουλευτικό μανδύα. Διερευνήστε κατά πόσο πραγματικά μπορεί να εμπλακεί οποιοσδήποτε πο-λίτης στην διεκδίκηση μιας βουλευτικής έδρας. Αναρωτηθείτε κατά πόσο συμβάλλουν στον εκ-μαυλισμό της έννοιας της δημοκρατίας η σημερινή διαδικασία εκλογής βουλευτών. Διερωτηθεί-τε κατά πόσο είναι πραγματικά δημοκρατικές οι διαδικασίες. Τι απέμεινε απ’ όλα όσα έχει αναδείξει η ιστορική πορεία της αληθινής δημοκρατίας; Ήταν αναμεμιγμένες όλες οι εξουσίες και οι διαδικασίες της δημοκρατίας μέσα στο χρόνο, αλλάζο-ντας και μεταλλάσσοντας συνεχώς μορφές, σαν τα κύματα που τη μια διαχωρίζονται και την άλ-λη αναμιγνύονται, χωρίς να μπορείς να αντιληφθείς αν διαχωρίζονται κάπου και που διαχωρίζο-νται, αν υπάρχουν όρια και αν τελικά είναι ένα ή πολλά. Αντιλαμβάνεστε την λεπτεπίλεπτη ι-σορροπία μεταξύ των εξουσιών αλλά ταυτόχρονα και την άκρως ιδιαίτερα ‘ευαίσθητη’ μεταξύ τους επικοινωνία. Διδαχθείτε από αυτήν, ανατρέξτε πίσω, βρείτε που διεπράχθη η διολίσθηση και που ξέφυγες της πορείας και του σκοπού της. Επαναφέρατε κάθε θετικό που είχε και έχει ε-γκαταλειφθεί από τους καιροσκόπους πολιτικάντηδες. Συμπληρώστε ότι ήταν θετικό αλλά ελλι-πές και εγκαταλείψτε κάθε αρνητικό στοιχείο. Επικέντρωσε την προσοχή σας στον τρόπο της εκλογής των βουλευτών. Επαναφέρετε και την κλήρωση. Χρησιμοποιήστε τους αμισθί Βουλευ-τές-Πολίτες. Χωρίς δίκαιο πολιτικό σύστημα ή πιο γενικά, χωρίς την εμπιστοσύνη του λαού στο πολιτικό σύστημα, δεν μπορεί να ευημερήσει και να προοδέψει μια πολιτεί-α. Είναι απαραίτητο να επανέλθει ο συνδυασμός μυστικής ψηφοφορίας και κλήρωσης ως δι-κλείδα ασφαλείας. Να μην υποκλέπτεται ή αποδυναμώνεται η ψήφος κανενός πολίτη. Ούτε μία ψήφος! Δεν μπορεί η ψήφος των μικρών κομμάτων να αξίζει λιγότερο από την ψήφο των μεγάλων κόμματων. Δεν μπορεί το λευκό να μη λαμβάνεται ως λευκό, αλλοιώνοντας έτσι την ετυμηγορία του λαού. Είναι σαφέστατα αντιδημοκρατικό. Το ποσοστό του λευκού πρέπει να χρησιμοποιηθεί για εκλογή βουλευτών με κλήρο, από πολίτες που δήλωσαν το ενδιαφέρον τους με αίτηση τους και που δεν θα έχουν καμία σχέση με κανένα κόμμα. Τελικά, σήμερα υφίσταται αληθινά η ισοπολιτεία και η ισηγορία; Ξεκάθαρη αποστασιοποίηση του κοινοβουλίου από την κυβέρνηση. Δεν πρέπει ο υπουργός να είναι και βουλευτής. Πρέπει να αναδειχθεί περίτρανα η δικλείδα ασφαλείας για την προστα-σία της ανεξαρτησίας των εξουσιών. Χρήση μικτού τρόπου εκλογής με μυστική ψηφοφορία και με κλήρο. Ενεργοποίηση πολιτών και δικαίωμα υπερψήφισης ή καταψήφισης των νόμων και από τους πολίτες. Να γίνει χρήση κάθε δυνατής δικλείδας ασφαλείας και με διαφορετικές μορ-φές μάλιστα. Για παράδειγμα, ένας μικρός αριθμός πολιτών που με κλήρο επιλέγονται ως «Βου-λευτές-Πολίτες», αμισθί, από ένα σύνολο πολιτών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον με αίτησή τους. Αν κληρωθούν, υποχρεωτικά θα