• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος' | 5 Μαΐου 2016, 13:26

    Στην παρ. 5 β του άρθρου 1, προβλέπεται ότι η έδρα του ΔΙΣΑ θα καθορίζεται από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, αν ως προς το ζήτημα αυτό υφίσταται διαφωνία των Δημοτικών συμβουλίων που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο ΔΙΣΑ. Δηλαδή, αν σε ένα ΔΙΣΑ συμμετέχουν 10 Δήμοι εκ των οποίων μόνο ο ένας Δήμος διαφωνεί ως προς την έδρα του ΔΙΣΑ, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης έχει κάθε δικαίωμα να επιλέξει το Δήμο αυτό ως έδρα του ΔΙΣΑ, περιφρονώντας την εκφρασμένη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Δήμων. Πραγματικά, δεν υπάρχει κανένας λόγος να υφίσταται η συγκεκριμένη διάταξη, μόνο και μόνο για να προσδώσει μια αίσθηση νομιμοποίησης της απόφασης του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Ας απαγορευθεί εκ των προτέρων η δυνατότητα των Δήμων να επιλέξουν σύμφωνα με τη δημοκρατική αρχή της πλειοψηφίας την έδρα του ΔΙΣΑ, και ας παραχωρηθεί η αρμοδιότητα αυτή στην ανεξέλεγκτη κρίση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Το πιο περίεργο όμως, είναι ότι, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου, «Τα δημοτικά συμβούλια όσων δήμων μετέχουν στο ΔΙΣΑ μπορούν με αποφάσεις τους που λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών τους, να παρατείνουν τη διάρκεια και να αποφασίσουν τη μεταφορά της έδρας του νομικού προσώπου.». Με άλλα λόγια, αφού τα Δημοτικά Συμβούλια διαφωνήσουν ως προς την έδρα, δεν θα γίνει σεβαστή η αρχή της πλειοψηφίας. Ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης θα αποφασίσει για την έδρα του ΔΙΣΑ, και στη συνέχεια, με βάση την αρχή της πλειοψηφίας, τα Δημοτικά Συμβούλια θα αποφασίσουν τη μεταφορά της. Πόσο λογική είναι η ρύθμιση αυτή;;; Στην παράγραφο 8 του άρθρου 1, προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης περιφερειακών γραφείων του ΔΙΣΑ, υπό την προϋπόθεση ότι η έδρα του ΔΙΣΑ απέχει περισσότερα από 100 χιλιόμετρα από το περιφερειακό γραφείο. Η διάταξη αυτή δεν λαμβάνει υπ’ όψη της τα πραγματικά δεδομένα λειτουργίας ενός ΔΙΣΑ. Υπάρχει το ενδεχόμενο, ένας ΔΙΣΑ να έχει την ευθύνη διαχείρισης 2 ή 3 ΧΥΤ, σε απόσταση 90 χιλιομέτρων από την έδρα του. Με βάση τη συγκεκριμένη διάταξη, δεν δύναται να συστήσει περιφερειακό γραφείο κοντά στους ΧΥΤ, προκειμένου να ασκεί άμεσα και απρόσκοπτα την εποπτεία της λειτουργίας του ΧΥΤ, και να παρεμβαίνει άμεσα σε οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει ανά πάσα στιγμή. Μπορεί όμως να ιδρύσει περιφερειακό κατάστημα σε ένα απομακρυσμένο σημείο της χωρικής του αρμοδιότητας, ακόμα και αν στο σημείο αυτό δεν λειτουργεί ΧΥΤ. Η διάταξη αυτή πρέπει επομένως να τροποποιηθεί, και να δίνεται στο ΔΙΣΑ η δυνατότητα λειτουργίας περιφερειακού γραφείου σε κάθε Δήμο που ανήκει στο ΔΙΣΑ και που φιλοξενεί ΧΥΤ.