• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΣΤΑΣ ΜΙΧ' | 10 Ιουλίου 2016, 08:49

    Στον νόμο για την επιλογή προϊσταμένων έχω δύο επισημάνσεις και αναφορά σε γενικές κατευθύνσεις που ισχύουν για τον Καθορισμό θέσεων προϊσταμένων, που εφαρμόζονται με ασαφείς μεθόδους και διαδικασίες. Α) Γιατί αυτή η διαφοροποίηση του νομοσχεδίου, με τον νόμο τελικά όσο αναφορά τη μοριοδότηση του βασικού τίτλου σπουδών μόνο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με 100 μόρια συν 30. Αναφορά στα επίμαχα σημεία νομοσχεδίου-νόμου. ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Άρθρο 29 – Προϊστάμενοι οργανικών μονάδων – Διαδικασία και κριτήρια επιλογής προϊσταμένων. Η επιλογή των Προϊσταμένων Τμήματος, ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας καθώς και αυτοτελών γραφείων γίνεται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο του άρθρου 159, βάσει κριτηρίων που αξιολογούνται ως ακολούθως: α. Τα Τυπικά – Εκπαιδευτικά προσόντα μοριοδοτούνται ως εξής: – Ο βασικός τίτλος σπουδών του υποψηφίου με 100 μόρια. – Ο δεύτερος τίτλος σπουδών, εφόσον είναι της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας με το βασικό τίτλο σπουδών με 30 μόρια, ΝΟΜΟΣ 4369/2016 (Α΄33) Άρθρο 29. 5. Το άρθρο 88 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007, αντικαθίσταται ως εξής: ……………………………………………………………………………………………………………… 3. Τα ως άνω κριτήρια αξιολογούνται ως ακολούθως: α) Τα τυπικά εκπαιδευτικά προσόντα μοριοδοτούνται ως εξής: αα) Ο βασικός τίτλος σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης του υποψηφίου με 100 μόρια. ββ) Ο δεύτερος τίτλος σπουδών, εφόσον είναι της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας με το βασικό τίτλο σπουδών με 30 μόρια. Β) Συγκεκριμένα στους δήμους για την κρίση Προϊσταμένων, στις οργανικές διατάξεις (Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας) του οικείου Δήμου ορίζονται οι κλάδοι ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων. Αν οι οικείες οργανικές διατάξεις προβλέπουν διαζευκτικά τη δυνατότητα επιλογής προϊσταμένων τμημάτων από διαφορετικές κατηγορίες προσωπικού, τότε δεν ισχύει το προβάδισμα μεταξύ των κατηγοριών αυτών (άρθρο 99 ν. 3584/2007). Όταν, όμως, από τις οικείες οργανικές διατάξεις προβλέπεται ότι «εν ελλείψει» υπαλλήλων προβαδίζουσας κατηγορίας, η δυνατότητα επιλογής προϊσταμένων κατηγορίας που έπεται στο προβάδισμα, τότε ισχύει το προβάδισμα των κατηγοριών (προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ, και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ και, τέλος, οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΥΕ. Αν θα συνεχίσουν να ισχύουν τα παραπάνω τότε σε συνδυασμό με τη μοριοδότηση του βασικού τίτλου σπουδών, μοριοδότηση ανάθεσης προϊσταμένων χωρίς υπηρεσιακό συμβούλιο, πάλι θα επιλεγούν οι ίδιοι στις κρίσεις. Γενικές κατευθύνσεις για τον Καθορισμό θέσεων προϊσταμένων που εφαρμόζονται με ασαφείς μεθόδους και διαδικασίες. Στον ΟΕΥ θα πρέπει να προβλέπονται οι κλάδοι των κατηγοριών ΠΕ, TE και ΔΕ, των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων των κατά περίπτωση οργανικών μονάδων ανάλογα με την ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο των συγκεκριμένων οργανικών μονάδων. Ως γενική κατεύθυνση για τον καθορισμό των κλάδων προϊσταμένων, προτείνεται η επιλογή να γίνεται από κατηγορίες και κλάδους που έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή συνάφεια με το αντικείμενο της κάθε υπηρεσίας. Αρχικά η διοίκηση του Δήμου με βάση τις λειτουργίες της κάθε οργανικής μονάδας θα καθορίσει την κατηγορία (ή τις κατηγορίες) από την οποία (ή τις οποίες) θα προέρχεται ο προϊστάμενος, με βάση τη γνωστική υποδομή που απαιτεί η λειτουργία, (η άσκηση των αρμοδιοτήτων και γενικότερα η διαχείριση των θεμάτων) της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας. Περαιτέρω, αφού η διοίκηση καθορίσει την κατηγορία (ή τις κατηγορίες) (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) το επόμενο βήμα είναι να προσδιορίσει τον κλάδο (ή τους κλάδους) συγκεκριμένης κατηγορίας (ή κατηγοριών) από τους οποίους θα προέρχεται ο προϊστάμενος της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας με κριτήριο την ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο της οργανικής μονάδας. Από τα προηγούμενα προκύπτει ότι για τη συμπλήρωση του πίνακα με τους κλάδους προϊσταμένων η διοίκηση του Δήμου θα πρέπει να γνωρίζει τις δυνατότητες του υφιστάμενου προσωπικού για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων (πχ βαθμός, χρόνος υπηρεσίας στο βαθμό, προηγούμενη άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου). Παράλληλα το νέο οργανόγραμμα των δημοτικών υπηρεσιών θα πρέπει να είναι αναπτυγμένο σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι περισσότερες θέσεις προϊσταμένων από το υφιστάμενο προσωπικό και επομένως να μπορεί να λειτουργεί η υπηρεσιακή ιεραρχία. Δεδομένου ότι εναπόκειται στον κάθε φορέα να προσδιορίζει, με τον Οργανισμό του, τους κλάδους από τους οποίους θα προέρχονται οι προϊστάμενοι των Οργανικών Μονάδων, θα πρέπει βασικά κριτήρια, για τον προσδιορισμό των κλάδων των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων ευθύνης, να αποτελούν αφενός μεν η ειδικότητα του κλάδου, αφετέρου δε το αντικείμενο των συγκεκριμένων Οργανικών Μονάδων. Περαιτέρω, στο πλαίσιο αξιοποίησης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού και τήρησης των αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας, σκόπιμο είναι κατά τη σύνταξη ή τροποποίηση των Ο.Ε.Υ. να λαμβάνεται μέριμνα, ώστε να μη στερούνται της δυνατότητας επιλογής τους ως προϊστάμενοι υπάλληλοι των οποίων ο κλάδος/ειδικότητα είναι συναφής με το αντικείμενο της συγκεκριμένης μονάδας.