• Σχόλιο του χρήστη 'Φο.Δ.Σ.Α. Βόρειας Πεδιάδας Α.Ε. ΟΤΑ' | 18 Μαΐου 2016, 13:07

    ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ / ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ. Φο.Δ.Σ.Α. Βόρειας Πεδιάδας Α.Ε. ΟΤΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ από το 7o ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 2016 Στο Λιμάνι Χερσονήσου, την 18η του μήνα Μαίου του έτους 2016, ημέρα Τετάρτη και ώρα 13:00 μ.μ., στο Δημοτικό Κατάστημα της Δημοτικής Ενότητας Χερσονήσου, (οδός Ελευθερίας, 50 Λιμ. Χερσονήσου) στο γραφείο της έδρας της Ανώνυμης Εταιρείας, με την επωνυμία «Φο.Δ.Σ.Α ΒΟΡΕΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΑΣ Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ», συνήλθαν στην έβδομη συνεδρίαση έτους 2016, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής, κατόπιν προσκλήσεως με αρ. πρωτ. 556/16-05-2016 του Προέδρου Δ.Σ. κου Φραγκιαδάκη Βαρδή, (σύμφωνα με τα υπ’ αριθ. 21 & 23 άρθρα του καταστατικού της, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του Ν. 2190/1920 και του άρθρου 265 του Ν. 3463/2006) για συζήτηση και λήψη απόφασης, επί διαφόρων θεμάτων ημερήσιας διάταξης. Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης, ο Πρόεδρος Δ.Σ. κος Φραγκιαδάκης Βαρδής, διαπίστωσε ότι, από τα εννέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ήταν: Παρόντες: Φραγκιαδάκης Βαρδής του Φανουρίου Μανουράς Αριστείδης του Γεωργίου Αργυράκης Νικόλαος του Μιχαήλ Χρηστάκης Ιωάννης του Εμμανουήλ Σέγκος Ιωάννης του Δημητρίου Παπαδογιαννάκης Αντώνιος του Δαϋίδ Τσαγκαράκης Εμμανουήλ του Στυλιανού Μπιτζαράκης Αντώνιος του Ιωάννη Απόντες: Χειρακάκης Γεώργιος του Μιχαήλ Παραβρέθηκαν επίσης: Σταματάκης Δημήτριος, Διευθυντής Οικονομικών υπηρεσιών Κατσούλη Μαρία, υπεύθυνη για την τήρηση των πρακτικών Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει απαρτία κατά το καταστατικό και το νόμο, ο Πρόεδρος Δ.Σ. κος Φραγκιαδάκης Βαρδής, κηρύσσει την έναρξη της συνεδρίασης και θέτει το εξής θέμα ημερήσιας διάταξης: ΘΕΜΑ 3ο : «Οριστικοποίηση θέσεων και λήψη απόφσης, σχετικά με το προς διαβούλευση σχέδιο νόμου ¨Σύσταση και οργάνωση νομικών προσώπων δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων της χώρας¨» Αριθμός Απόφασης: 50/2016 Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου κος Φραγκιαδάκης Βαρδής, εισηγούμενος το τρίτο θέμα ημερήσιας διάταξης, αναφέρει τα εξής: Έχοντας υπόψη: •Το σχέδιο νόμου: «Σύσταση και οργάνωση νομικών προσώπων δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων της χώρας», το οποίοι έχει τεθεί προς διαβούλευση, •Το υπ’ αριθ. πρωτ. 44/25-04-2016 έγγραφο του Δικτύου ΦοΔΣΑ, το οποίο μας καλεί στη διατύπωση των παρατηρήσεών μας, προκειμένου εγκαίρως να αποσταλούν στον δικτυακό τόπο διαβούλευσης •Την προηγούμενη συνεδρίαση Δ.Σ. η οποία διακόπηκε, καθώς είχε δοθεί παράταση της δημόσιας διαβούλευσης, προκειμένου να γίνουν γνωστές στον φορέα μας και οι τοποθετήσεις άλλων φορέων (Δήμων μετόχων μας, ΠΕΔ, ΚΕΔΕ, Δικτύου ΦοΔΣΑ) •Το υπ’αριθ. πρωτ. 50/5-5-2016 έγγραφο του Δικτύου Φο.