• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ' | 29 Οκτωβρίου 2013, 09:46

    Με την περ. β του άρθρου 6 διευκρινίζεται για πρώτη φορά ότι για τα ανήλικα τέκνα των πολιτών τρίτων χωρών, η εξέταση συνδρομής λόγων δημόσιας τάξης και ασφάλειας θα διενεργείται μόνο μετά τη συμπλήρωση του 15ου έτους της ηλικίας τους, έτσι ώστε να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση του ζητήματος από όλες τις υπηρεσίες αλλοδαπών της επικράτειας. Με την περ. γ του άρθρου 6, ορίζεται ότι μετά την παρέλευση δύο μηνών από την αποστολή του ερωτήματος στις υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ, η αρμόδια Υπηρεσία Αλλοδαπών και Μετανάστευσης προχωράει στην έκδοση απόφασης χωρίς τη γνώμη των αστυνομικών αρχών. Εφόσον οι αστυνομικές αρχές ενημερώσουν για την ύπαρξη λόγων δημόσιας τάξης, ανακαλείται η άδεια διαμονής με ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία. Με τον τρόπο αυτό επιταχύνεται η έκδοση αδειών διαμονής και εξασφαλίζεται ότι, εφόσον η Υπηρεσία Αλλοδαπών ενημερωθεί από την ΕΛ.ΑΣ, θα επέλθουν οι νόμιμες συνέπειες στο καθεστώς διαμονής των υπηκόων τρίτων χωρών που έχουν αποδεδειγμένα διαπράξει σοβαρά αδικήματα. Επισημαίνουμε όμως, ότι υφίστανται ανυπέρβλητες συχνά δυσκολίες, όσον αφορά τα έγγραφα της αστυνομίας και τη διακριτική ευχέρεια των υπηρεσιών μας να εντάξουν την πλειονότητα των περιπτώσεων στην ύπαρξη λόγων δημόσιας τάξης (περ. (iii) άλλοι λόγοι δημόσιας τάξης , οι οποίοι θα πρέπει να μνημονεύονται ειδικώς και αιτιολογημένα στη σχετική απόφαση.) Ίσως θα έπρεπε η έκδοση οριστικής καταδικαστικής και όχι τελεσίδικης απόφασης για πλημμέλημα ή κακούργημα να συνιστά συνδρομή λόγων δημόσιας τάξης. Επίσης θα πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη ο χαρακτηρισμός της αστυνομίας «ύποπτος φυγής» όπως προβλέπουν και οι σχετικές διατάξεις του ν. 3907/2011 (άρθρο 18 περ. ζ, άρθρο 22 παρ. 4 και άρθρο 30 σχετικά με την κράτηση). Πολύ καλή η ρύθμιση της παρ.ε, με την οποία καθορίζεται η απαίτηση για πλήρη ασφάλεια ασθένειας ανάλογα με το επάγγελμα του πολίτη τρίτης χώρας και αντιστοίχως των μελών της οικογένειάς του.