• Σχόλιο του χρήστη 'Ελληνικο Συμβουλιο για τους Προσφυγες' | 10 Φεβρουαρίου 2016, 13:02

    Νέο άρθρο 3 Α παρ. 1 ν. 3907/2011: Πρέπει να διευκρινιστεί για τον/την Διευθυντή/-ντρια της Αρχής Προσφυγών ότι είναι αρμόδιος για την εύρυθμη και αποτελεσματική «διοικητική» λειτουργία και υποστήριξη των Επιτροπών, ώστε να αποκλειστεί οποιαδήποτε πιθανότητα παρέμβασης στην κρίση και εσωτερική λειτουργία των Επιτροπών. Νέο άρθρο 3 Α παρ. 2 ν. 3907/2011: Θεωρούμε ότι για την εν λόγω λειτουργία απαιτούνται κρίσιμες νομικές γνώσεις, συνεπώς εκφράζουμε τον προβληματισμό μας για τη συγκρότηση επιτροπών χωρίς νομική κατάρτιση και γνώσεις, δεδομένου μεταξύ άλλων ότι πρόκειται για διοικητική διαδικασία κατά την οποία πρέπει να τηρείται η εκ του νόμου προστασία των δικαιωμάτων του διοικούμενου και ως προς τη διαδικασία, πολύ περισσότερο εφόσον (παρ. 6) προβλέπεται η δυνατότητα λειτουργίας επιτροπών χωρίς τη συμμετοχή νομικού. Νέο άρθρο 3 Α παρ.4 ν. 3907/2011: Τα μέλη των Επιτροπών, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους πρέπει να απολαμβάνουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας, όπως αντίστοιχα προβλέπεται στο επιστημονικό προσωπικό Ανεξάρτητων Αρχών. Θα ήταν χρήσιμο να προβλεφθεί εδώ συμπληρωματικά ότι αυτά δεν διώκονται για την διατύπωση γνώμης ή άποψης που σχετίζεται με την ουσία της υπόθεσης. Επιπλέον, οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι η προβλεπόμενη αναστολή δικηγορικού λειτουργήματος μπορεί να αποθαρρύνει πρόσωπα με πλούσια εργασιακή συναφή εμπειρία να συμμετάσχουν σε Επιτροπές. Νέο άρθρο 3 Α παρ. 6 ν. 3907/2011: Η διατύπωση χρειάζεται προσοχή, καθώς με την «διασφάλιση της ποιότητας των διαδικασιών και των αποφάσεων των Επιτροπών», μπορεί έμμεσα να προσβάλλεται η προσωπική ανεξαρτησία έκαστου μέλους των Επιτροπών σχετικά με ζητήματα τόσο ουσίας αλλά και διαδικασίας. Νέο άρθρο 3 Α παρ. 10 ν. 3907/2011: Το μέλος ΔΕΠ δεν χρειάζεται να υποδεικνύεται από την Ύπατη Αρμοστεία.