• Σχόλιο του χρήστη 'Νομοτέλεια' | 10 Φεβρουαρίου 2016, 13:00

    Δεν αντιλαμβάνεται κανείς το σκοπό προς τον οποίο εκδίδεται αυτός ο Νόμος, με τον οποίο καταργείται η ουσιαστική δομή και η ορισθείσα αρμοδιότητα του επιστημονικού προσωπικού της Αρχής Προσφυγών, αντί να βελτιώνεται. Μετά από απόλυτα επιτυχημένη λειτουργία της Αρχής Προσφυγών, μετά από πολύωρη και κοπιαστική εκπαίδευση του ειδικού επιστημονικού προσωπικού, κυρίως από εκπαιδευτές του Ε.Α.S.O. και μάλιστα στην αγγλική γλώσσα, μετά από ειδική εκπαίδευση που έλαβε αυτό στις χώρες της Δανίας, Σουηδίας και Μάλτας έρχεται ένας Νόμος να καταργήσει το σημαντικότατο ρόλο του Εισηγητή επί των Προσφυγών και να αναθέτει απόλυτη εξουσία λήψης αποφάσεων σε Επιτροπές που απαρτίζονται από ΙΔΙΩΤΕΣ και επίσης η επιλογή του Διευθυντή της να γίνεται από ΙΔΙΩΤΕΣ, όταν στο Δημόσιο ήδη υπηρετούν άτομα με ειδικές γνώσεις και πολλά προσόντα. Στην Αρχή Προσφυγών ήδη υπηρετούν πολλοί πρώην Δικηγόροι, με άριστη νομική κατάρτιση και πολυετή εμπειρία και θα μπορούσε το ένα μέλος των Επιτροπών να επιλέγεται από αυτούς, ή να δίδεται η δυνατότητα σε αυτούς να συμμετέχουν στη διαδικασία ΕΠΙΛΟΓΗΣ. Στο προηγούμενο καθεστώς (και η αναφορά σε αυτό γίνεται μόνο ως προς τη στελέχωση των Επιτροπών)ο Πρόεδρος της Επιτροπής ήταν Υπάλληλος της Διοίκησης και κατά συνέπεια διασφαλίζετο το δημόσιο συμφέρον, συνεπώς δεν ήτο απαραίτητη η ύπαρξη Εισηγητού.Εφόσον, κατόπιν, οι Επιτροπές κρίθηκε καλύτερο (χωρίς να αντιλαμβάνεται κανείς το "γιατί") να απαρτίζονται από ΙΔΙΩΤΕΣ, ορίστηκε ο ρόλος Εμπειρογνώμονα Εισηγητή, ώστε και πάλι να εκπληρούται ο δημοσίου συμφέροντος σκοπός προς τον οποίο αποβλέπει πάντα ο ΝΟΜΟΣ. Κατά συνέπεια και για να αποφευχθεί μία εκ νέου τροποποίηση αυτού στο εγγύς μέλλον, διότι είναι προφανές ότι κατά τον νέο τρόπο λειτουργίας της Αρχής και εφόσον παροπλίζεται το ειδικό επιστημονικού και αποκόπτεται από την ουσιαστική αρμοδιότητά του δεν θα ευοδώσει το σύστημα αυτό, προτείνεται η άμεση αλλαγή του άρθρου αυτού και η βελτίωση του υπάρχοντος έργου των Εισηγητών και όχι η πλήρης κατάργησή του. Η πλειονότητα του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού επελέγη από Υπαλλήλους Π.Ε. λόγω των προσόντων που είχαν και με ελεύθερη βούληση, μετά την απόσπασή του, ζήτησε τη μετάταξή του, αλλά και το προσωπικό που διορίστηκε κατόπιν επιλογής και εξετάσεων μέσω ΑΣΕΠ, με σκοπό να προσφέρει την επιστημονική του γνώση σε συγκεκριμένη θέση και με συγκεκριμένο έργο που είναι αρμοδιότητα της Αρχής. Σε καμία περίπτωση, μετά από τέσσερα (ή τρία για άλλους) χρόνια εργασίας του δεν επιθυμεί να μετατραπεί σε προσωπικό γραμματειακής βοήθειας στις Επιτοπές και στελέχωσης Γραφείου, διότι δεν ήρθε στην Αρχή Προσφυγών με αυτό το σκοπό. Επιπλέον, εάν κατά το δοκούν, επιλέγεται ως Διευθυντής, άτομο εκ του Ιδιωτικού Τομέα, διότι αυτό είθισται στις Ανεξάρτητες Αρχές του Κράτους, τότε να προβλεφθεί ότι η Αρχή Προσφυγών υπάγεται σε αυτές τις Αρχές και θα ισχύει γι αυτήν και το υπηρετούν επιστημονικό προσωπικό ό,τι ισχύει και για τις άλλες Αρχές.