Δ.Σ.Α., με το οποίο μας ενημερώνει για την παράταση της διαβούλευσης μέχρι 18/05/2016, Εισηγούμαι τα κάτωθι: Η ψήφιση και εφαρμογή του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου καταργεί το φορέα μας, Φο.Δ.Σ.Α Βόρειας Πεδιάδας Α.Ε ΟΤΑ και οδηγεί σε απόλυση ουσιαστικά το προσωπικό του. Ο φορέας μας ιδρύθηκε στις 21-05-2009 κατ’ εφαρμογή των διατάξεων : άρθρο 30 Ν.3536/2007, άρθρο 15 Ν. 3688/2008, τη σχετική ΚΥΑ 2527/07-01-2009, το άρθρο 265 του Ν. 3463/2006, όπως ακριβώς προβλέπει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο περί Φο.Δ.Σ.Α. Με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο όπως ορίζει το άρθρο 16, ο φορέας μας ως Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ, έχει διαφορετική μεταχείριση από άλλες παρόμοιες ανώνυμες εταιρείες ΟΤΑ που ιδρύθηκαν για τον ίδιο σκοπό, με το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο και πριν την εφαρμογή του Ν. 3852/2010. Η επιλεκτική αυτή μεταχείριση είναι φωτογραφική για συγκεκριμένες ανώνυμες εταιρείες ΟΤΑ, που λειτουργούν με τη μορφή ΦοΔΣΑ και τις οποίες το νομοσχέδιο διατηρεί, κατά παράβαση του άρθρου 4 του Συντάγματος, ρυθμίζοντας ίδια πραγματικά περιστατικά με διαφορετικό και άνισο τρόπο. Με το νέο νομοσχέδιο, καταργώντας τον Φο.Δ.Σ.Α Βόρειας Πεδιάδας Α.Ε ΟΤΑ, ομογενοποιούνται προς τα κάτω τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των καλών πρακτικών στη διαχείριση απορριμμάτων, δεδομένου ότι ο φορέας από την ίδρυση του μέχρι σήμερα πρωτοπόρος έχει εφαρμόσει ήδη δράσεις και έχει δώσει λύσεις που πολύ αργότερα νομοθετήθηκαν και έτυχαν υποχρεωτικής εφαρμογής. Μερικές απ’ αυτές τις δράσεις είναι: •Εγκατάσταση μονάδας ηλιακής ξήρανσης λυματολάσπης, που ήταν η πρώτη εφαρμογή στην Ελλάδα •Εγκατάσταση πράσινων σημείων στην εδαφική αρμοδιότητα του φορέα, ήδη από το 2009, με την πρώτη υλοποίηση του πράσινου σημείου στην Δ. Ε. Μαλίων. Στη συνέχεια με την εγκατάσταση του πράσινου σημείου στην Δ.Ε. Επισκοπής το 2012 και σήμερα εντός 2 μηνών ολοκληρώνεται το πράσινο σημείο στην Δ.Ε Χερσονήσου. Η υποχρεωτική εφαρμογή και υλοποίηση των πράσινων σημείων θεσμοθετήθηκε με τον νέο ΕΣΔΑ το 2015 •Το πιλοτικό πρόγραμμα ¨pay as you throw¨ το οποίο εφαρμόστηκε από το 2013 και για τα επόμενα 3 χρόνια, προσφέροντας ένα εργαλείο για την εφαρμογή του προγράμματος σε πραγματική κλίμακα για το ¨πληρώνω για όσο πετάω¨, μετά βέβαια από την απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση, για την χρέωση των τελών καθαριότητας από τους Δήμους •Ήδη όταν άλλες περιοχές της Κρήτης και της Ελλάδας έριζαν για την διαχείριση των απορριμμάτων και την χωροθέτηση των μονάδων διαχείρισης, χωροθέτησε, μελέτησε και ωρίμανσε την μεγαλύτερη μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στη Κρήτη, δίνοντας λύση και διέξοδο στον ΠΕΣΔΑ Κρήτης, προσφέροντας χώρο 200 στρεμμάτων στον κατ’ εξοχήν τουριστικό προορισμό της Κρήτης στη Χερσόνησο. Η μονάδα βρίσκεται στη φάση δημοπράτησης •Μελέτησε το πρότυπο κέντρο επαναχρησιμοποίησης υλικών στην Δ. Ε. Χερσονήσου. Το πρώτο κέντρο στη Μεσόγειο, παρόμοιων προδιαγραφών. •Καθιέρωσε την έξυπνη αποκομιδή απορριμμάτων με την εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών στην υπηρεσία των δημοτών, με ενημέρωση του χρόνου αποκομιδής μέσω SMS •Καθιέρωσε το πρωτάθλημα ανακύκλωσης στα σχολεία του Δήμου Χερσονήσου. Η καταγραφή δράσεων θα μπορούσε να συνεχιστεί, όμως με τον παραπάνω κατάλογο δίδεται η ιδέα ποιοτικών χαρακτηριστικών στις πρακτικές διαχείρισης απορριμμάτων. Η χωρική αρμοδιότητα του φορέα μας περιλαμβάνει τους παρακάτω Δήμους, βάσει του ΠΕΣΔΑ Κρήτης: Μεταβατική Περίοδος Α/Α ΔΗΜΟΣ Π.Ε ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ 1 ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 53.337 2 ΜΙΝΩΑ ΠΕΔΙΑΔΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 17.829 3 ΒΙΑΝΝΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 5.679 4 ΟΡΟΠΕΔΙΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ 2.357 Τελική Φάση Α/Α ΔΗΜΟΣ Π.Ε ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ 1 ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 53.337 2 ΜΙΝΩΑ ΠΕΔΙΑΔΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 17.829 3 ΒΙΑΝΝΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 5.679 4 ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ 28.033 Κατά την μεταβατική περίοδο που προβλέπει ο ΠΕΣΔΑ Κρήτης, ο Φο.Δ.Σ.Α ΒΟΡΕΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΑΣ ΑΕ ΟΤΑ εξυπηρετεί πληθυσμό 79.202 κατοίκων και κατά την τελική φάση του ΠΕΣΔΑ Κρήτης εξυπηρετεί 104.878 κατοίκων. Η οριστική φάση ξεκινά με την ολοκλήρωση της κατασκευής της μονάδας Μηχανικής Διαλογής και Κομποστοποίησης Οργανικού Κλάσματος στον ΧΥΤΑ Χερσονήσου. Ο παραπάνω εξυπηρετούμενος πληθυσμός πολλαπλασιάζεται κατά την τουριστική περίοδο επειδή ο Δήμος Χερσονήσου αποτελεί τον κύριο τουριστικό προορισμό της Κρήτης με ποσοστό 33% των διανυκτερεύσεων του νησιού. Από τα παραπάνω προκύπτει πως ο Φο.Δ.Σ.Α ΒΟΡΕΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΑΣ ΑΕ ΟΤΑ, καλύπτει τα κριτήρια της υπερνομαρχιακής αρμοδιότητας και το πληθυσμιακό κριτήριο. Η εξειδίκευση του φορέα σε συνθήκες αιχμής λόγω του τουριστικού ρεύματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην διαχείριση οριακών καταστάσεων και απαιτήσεων. Ο ισοδύναμος πληθυσμός για την περίοδο αιχμής δηλ. για τους μήνες Απρίλιο - Οκτώβριο, παρουσιάζεται στον παρακάτω πίνακα : Συνολικές διανυκτερεύσεις Ξενοδοχείων & Ενοικιαζόμενων (εκτίμηση βάσει στοιχείων 2014) ΔΗΜΟΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ % Σενάριο Α Σενάριο Β 8.915.460 10.976.25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 0,0% 0 0 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 0,0% 882 1.086 ΜΑΡΤΙΟΣ 0,1% 10.136 12.479 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 3,3% 293.980 361.932 ΜΑΙΟΣ 11,3% 1.007.517 1.240.403 ΙΟΥΝΙΟΣ 17,5% 1.558.343 1.918.551 ΙΟΥΛΙΟΣ 20,5% 1.831.373 2.254.691 ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 21,0% 1.873.721 2.306.828 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 16,9% 1.509.784 1.858.768 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 9,1% 812.812 1.000.692 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 0,2% 16.265 20.024 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 0,0% 648 797 Μηνιαίος ισοδύναμος μόνιμος πληθυσμός Σενάριο Α Σενάριο Β 0 0 32 39 327 403 9.799 12.064 32.501 40.013 51.945 63.952 59.077 72.732 60.443 74.414 50.326 61.959 26.220 32.280 542 667 21 26 Ετήσια ισοδύναμος μόνιμος πληθυσμός : Σενάριο Α Σενάριο Β 24.426 30.072 Μ.Ο. Παραμονής σε ξενοδοχειακά καταλύματα του Δήμου Χερσονήσου 2014: 6,972176 Παραδοχή εκτίμησης : τα ενοικιαζόμενα δωμάτια / διαμερίσματα παρουσιάζουν την ίδια πληρότητα με τα ξενοδοχειακά καταλύματα (ετήσιος 66,5% ) Πηγή : Εργαστήριο Ερευνών & Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού Πανεπιστήμιο Πατρών Οι ποσότητες των απορριμμάτων που διαχειρίζεται ο φορέας, μεταφέρεται στον παρακάτω πίνακα: Δήμος Δ.Ε. ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ ΔΗΜΟΣ Σύνολο Χερσονήσου Δήμου Μινώα ΟΡΟΠΕΔΙΟΥ (kgr) Πεδιάδας(kgr) ΛΑΣΙΘΙΟΥ ΣΥΝΟΛΟ 2014 28.800.400 5.795.370 1.586.010 36.181.780 Ιανουάριος 941.270 483.540 1.424.810 Φεβρουάριος 939.650 396.340 1.335.990 Μάρτιος 1.210.340 450.740 1.661.080 Απρίλιος 1.843.210 527.770 2.370.980 Μαϊος 2.780.590 459.060 912.860 4.152.510 Ιούνιος 3.609.820 434.800 120.570 4.165.190 Ιούλιος 4.386.270 530.160 110.720 5.027.150 Αύγουστος 4.615.760 486.860 84.190 5.186.810 Σεπτέμβριος 3.704.290 520.750 62.410 4.287.450 Οκτώβριος 2.565.870 492.430 92.480 3.150.780 Νοέμβριος 1.216.020 460.030 79.330 1.755.380 Δεκέμβριος 987.310 552.890 123.450 1.663.650 Δήμος Δ.Ε. ΚΑΣΤΕΛΛΙΟΥ ΔΗΜΟΣ Σύνολο Χερσονήσου Δήμου Μινώα ΟΡΟΠΕΔΙΟΥ (kgr) Πεδιάδας(kgr) ΛΑΣΙΘΙΟΥ ΣΥΝΟΛΟ 2015 29.162.340 5.705.680 1.132.930 36.000.950 Ιανουάριος 959.810 537.530 189.220 1.686.560 Φεβρουάριος 925.550 448.970 28.900 1.403.420 Μάρτιος 1.249.880 476.600 70.500 1.796.980 Απρίλιος 2.019.310 505.550 107.840 2.632.700 Μαϊος 2.835.070 470.160 87.200 3.392.430 Ιούνιος 3.606.190 432.510 56.190 4.094.890 Ιούλιος 4.223.970 479.360 87.170 4.790.500 Αύγουστος 4.740.600 524.420 121.630 5.386.650 Σεπτέμβριος 3.803.900 488.220 105.860 4.397.980 Οκτώβριος 2.608.870 449.470 133.930 3.192.270 Νοέμβριος 1.159.250 448.150 94.370 1.701.770 Δεκέμβριος 1.029.940 444.740 50.120 1.524.800 Ενδεικτικά παραθέτουμε παρακάτω μία ποσότητα σε ημέρα αιχμής: • 10/08/2015: 234.260 kg Θα πρέπει να τονίσουμε πως οι ποσότητες αιχμής (ημερήσιες) είναι συγκρίσιμες με τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Κρήτης, όπως το Ηράκλειο, Ρέθυμνο και Χανιά. Η χωρική αρμοδιότητα του φορέα και στο Δήμο Αγίου Νικολάου με το αντίστοιχο σημαντικό τουριστικό ρεύμα, εντείνει την ανάγκη διαχείρισης οριακών καταστάσεων κατά την αιχμή της τουριστικής περιόδου. Η μακρόχρονη εξειδίκευση του προσωπικού στις παραπάνω συνθήκες, είναι σημαντικός