• Σχόλιο του χρήστη 'Σπύρος Απέργης' | 9 Φεβρουαρίου 2016, 19:33

    Το άρθρο επιχειρεί να αποφορτίσει το μεγάλο απόθεμα προσφυγών πριν την έναρξη λειτουργίας της Υπηρεσίας ασύλου. Παρά το γεγονός ότι απόδοση ανθρωπιστικού καθεστώτος στους αιτούντες δειθνή προασταία, σε πρω΄τη φάση, θεωρείται θετική καθώς η αναμονή άνω των 5 ετών γι' αυτούς τους αιτούντες σε συνδυασμό με διάφορα προβλήματα ανανέωσης των δελτίων αιτήσαντος ασύλου τους οφείλονται αποκλειστικά στις ολιγωρίες και τα συστημικά προβλήματα της ελληνικής διοίκησης και, ήδη οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, έχουν αναπτύξει βιοτικούς δεσμούς στην Ελλάδα, γεννώνται κάποια προβλήματα απ' αυτή την επιλογή του νομοθέτη. Αρκετοί από τους αιτούντες διεθνή προστασία που βρίσκονται σε αναμονή εξέτασης της αίτησής τους προέρχονται από χώρες που παράγουν κατ' εξοχήν πρόσφυγες (Συρία, Αφγανιστάν,Ιράκ, Ερυθραία, Σομαλία κλπ). Σε αυτούς δίνεται τίτλος διαμονής και το δικαίωμα νέας αίτησης εντός δύο μηνών από την επίδοση της απόφασης για την απονομή ανθρωπιστικού καθεστώτος. Ωστόσο, με βάση την προηγούμενη εμπειρία και τις χρόνιες αδυναμίες της διοίκησης, ενδέχεται σοβαρά να μην αρκέσει το ως άνω χρονικό διάστημα, καθώς πιθανολογείται ότι είναι πολλοί οι αλλοδαποί που θα επιδιώξουν να ζητήσουν διεθνή προστασία, οι ίδιοι δεν θα γνωρίζουν ότι έχουν τέτοιο δικαίωμα με αποτέλεσμα να απευθύνονται σε σχετικές μη κυβερνητικές οργανώσεις ενώ οι αρμόδιες αρχές παραλαβής είναι πιθανό να μην μπορέσουν να διεκπεραιώσουν πιθανώς σημαντικό όγκο νέω αιτήσεων διεθνούς προστασίας, πέραν των λοιπών καθηκόντων τους. Συνεπώς, προτείνω η προθεσμία για την άσκηση νέας αίτησης διεθνούς προστασίας να είναι τρίμηνη και, επίσης, προτείνω την εξής προσθήκη στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 3: "Η επίδοση της απόφασης αυτής συνοδεύεται από έγγραφο της αρμόδιας αρχής επίδοσης με το οποίο ο αλλοδαπός ενημερώνεται γραπτώς σε γλώσσα που κατανοεί ότι έχει δικαίωμα να ζητήσει εκ νέου διεθνή προστασία εντός τριών μηνών από την ημέρα επίδοσης της απόφασης"