• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΤΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ' | 19 Οκτωβρίου 2014, 08:49

    Παράγραφος 2: Η διαχειριστική επάρκεια δεν προβλέπεται εδώ και δεν αναφέρεται. Για την αποφυγή γραφειοκρατίας αν υπάρχει διαχειριστική επάρκεια θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και να απλοποιεί τη διαδικασία ζητώντας μόνο το ετήσιο πιστοποιητικό νόμιμου ελεγκτή. Επίσης δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη δυνατότητα της επιχορήγησης από ΟΤΑ, θα πρέπει να ακολουθήσει άλλες διαδικασίες; Παράγραφος 3: Η απευθείας χρηματοδότηση και η συγκεκριμένη παράγραφος ακυρώνει όλη την διαδικασία του Ειδικού Μητρώου ΚΟΠ καθώς επιτρέπει την κατά περίπτωση παράκαμψη της όλης διαδικασίας. Θα πρέπει να απαλειφθεί, άλλωστε η τήρηση ενός Β' ειδικού μητρώου όπως προτείνεται παραπάνω (σχόλιο άρθρου 7), διασφαλίζει διαφανέστερη και επαρκή χρηματοδότηση σε ειδική περίπτωση. Τέλος για την περίπτωση ειδικών ή/και έκτακτων συνθηκών, όπως φυσικής καταστροφής, ανθρωπιστικής κρίσης κλπ, ούτε η συγκεκριμένη πρόταση προσφέρει άμεση αντίδραση, αλλά υπάρχουν άλλωστε ειδικοί φορείς συνδεδεμένοι με την ΤΑ (Δασοπροστασία, Διασώστες κλπ) οι οποίοι νομιμοποιούνται, χρηματοδοτούνται και συντονίζονται από τους ΟΤΑ. Παράγραφος 3:"Σε περίπτωση ανάθεσης έργου, προμήθειας ή υπηρεσίας μέσω δημόσιας σύμβασης, η διαδικασία θα διενεργείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία". Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι αυτό αφορά τη διαδικασία ανάθεσης από πλευράς του Δημόσιου Φορέα προς την ΚΟΠ και όχι από την ΚΟΠ προς τρίτους για την υλοποίηση του προγράμματος γιατί έχει παρατηρηθεί εκτεταμένη παράφραση αντίστοιχων διατάξεων από Δημόσιους Υπαλλήλους με αποτέλεσμα οι ΚΟΠ να υποχρεώνονται σε διαδικασίες δημοσίου. Παράγραφος 5: Δεν είναι σαφές αν απαιτείται ένας λογαριασμός για τη συγκεκριμένη χρηματοδότηση, ή υποχρεώνει τις ΚΟΠ γενικά να διατηρούν μόνο ένα λογαριασμό. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποσαφηνιστεί για αποφυγή παρερμηνειών. Αν είναι η πρώτη περίπτωση δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά αν απαιτείται η τήρηση μόνο ενός λογαριασμού ανά ΚΟΠ δημιουργεί σειρά προβλημάτων παρακολούθησης χωρίς να προστατεύει από κάτι. Για παράδειγμα στερεί τη δυνατότητα να δεχόμαστε αυθόρμητες δωρεές άνω των 500 Ευρώ από υποστηρικτές μας καθώς η διαδικασία γίνεται πολύπλοκη και δύσκολη για αυτούς. Επίσης πολύ συχνά και για λόγους διαφάνειας και λογοδοσίας χρησιμοποιούνται διαφορετικοί λογαριασμοί τράπεζας ώστε να είμαστε σε θέση να αποδίδουμε τα έσοδα που συγκεντρώνονται στον κάθε έναν από αυτούς σε συγκεκριμένες κρίσεις και περιοχές. Τέλος αν και δεν αποτελεί θέμα για τους ΓΧΣ, μια σειρά ευρωπαϊκών προγραμμάτων απαιτούν από τους δικαιούχους να τηρείται ειδικός ξεχωριστός λογαριασμός για τη διαχείριση συγκεκριμένων προγραμμάτων.Πιθανά η απαγόρευση ανοίγματος λογαριασμών σε taxheavens να ήταν πιο αποτελεσματική. Παράγραφος 6: Ο περιορισμός σε ένα λογαριασμό Δημιουργεί τα ίδια προβλήματα που αναφέρθηκαν και στην παράγραφο 5 λόγω περιορισμού των λογαριασμών. επίσης καταργεί τη δυνατότητα ανώνυμης κατάθεσης, μικραίνει το ήδη υπάρχον (και προβληματικό) όριο των 1000 ευρώ ετησίως που υφίσταται από την Εφορία. Παράγραφος 8: Πέραν της γενικότερης αυτοδέσμευσης, οι Χάρτες Λογοδοσίας που υφίστανται παγκοσμίως και κάποιοες έχουν υπογραφεί και από ελληνικές ΜΚΟ,μπορούν να εμπλουτίσουν το παρόν κείμενο με συγκεκριμένα και σαφή βασικά κριτήρια.