παράγοντας στην επιτυχή διαχείριση του συνόλου του έργου. Ο φορέας διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό στις καίριες διοικητικές θέσεις και τεχνικές, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες που δημιουργούνται από τις οριακές συνθήκες, στην αιχμή της τουριστικής δραστηριότητας. Η λειτουργία του χώρου διαχείρισης των απορριμμάτων 24 ώρες την ημέρα και για 7 ημέρες την εβδομάδα, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή και ποιοτική παροχή υπηρεσιών στους Δημότες, τις επιχειρήσεις και τους επισκέπτες του Δήμου Χερσονήσου. Οι υπηρεσίες που παρέχει ο φορέας στους Δημότες και τις επιχειρήσεις έχουν να κάνουν όχι μόνο με τα ΑΣΑ, αλλά με την διαχείριση των υλικών κατεδάφισης που προέρχονται από τις ετήσιες ανακαινίσεις και ανακατασκευές των τουριστικών επιχειρήσεων στο Δήμο, την διαχείριση των πράσινων (κλαδοκάθαρα) που προέρχονται από την φροντίδα του πράσινου, των τουριστικών επιχειρήσεων. Τέλος διαχειρίζεται όλο το φάσμα των ρευμάτων όπως : •ηλεκτρικές - ηλεκτρονικές συσκευές •μπαταρίες •έλαια •ελαστικά κλπ Επίσης, με την εισαγωγή καινοτόμων τεχνολογιών διαχειρίζεται ρίπους, όπως της λυματολάσπης, με την εγκατάσταση της πρώτης μονάδας ηλιακής ξήρανσης στην Ελλάδα. Με καινοτόμες δράσεις όπως το κέντρο επαναχρησιμοποίησης υλικών το οποίο έχει μελετηθεί και αναζητείται η χρηματοδότηση για την υλοποίηση. Αποτελεί το μοναδικό παρόμοιο κέντρο στη Μεσόγειο με παρόμοια να έχουν εγκατασταθεί μόνο σε αναπτυγμένες περιβαλλοντικά χώρες του Ευρωπαϊκού Βορρά. Μια πλειάδα πιλοτικών προγραμμάτων με στόχο την εισαγωγή της καινοτομίας, την προαγωγή συνεργασίας με ΑΕΙ της Κρήτης και ολόκληρης της χώρας με τον Φορέα, για τη μεταφορά της γνώσης που παράγεται στην εφαρμογή, για την παραγωγή τεχνολογίας και λύσεων που θα επιλύσουν τα χρόνια προβλήματα του χώρου. Τα παραδείγματα συνεργασίας του Φο.Δ.Σ.Α ΒΟΡΕΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΑΣ ΑΕ ΟΤΑ με τα ΑΕΙ είναι πολλαπλά και σημαντικά για μεγάλο φάσμα λύσεων. Πέρα από την καινοτομία η συνεργασία με ΑΕΙ έχει σκοπό και τη διασφάλιση της περιβαλλοντικής ασφάλειας της εγκατάστασης, με τη διενέργεια εξειδικευμένων ελέγχων στον υδροφόρο ορίζοντα στο έδαφος και στον αέρα, στην περιοχή των εγκαταστάσεων διαχείρισης απορριμμάτων. Από τα παραπάνω προκύπτουν ότι τα: -χωροταξικά κριτήρια -πληθυσμιακά κριτήρια -ποιοτικά κριτήρια καλύπτουν τις απαιτήσεις που θέτει το νέο σχέδιο νόμου που έχει στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες θέτοντας κριτήρια που ο υφιστάμενος φορέας υπερκαλύπτει και η κατάργησή του και η επανίδρυση ενός νέου φορέα, το μόνο που θα εξυπηρετήσει είναι η εσωστρέφεια, η αντιπαράθεση των ΟΤΑ για τη χωρική αρμοδιότητα και για τους συσχετισμούς δυνάμεων, χωρίς να βελτιώσει στο ελάχιστο την υφιστάμενη κατάσταση, αντίθετα θα την οδηγήσει μερικά χρόνια πίσω, μέχρι να επανέλθει στη σημερινή θέση ωριμότητας, για την υποβολή προτάσεων στο ΕΣΠΑ 2014-2020, που ως γνωστό ήδη υπάρχει η πρόσκληση ενδιαφέροντος, από