• Η συμπερίληψη της ρύθμισης της παραγράφου 1 (δ) του άρθρου 108: "δ) πιστοποιητικό γλωσσομάθειας επιπέδου τουλάχιστον Β1 χωρίς περαιτέρω εξέταση στα στοιχεία ιστορίας και πολιτισμού" είναι μεγάλης σπουδαιότητας, επειδή το επίπεδο Β1 είναι το πρώτο της σειράς των έξι επιπέδων γλωσσομάθειας που καθιστά τον χρήστη της γλώσσας "ανεξάρτητο" και για τον λόγο αυτό θεωρείται κομβικό σημείο στο φάσμα των επιπέδων γλωσσομάθειας από Α1 έως Γ2. Στην πράξη, αυτό συμβαίνει διότι: (α) ενισχύει την γλωσσική επάρκεια των υποψηφίων για την απόκτηση του καθεστώτος του επί μακρόν διαμένοντος, καθώς υπερκαλύπτει τη δυνατότητα χρήσης της ελληνικής γλώσσας (σύμφωνα άλλωστε και με το Αναλυτικό Εξεταστικό Πρόγραμμα Ελληνομάθειας, που στηρίζεται στο Κοινό Ευρωπαικό Πλαίσιο Αναφοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης, που ρυθμίζει όλες τις γλώσσες της Ευρ. 'Ενωσης). (β) βοηθά ουσιαστικά στην κοινωνική ένταξη των μεταναστών που θα αποκτήσουν το καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος (γ) τέλος, καλύπτει τους μετανάστες που έχουν ήδη εξεταστεί επιτυχώς στο επίπεδο Β1 και άνω (ακολουθώντας το άρθρο 31 του ν.4115/2013). Με τιμή, Καθηγητής Ι. Ν. Καζάζης Πρόεδρος του ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