• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΠΛΟΥΤΗ Α.' | 19 Μαρτίου 2015, 11:15

    Στο άρθρο 15 του σχεδίου νόμου για τον «εκδημοκρατισμό της Διοίκησης» «Μετατροπή θέσεων προσωπικού ΙΔΑΧ σε θέσεις μονίμων υπαλλήλων» παρ. 1 όπου αναφέρεται «Οι θέσεις προσωπικού πλήρους απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο, στα ν.π.δ.δ. και στους ο.τ.α. α’ και β’ βαθμού, μετατρέπονται σε οργανικές θέσεις μόνιμων υπαλλήλων.» Προτείνεται η διατύπωση του άρθρου 15 ως εξής: «Οι θέσεις προσωπικού πλήρους απασχόλησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο, στα ν.π.δ.δ. στους ο.τ.α. α’ και β’ βαθμού και στα Νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που ανήκουν στο Κράτος ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή σε Ο.Τ. Α., κατά την έννοια της επίτευξης κρατικού ή δημόσιου ή αυτοδιοικητικού σκοπού, εποπτείας, διορισμού και ελέγχου της πλειοψηφίας της Διοίκησής τους, συμπεριλαμβανομένων των Γενικών και Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, ή επιχορηγούνται τακτικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από πόρους των ως άνω φορέων κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, μετατρέπονται σε οργανικές θέσεις μόνιμων υπαλλήλων.» Για τους εξής λόγους: 1) Η ρύθμιση αυτή θα πρέπει να είναι συμβατή με τις διατάξεις της περ. 12 της υποπαραγράφου Γ1 της παρ. Γ του άρθρου πρώτου του Νόμου 4093/2012 που περιέλαβε στις διατάξεις του ενιαίου μισθολογίου και τους υπαλλήλους των ανωτέρω νομικών προσώπων, αφού όλες οι ανωτέρω κατηγορίες εργαζομένων έχουν υποστεί όλες τις περικοπές που έχουν επιβληθεί στο στενό Δημόσιο τομέα. 2) Στα ανωτέρω Νομικά πρόσωπα έχουν επιβληθεί όλοι οι όροι του Δημόσιου τομέα (κατάταξη σε βαθμούς και κλιμάκια, ΕΑΠ, απογραφή, υπαγωγή στο Ελεγκτικό Συνέδριο, κ.α). Παρόλα αυτά τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων κινούνται στο πλαίσιο των σχέσεων ιδιωτικού δικαίου και ρυθμίζονται από τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας. Δηλαδή σε δύο πλαίσια, που το ένα έρχεται σε αντίφαση με το άλλο. 3) Το καθεστώς πρόσληψης των εργαζομένων διέπεται από τις διατάξεις του ν. 2190/94 και 2527/97 (ΑΣΕΠ), δηλαδή προσλαμβάνονται με κριτήρια και διαδικασίες δημοσίου) 4) Η πλειονότητα των εργαζομένων στα ανωτέρω Νομικά πρόσωπα έχει αποκτήσει πλέον των προσόντων τους και υψηλή ειδίκευση στις διαδικασίες δημοσίου που απαιτούνται πλέον, πολλές φορές σε πολλαπλά αντικείμενα, αφού δεν υπάρχει η ανάλογη στελέχωση, έχουν δηλαδή την ικανότητα και την επάρκεια των μονίμων υπαλλήλων του Δημοσίου. Για τους παραπάνω βάσιμους λόγους και σύμφωνα με τις αρχές της ίσης μεταχείρισης που πρέπει να διέπει τη Δημόσια Διοίκηση, προτείνεται η τροποποίηση και επέκταση του άρθρου.