το Υπουργείο Οικονομίας. Οι καλές πρακτικές αναγνωρίζονται από το σχέδιο νόμου, για τους ΦοΔΣΑ ΑΕ ΟΤΑ, με την πρόβλεψη περί διατήρησης κάποιων με μοναδικό κριτήριο τη χωρική αρμοδιότητα σε επίπεδο Νομού (ΠΕ), μη λαμβάνοντας υπόψη (κακώς) ποιοτικά, ποσοτικά και πληθυσμιακά κριτήρια, τα οποία είναι κρίσιμοι παράγοντες λήψης απόφασης. Πέραν όμως από ποιοτικά χαρακτηριστικά που περιγράφονται παραπάνω, παράγοντας σημαντικός για τη δυνατότητα της προσφοράς υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τους δημότες, είναι και το κόστος διαχείρισης και οι υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν οι κοινωνίες σε σχέση με τις ποσότητες και το χρονικό ορίζοντα. Θα πρέπει να τονίσουμε εδώ, πως το κόστος διαχείρισης είναι από τα χαμηλότερα στην Ελλάδα, σήμερα ανέρχεται σε 18,00€/τόνο πλέον ΦΠΑ, μόνο και μετά την υλοποίηση του εργοστασίου Μηχανικής Διαλογής και Κομποστοποίησης του Οργανικού Κλάσματος, θα φθάνει τα 59,00€/τόνο, μόνο. Ποσό ιδιαίτερα χαμηλό, με τη δυνατότητα περαιτέρω μείωσης, αν το παραγόμενο κομπόστ θα τύχει αποδοχής, δεδομένου πως για λόγους περιορισμού του επιχειρηματικού ρίσκου, δεν έχουν συνυπολογιστεί τα έσοδα από την πώληση του κομποστ στη διαμόρφωση του gate fee, των 59,00€/τόνο στην είσοδο της μονάδας. Θα πρέπει να τονίσουμε πως, με τη λειτουργία των μονάδων με ίδια μέσα (προσωπικό, πόρους) ο Φο.Δ.Σ.Α ΒΟΡΕΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΑΣ ΑΕ ΟΤΑ, δεν εγκλωβίζεται σε συμβάσεις μακροχρόνιες με προκαθορισμένο κόστος διαχείρισης και ποσοτήτων. Το εργοστάσιο Μηχανικής Διαλογής και Κομποστοποίησης του Οργανικού Κλάσματος θα λειτουργήσει με την ευθύνη του φορέα και από τους Τεχνικούς και Μηχανικούς του φορέα, χωρίς την ανάγκη προσφυγής σε εξωτερικούς εργολάβους. Αυτό άλλωστε γίνεται και σήμερα με όλες τις εγκαταστάσεις: ΧΥΤΑ, Ηλιακή Ξήρανση, Πράσινα Σημεία, Αποκομιδή, Ανακυκλώσιμα. Οι υποδομές στην περιοχή της Χερσονήσου και η ύπαρξη των αναγκαίων χώρων που θα στεγάσουν τις υπηρεσίες του φορέα είναι σημαντικός παράγοντας που καταδεικνύει πως εδώ υφίσταται μια σημαντική οργάνωση, τεχνογνωσία, δυναμική και νοοτροπία, που το μόνο που δεν χρειάζεται αυτή τη στιγμή είναι η κατάργηση. Αντίθετα, χρήζει διατήρησης και τη μεταχείριση του Φο.Δ.Σ.Α ΒΟΡΕΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΑΣ ΑΕ ΟΤΑ, ως μοντέλο για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Εκτός και αν η εξυπηρετούμενοι σκοποί είναι διαφορετικοί και πέραν από τις καλές νοούμενες πρακτικές στη διαχείριση και κοστολόγηση και την εισαγωγή καινοτομίας στον χώρο. Κρίσιμος παράγοντας στην κοινωνική αποδοχή των δράσεων που περιγράφονται παραπάνω στην χωροθέτηση μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων που περιλαμβάνουν ΑΣΑ που προέρχονται από άλλους Δήμους της Κρήτης κατ’ εφαρμογή του ΠΕΣΔΑ Κρήτης, είναι η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στην διαβούλευση και στον ουσιαστικό έλεγχο των δράσεων και των περιβαλλοντικών συνεπειών από τις δράσεις αυτές. Ο αποκλεισμός των τοπικών κοινωνιών μέσω της κατάργησης του Φο.