• Σχόλιο του χρήστη 'Σταύρος Μωρεσόπουλος' | 20 Οκτωβρίου 2014, 08:49

    Η σωρεία πιστοποιητικών που ζητείται σε μια εποχή που επιδιώκεται η απλοποίηση γραφειοκρατικών διαδικασιών αποδεικνύει ότι το ‘τέρας της γραφειοκρατείας’ παραμένει ζωντανό και αναζητά νέους τρόπους επιβολής του. Παρ 1 γ Πως καθορίζεται η αρμόδια υπηρεσία που θα ζητείται η μη προσβολή; Παρ 1ζ Η προσκόμιση πιστοποιητικού ελεγκτή δεν είναι δυνατό να αφορά στο σύνολο των φορέων. Κρίνεται απαραίτητο να γίνει ο διαχωρισμός ανάλογα με τη μορφή, το οικονομικά μεγέθη, τη νομική υπόσταση και τον τρόπο λειτουργίας του φορέα. Στις ανάλογες περιπτώσεις να είναι αρκετές οι αποφάσεις των ΓΣ. Η υπάρχουσα νομοθεσία προκειμένου για φορείς που έχουν εγκριθεί με κοινές αποφάσεις του Υπουργείου Οικονομικών και των αντίστοιχων Υπουργείων του τομέα δραστηριότητας του προβλέπει εφ' όσον δεν συντρέχει ιδιαίτρος λόγος, την απλή τήρηση λογιστικών φύλλων με την ταυτόχρονη διατήρηση του συνόλου των δικαιολογητικών-παραστατικών. Παρ 1η Κατάργηση όλων των παραβόλων Παρ 2 Προς τί η ετήσια ανανέωση εγγραφής (πέραν του παραβόλου που πρέπει στο σύνολό τους να καταργηθούν). Εδώ γίνεται σαφής ο ελεγκτικός ρόλος του νομοθετήματος σε θέματα μάλιστα που αφορούν υποκατάσταση της φορολογικής και ασφαλιστικής διοίκησης. Η υποχρέωση των φορέων στα θέματα αυτά να αφορά μόνον τις περιπτώσεις α και β και όχι με τη λογική της ανανέωσης της εγγραφής, αλλά με τη κατάθεσή τους εντός ευλόγου διαστήματος σε κάθε τροποποποίση καταστατικού και εκλογής οργάνων. Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι τουλάχιστο για την υλοποίηση διαχείρησης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και προγραμμάτων ΕΣΠΑ τηρούνταισυγκεκριμένα λογιστικά σχέδια που επιβάλλονται και ελέγχονται από τις επιβλέπουσες αρχές και είναι διαθέσιμες για οποιοδήποτε έλεγχος τόσο από αυτές όσο και από τις υπόλοιπες κρατικές αρχές και δεν είναι δυνατό να επιβληθούν από το νομοθέτημα αυτό επιλέον διαδικασίες από αυτές που ήδη απαιτούνται από τις ελεγκτικές αρχές των προγραμμάτων. Σε κάθε περίπτωση το νομοσχέδιο θα μπορούσε να θέσει την υποχρέωση τήρησης βιβλίων γ' κατηγορίας με όλες τις υποχρεώσεις που προκύπτον από τη φορολογική νομοθεσία σε εκείνες τις ΜΚΟ που έχουν πλήρες οργανόγραμμα διοίκησης και ο κύκλος της οικονομικής τους δραστηριότητας του υπερβαίνει κάποιο υψηλό ποσό που θα καθοριστεί.