• Σχόλιο του χρήστη 'Οδυσσέας Χιλιτίδης' | 4 Ιουλίου 2016, 05:28

    Αφού το ελληνικό κράτος θέλει να εναρμονιστεί με το υπ’ αριθμ. 1826 ψήφισμά της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης με το οποίο κάλεσε όλα τα κράτη-μέλη του Οργανισμού να διερευνήσουν τις δυνατότητες που υπάρχουν για την χορήγηση του δικαιώματος ψήφου, μειώνοντας την εκλογική ηλικία στα 16 έτη η προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 1 θα έπρεπε να οριστεί στα 16 χρόνια και όχι στα 17 οπως προτείνεται από το παρόν σχέδιο νόμου. Αφού κρίνεται επιτακτική η ανάληψη πρωτοβουλιών που θα αποκαταστήσουν την αντιπροσωπευτικότητα του κοινοβουλίου και την εμπιστοσύνη των πολιτών σε αυτό, με κορυφαία επιλογή στην κατεύθυνση αυτή την καθιέρωση του εκλογικού συστήματος της απλής αναλογικής, για το σύνολο των εδρών του κοινοβουλίου, χωρίς διακριτική μεταχείριση των μεγαλύτερων και δυνάμει κυβερνητικών κομμάτων έναντι των μικρότερων γιατί διατηρείται το όριο εισόδου στο 3%; Στις εκλογές του Μαΐου του 2012 το ποσοστό των κομμάτων που δεν πέρασαν το όριο αυτό συνολικα ήταν 19,02% την ώρα που το τότε πρώτο κόμμα με μικρότερο ποσοστό λάμβανε 108 έδρες (μαζί με το τότε μπόνους εδρών του πρώτου κόμματος). Γιατί η πρόταση του συγκεκριμένου νόμου εθελοτυφλεί στην εξώφθαλμη καταπάτηση της αντιπροσωπευτικότητας του κοινοβουλίου και χωρίζει τους πολίτες σε δύο κατηγορίες, σε αυτούς που η ψήφος του μετράει ακέραια (και ίσως + κάτι παραπάνω) και σε αυτούς που η ψήφος τους καταλήγει στον καιάδα γιατί το κόμμα που ψήφησαν δεν ξεπέρασε το όριο εισόδου; Δεν βλέπουμε ότι αυτή η ρύθμιση δεν επιτρέπει τη δημιουργία νέων κομματικών σχηματισμών που πιθανά να αναμόρφωναν το πολιτικό σύστημα και θα αναδείκνυαν νέα πολιτικά πρόσωπα; Στη χώρα μας μετά τη θέσπιση του ορίου εισόδου (το οποίο ειρήσθω εν παρόδω επιβλήθηκε για να μην μπορούν να εκλέγουν οι έλληνες μουσουλμάνοι αυτόνομους κομματικούς σχηματισμούς και αυτό δεν ντρέπονται να το πουν δημόσια πολιτικοί αρχηγοί κομμάτων της σημερινής βουλής οι οποίοι κατά τα λοιπά ενδιαφέρονται για την απλή και άδολη αναλογική) δεν έχει προκύψει στην ελληνική βουλή κανένα νέο κόμμα πέρα από αυτά που δημιουργήθηκαν από διασπάσεις κομμάτων ή αποχωρήσεις στελεχών κομμάτων με εξαίρεση βέβαια τη Χρυσή Αυγή. Με την ύπαρξη του ορίου εισόδου δεν διευκολίνεται η ανανέωση του πολιτικού συστήματος και του πολιτικού προσωπικού στη χώρα μας. Τα δε επιχειρήματα περί σταθερών κυβερνήσεων και δυσκολίας σχηματισμού κυβερνήσεων υπάρχουν έτσι κι αλλιώς. Ίσα ίσα με την είσοδο πολλών μικρών κομμάτων θα είναι περισσότερες οι δυνατότητες σχηματισμού κυβέρνησης αλλά και οι δυνατότητες υπερψήφισης νομοσχεδίων στα οποία δεν συμφωνούν όλοι οι εταίροι μιας κυβέρνησης, αλλά θα υπάρχει δυνατότητα υπερψήφισης και από κόμματα της αντιπολίτευσης, άρα θα δίνεται περισσότερη σημασία στην δημοκρατική διαβούλευση και στην συναίνεση των αποφάσεων οι οποίες μέχρι πρόσφατα λαμβανόταν μόνο από το πλειοψηφόν κόμμα και άλλαζαν όταν άλλαζε μια κυβέρνηση. Γιατί το ελληνικό κράτος δεν παρέχει το δικαίωμα ψήφου και αντιπροσώπευσης στους Έλληνες του εξωτερικού και στο παρόν νομοσχέδιο δεν προβλέπεται καμία ρύθμιση; Πώς οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ έχουν ξεπεράσει τεχνικά προβλήματα (λχ. συμμετοχή με επιστολική ψήφο) και η δική μας δεν μπορεί να το καταφέρει στερώντας το δικαίωμα της ψήφου από χιλιάδες συμπολίτες μας που βρίσκονται για μικρό ή μεγαλύτερο διάστημα στο εξωτερικό (και δεν εννοώ τους ομογενείς ή αυτούς που μένουν μόνιμα στο εξωτερικό)