συμμετέχουν σε κάθε κλήση συμμετοχής τους, με αυτονόητη απόλυτη μυστικότητα . Ακόμα, οι προαιρετικά προσερχόμενοι πολίτες ανά πόλη θα λένε τις α-πόψεις τους και θα λαμβάνονται υπόψη από τους Βουλευτές-Πολίτες. Μνημονεύονται ενδεικτι-κά και πολύ περιεκτικά, για να αντιληφθούμε ότι υπάρχουν λύσεις και διέξοδοι. Το μόνο εμπό-διο είναι το πολιτικό-κομματικό κατεστημένο, βουτηγμένο στη βαλτώδη συντήρηση και τη λα-σπώδη υποκρισία και βασισμένο στην ιδιοτέλεια, αγωνίζεται με νύχια και με δόντια να κρατήσει τα κατ’ αυτούς ‘κεκτημένα’. Έχουν κολλήσει ως ‘ξενιστές’ πάνω στην «εξουσία» και δεν θέ-λουν να την αποχωριστούν. Ποιος είναι ο αληθινός σκοπός του κοινοβουλίου και ποιον πρέπει να εξυπηρετεί; Σε κάθε πόλη ή νομό, ανάλογα με πληθυσμό, για παράδειγμα, ένας «Βουλευτής-Πολίτης» με κλήρωση ανά χίλιους ενήλικες ενεργούς πολίτες (ψηφοφόρους), χωρίς μισθό, ώστε να εκδηλώ-νουν ενδιαφέρον μόνο αυτοί που θέλουν να προσφέρουν. Να υπάρχει ικανός αριθμός Βουλευ-τών-Πολιτών ώστε, όταν κάποιοι αδυνατούν λόγω οιασδήποτε αδυναμίας (εργασία, ασθένεια κτλ), πάντα να υπάρχουν κάποιοι που θα μπορούν. Θα πρέπει να είναι παντελώς ανεξάρτητοι από τα πολιτικά κόμματα. Καμιάς μορφή εμπλοκής τους, έμμεση ή άμεση, δεν πρέπει να εμφα-νίζεται με οποιοδήποτε κόμμα. Όποιος εμπλέκεται με πολιτικό κόμμα καθ’ οιονδήποτε επίσημο τρόπο δεν θα έχει δικαίωμα εκλογής σε θέση Βουλευτή-Πολίτη. Κάθε σημαντική απόφαση της χώρας και κάθε σοβαρό νόμο που θα επηρεάσει την κοινωνία και οτιδήποτε άλλο σημαντικό, θα συζητείται και από τους Βουλευτές-Πολίτες όλης της χώρας και θα ψηφίζετε κι από αυτούς. Οι «Βουλευτές-Πολίτες» θα συζητάνε σε ανοικτή συζήτηση με το λαό της τοπικής κοινωνίας, θα συλλέγουν όλες τις προτάσεις, θα τις ταξινομούν και θα τις καταγράφουν και θα τις αποστέλ-λουν στο Κοινοβούλιο της πολιτείας. Την ώρα της τελικής ψηφοφορίας, θα υπερψηφίζουν ή θα καταψηφίζουν κατά γνώση και κατά συνείδηση, λαμβάνοντας υπόψη και τις αποφάσεις που πάρθηκαν στις τοπικές ανοικτές συντελεύσεις τους. Θα επιμείνω για τις δικλείδες ασφαλείας ώστε να διασφαλισθεί το δίκαιο και να αποφευχθεί η σύγχυση και η διαβλητότητα διαδικασιών. Δηλαδή: Πρώτον έχουμε εκλογή με μυστική ψηφοφορία από το λαό ενός ικανού αριθμού εκ των αρίστων και δεύτερον έχου-με εκλογή με κλήρωση όσων είναι απαραίτητοι (ο αριθμός των βουλευτικών εδρών που δεν καλύφθηκαν με το κανονικό δημοψήφισμα). Μπορεί εδώ να αναφερθεί ότι, ενίοτε από τους εκλεγμένους με μυστική ψηφοφορία, μπορούν να εκλέγονται με μια επόμενη κλήρωση άλ-λοι, ώστε να εναλλάσσονται ανά κάποιο μικρό χρονικό διάστημα, πχ ανά έτος, ώστε να μη κα-πηλεύονται τη θέση τους με ιδιοτέλεια, καθιστάμενοι ‘τύραννοι’ των συμπολιτών τους, και βέ-βαια, να μην επιτρέπεται η εκλογή ενός βουλευτή για δύο συνεχείς βουλευτικές θητείες. Σκέφτομαι ότι είναι καλύτερα να κυβερνούν