• Σχόλιο του χρήστη 'γιάννης' | 5 Μαΐου 2016, 10:04

    Σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 1 του σχεδίου νόμου, στα νησιά που αποτελούνται από ένα Δήμο (δηλαδή σε όλα, πλην Εύβοιας και Κρήτης) υπάρχουν ΝΠΔΔ, αυτά καταργούνται και η διαχείριση των απορριμμάτων περιέρχεται στην αρμοδιότητα των υπηρεσιών των Δήμων. Όμως, από το συνδυασμό της διάταξης αυτής με τη διάταξη του άρθρου 16 παράγραφος 2, προκύπτει ότι όπου οι φορείς διαχείρισης απορριμμάτων έχουν τη νομική μορφή της Α.Ε. των ΟΤΑ, αυτές οι Α.Ε. παραμένουν ως έχουν. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι στους Νομούς που υπάρχουν δυο νησιωτικοί Δήμοι και στους οποίους μέχρι τώρα υπήρχε ένας φορέας διαχείρισης στερεών αποβλήτων, δηλαδή ένας ΦοΔΣΑ με τη μορφή του ΝΠΔΔ (π.χ. ΦοΔΣΑ Κέρκυρας, στον οποίο συμμετέχουν ο Δήμος Κέρκυρας και ο Δήμος Παξών) αυτός καταργείται και την διαχείριση των απορριμμάτων αναλαμβάνουν οι Δημοτικές υπηρεσίες των δύο Δήμων. Στην περίπτωση αυτή, ο ΧΥΤΑ Κέρκυρας περιέρχεται στη διαχείριση του Δήμου Κέρκυρας (αν και η κατασκευή του μπορεί να έχει χρηματοδοτηθεί για λογαριασμό και των δύο Δήμων) και ο Δήμος Παξών για να εξυπηρετηθεί πρέπει να κάνει διαδημοτική συνεργασία με το Δήμο Κέρκυρας ή άλλο Δήμο ή φορέα της Ηπειρωτικής χώρας. Αν δεν υπάρξει διαδημοτική συνεργασία σε περίπτωση που δεν το επιθυμεί ο Δήμος Κέρκυρας, ή άλλος όμορος Δήμος, ο Δήμος Παξών με ποιο τρόπο θα διαχειριστεί τα απόβλητά του; Επίσης σε αυτές τις περιπτώσεις που ο ΦοΔΣΑ με τη μορφή του ΝΠΔΔ καταργείται, δεν προκύπτει ποιος θα είναι ο καθολικός διάδοχος των υποχρεώσεων και απαιτήσεων του ΦοΔΣΑ (δηλαδή ο Δήμος Κέρκυρας ή Παξών) και βέβαια με ποια αναλογία απαιτήσεων και υποχρεώσεων.