• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΜΑΜΜΗΣ' | 5 Μαΐου 2016, 10:42

    Σύμφωνα με το εδάφιο α’ του άρθρου 3, οι ΔΙΣΑ εκπονούν σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων της τοπικής τους αρμοδιότητας, το οποίο υποβάλλεται για έγκριση στην περιφέρεια σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Σύμφωνα με το εδάφιο β’ του ίδιου άρθρου, οι ΔΙΣΑ εξειδικεύουν και υλοποιούν τους στόχους και τις δράσεις του ΠΕΣΔΑ, που έχει κυρωθεί κατά τη διαδικασία που προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία, για την προσωρινή αποθήκευση, μεταφόρτωση, επεξεργασία, αξιοποίηση και διάθεση των στερεών αποβλήτων, χωρίς να μπορούν να τροποποιήσουν τα προβλεπόμενα σε αυτό. Όμως, από καμία διάταξη δεν προβλέπεται το όργανο που είναι αρμόδιο για την εκπόνηση και την αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ. Με τον τρόπο αυτό, άμεσα, αφαιρείται από ορισμένους ΟΤΑ α’ βαθμού οι οποίοι πρέπει να δημιουργήσουν ΔΙΣΑ, αλλά και από τους φορείς διαχείρισης απορριμμάτων των ΟΤΑ, η αρμοδιότητα εκπόνησης και αναθεώρησης του ΠΕΣΔΑ (αρ. 35 ν.4042/12), παρά το γεγονός ότι η αρμοδιότητα αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων ανήκει στους ΟΤΑ α’ βαθμού, σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 3463/2006.