Δ.Σ.Α Βόρειας Πεδιάδας και η ένταξη σε σχήματα φορέων διαχείρισης ή ΔΙΣΑ, όπως τους ονομάζει το νομοσχέδιο, θα προκαλέσουν κοινωνικές αναταραχές με αποτέλεσμα να απολεσθεί η κοινωνική αποδοχή των μονάδων που έχουν σχεδιασθεί, ωριμάσει και βρίσκονται σε φάση δημοπράτησης και που είναι απαραίτητες για την επίτευξη των στόχων του ΠΕΣΔΑ Κρήτης και του ΕΣΔΑ της χώρας. Το προσωπικό του φορέα οδηγείται σε απόλυση λόγων των μνημονιακών νόμων. Η κατάργηση φορέων οδηγεί και στην κατάργηση των οργανικών θέσεων και συνεπώς στην απόλυση του προσωπικού Αορίστου Χρόνου. Η μεταφορά δε του προσωπικού στους νέους ΔΙΣΑ ισοδυναμεί με νέες προσλήψεις. Το πνεύμα του νόμου δεν μπορεί με κανένα τρόπο να εξυπηρετηθεί με την κατάργηση φορέων όπως ο Φο.Δ.Σ.Α ΒΟΡΕΙΑΣ ΠΕΔΙΑΔΑΣ ΑΕ ΟΤΑ και ίδρυση νέων, επειδή η διαδικασία αυτή θα εγκλωβίσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε εσωστρέφεια με τις ατέρμονες διαβουλεύσεις για τη χωροταξική αρμοδιότητα των φορέων, ενώ αυτές υπάρχουν. Θα πάει πίσω όλα τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, προάγοντας μόνο τις συζητήσεις για τους φορείς και χάνοντας την ουσία που είναι η διαχείριση και η εφαρμογή των τοπικών σχεδίων του Περιφερειακού ΠΕΣΔΑ και τελικά του ΕΣΔΑ. Η κατάργηση των Φορέων επιβάλλονται απο την στιγμή που το Υπουργείο Οικονομίας δημοσίευσε την πρόσκληση ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων για έργα διαχείρισης απορριμμάτων. Η εφαρμογή του νόμου θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις της υλοποίησης των έργων και υπονόμευση των Περιφερειακών και του Εθνικού σχεδιασμού διαχείρισης απορριμμάτων. Μετά τα παραπάνω και χωρίς να αναλύσουμε διεξοδικά άρθρο προς άρθρο τα προβλήματα, πολιτικά και νομικά που θα προκύψουν, καλούμε το Υπουργείο να αποσύρει το νομοσχέδιο και να λάβει υπόψη του τις προτάσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού με τις αποφάσεις της ΠΕΔ Κρήτης και της ΚΕΔΕ καθώς και του Δικτύου των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, καθώς είναι και οι καθ’ ύλην αρμόδιοι στη διαχείριση των απορριμμάτων και τελικά εκείνοι που μπορούν να επιλύσουν τα χρόνια προβλήματα. Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κάλεσε τα μέλη του Δ.Σ. να αποφασίσουν σχετικά. Το Δ.Σ. ύστερα από διαλογική συζήτηση, κάνει αποδεκτή την εισήγηση του Προέδρου, όπως ακριβώς προαναφέρθηκε και ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ: Αποδεχόμαστε την παραπάνω Εισήγηση του Προέδρου Δ.Σ. και διεκδικούμε την αυτοτέλεια του φορέα μας, σύμφωνα με την Απόφαση της Π.Ε.Δ. Κρήτης και ζητούμε την απόσυρση του Νομοσχεδίου. • Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό: 50/2016. Ο Πρόεδρος Δ.Σ. Ο Αντιπρόεδρος Δ.Σ. Φραγκιαδάκης Βαρδής Μανουράς Αριστείδης ΤΑ ΠΑΡΟΝΤΑ ΜΕΛΗ Αργυράκης Νικόλαος Σέγκος Ιωάννης Χρηστάκης Ιωάννης Παπαδογιαννάκης Αντώνιος Τσαγκαράκης Εμμανουήλ Μπιτζαράκης Αντώνιος Ακριβές Απόσπασμα Ο Πρόεδρος Δ.Σ. Φραγκιαδάκης Βαρδής