αυτοί που δε θέλουν να κυβερνήσουν. Καλύτε-ρα να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι με διάφορες μορφές και βαθμίδες και με δια-φορετικούς τρόπους. Το να συμμετέχει κανείς στα κοινά είναι υποχρέωση και όχι απλώς ένα δι-καίωμα. Να μην υπάρχει δικαίωμα συνεχόμενης βουλευτικής ή κυβερνητικής θητείας, ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητά τους και η εντιμότητά τους . Θα σκέφτονται, όχι για τους εαυτούς τους, αλλά θα νομοθετούν ως να νομοθετούσαν για κάποιους… αγνώστους. Ως να νομοθετούν για άλλον λαό με τον οποίο δεν έχουν καμιά σχέση. Έτσι αποφεύγονται οι ιδιοτέλειες και δεν ασχολούνται με την προετοιμασία της θέσης που θα διεκδικήσουν στην επόμενη κυβέρνηση. Έτσι πείθονται οι πολιτικάντηδες να αδιαφορήσουν και οι φιλοσοφημένοι πολιτικοί να ενδια-φερθούν. Κάπως έτσι, θα επιτρέπεται να κυβερνούν οι άξιοι, χωρίς να απαγορεύεται όμως στους ανάξιους. Έτσι, η κυβέρνηση δε θα σκέφτεται τις επόμενες εκλογές αλλά τις επόμενες γενιές. Και αυτό να αναδεικνύεται κάθε μέρα με θυσίες, με λόγια και έργα. Άλλως, οι κυβερνήσεις θα τείνουν –και τείνουν- προς εκφυλισμό και διαφθορά, καταπατώντας την γενική θέληση και κάθε αίσθημα δημοκρατίας, δικαιοσύνης και ηθικής. Σήμερα, κατά τη διάρκεια της θητείας του κοι-νοβουλίου, δεν ασχολούνται για τα ουσιαστικά προβλήματα της πολιτείας, αλλά προετοιμάζο-νται για τις επόμενες εκλογές. Λαϊκίζουν για να κρατήσουν τις αγέλες στο μαντρί που θα τους ψηφίσουν και μόνο για τα μικροσυμφέροντα τους ασχολούνται. Όλα μέσα σε κλίμα ρουσφετο-λογίας και αναξιοκρατίας. Και όταν χάνεται η αιδώς, τότε όλα είναι πιθανά. Ο λαός ουσιαστικά δεν αντιπροσωπεύεται και τελικά αδιαφορεί. Οι πολίτες μετατρέπονται σιγά-σιγά σε ιδιώτες υ-πηκόους-υπηρέτες-σκλάβους. Τα κράτη δυστυχούν και πεθαίνουν, οι λαοί υποφέρουν και σκλα-βώνονται. Συνειδητοποιήστε πόσο σημαντικά είναι όλα αυτά, ποια είναι τα κυριότερα χαρακτη-ριστικά στοιχεία και ποιες οι αρετές και οι αξίες ενός κοινοβουλίου. Καταγράψτε τα και ακο-λουθήστε τα με ιερότητα. Όταν είναι καταγεγραμμένα, μπορούμε να τα συζητήσουμε. Τέλος! Αγωνιστείτε για την διασφάλιση της δημοκρατικότητας του κοινοβουλίου. Απαιτή-στε και διεκδικήστε την ισοπολιτεία. Σεβαστείτε και εκτίμησε την αξία της ψήφου του κάθε πο-λίτη. Εκδημοκρατικοποιήστε τον τρόπο επιλογής των μελών του κοινοβουλίου. Αξιώστε, μετά τις εκλογές, να τηρηθούν όλα όσα συμφωνήθηκαν πριν τις εκλογές. Επιμείνατε για την ακεραιό-τητα της ψήφου και της αληθινής ανεξαρτησίας της νομοθετικής εξουσίας. Αποκαταστήστε την αξία του λευκού ψηφοδελτίου. Αγωνιστείτε για όλα αυτά με δύναμη, αγάπη και αυταπάρνηση. Αν όλα αυτά γίνουν, τότε μη φοβηθείτε και θα το δείτε, ολόκληρος λαός θα είναι μαζί σας. Για περισσότερες πληροφορίες: Αντώνης Αναστασιάδης, Γεωργιάδου Ιφ. 61, Δράμα, 66100, 6936694482, anastasiadisan@yahoo.gr