• Σχόλιο του χρήστη 'Παπαϊωάννου Γιάννης Πρόεδρος ΣΥΜΗΔΥΔ' | 10 Δεκεμβρίου 2015, 11:26

    Σήμερα έχουμε ως δεδομένο ότι οι προϊστάμενοι ασκούν κατά πλειοψηφία τα καθήκοντά τους με ανάθεση, με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει τόσο για τις ικανότητές τους, όσο και για τη νομιμοποίησή τους. Επίσης μέχρι σήμερα, στις περισσότερες περιπτώσεις, όλοι οι υπάλληλοι βαθμολογούνται με άριστα, γιατί ο προϊστάμενος δεν θέλει να κακοκαρδίσει κανέναν. Ακόμα κι αν θέλει κάποιος να είναι αντικειμενικός δεν το κάνει, γιατί θα αδικήσει τους υφισταμένους του σε σχέση με τους υπαλλήλους που υπηρετούν σε άλλα τμήματα ή διευθύνσεις. Είναι επίσης προφανές ότι σημαντικό παράγοντα στην αξιολόγηση σήμερα αποτελεί η πιθανή συμπάθεια/αντιπάθεια που έχει ο Προϊστάμενος στον υπάλληλο. Ένα άλλο σημείο το οποίο πρέπει να αναφερθεί είναι ότι πολλοί υπάλληλοι τοποθετούνται σε υπηρεσίες οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στο γνωστικό τους αντικείμενο. Πως θα αξιολογηθούν αυτοί; Είναι πολύ σημαντικό να γίνεται εκπαίδευση του υπαλλήλου στα νέα αντικείμενα που του ανατίθενται. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει άριστη γνώση των αντικειμένων των τμημάτων/διευθύνσεων από τους προϊσταμένους αυτών και όχι μερική ή και σε κάποιες περιπτώσεις παντελής έλλειψη γνώσεων. Η αξιολόγηση για να μην είναι πολύ υποκειμενική θα πρέπει να υπάρχει σαφής περιγραφή των καθηκόντων του υπαλλήλου καθώς και των επιδιωκόμενων στόχων, έτσι ώστε να μπορεί να αξιολογηθεί το παραγόμενο έργο. Εκτιμώ ότι θα πρέπει να υπάρχει κάποια ανεξάρτητη επιτροπή αξιολόγησης (πχ ΑΣΕΠ) με στόχο αξιολόγηση 360 μοιρών, ικανή να τροφοδοτήσει στρατηγικούς σχεδιασμούς και να θέσει τις προϋποθέσεις για αποτελεσματικές εσωτερικές διαδικασίες.