• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Μ.' | 12 Ιουλίου 2016, 16:10

    Το συγκεκριμένο άρθρο κρίνεται αναγκαίο, αλλά θα πρέπει να διευκρινιστούν και κάποια ζητήματα, είτε στο παρόν ν/σ, είτε σε άλλο σχετικό. Σαφώς και να γίνεται η διακίνηση εγγράφων ηλεκτρονικά, όμως θα πρέπει ο νομοθέτεις να λάβει υπόψη ότι το χαρτί δεν μπορεί να αντικατασταθεί πλήρως δεδομένου, ότι στις υπηρεσίες τηρούνται στα αρχεία τους και αντίγραφα εγγράφων σε φυσική μορφή. κατά συνέπεια αν θέλουμε πλήρη ηλεκτρονική διακυβέρνηση θα πρέπει να ετοιμαστεί η διοίκηση να μεταβεί σε λύσεις cloud storage είτε δημιουργώντας δικές της υποδομές, ψηφιοποιώντας πλήρως την όλη διαδικασία, είτε σε σύναψη σχετικών συμβάσεων με εταιρείες, αφού πρώτα διασφαλιστούν θέματα ασφάλειας. Τουλάχιστον έτσι θα περιοριστεί η φυσική ύπαρξη εγγράφων μόνο σε κάποια εισερχόμενα. Όσον αφορά τη διακίνηση εγγράφων θεωρώ ότι θα πρέπει αυτή να λειτουργεί σε γενικές γραμμές με βάση το υφιστάμενο μοντέλο διακίνησης εγγράφων. Φυσικά και να υπάρχει email σε κάθε υπάλληλο, όχι όμως για να δέχεται απευθείας αιτήματα πολιτών, αφού κάτι τέτοιο θα παρέκαμπτε την επίσημη υπηρεσιακή διακίνησή τους και ταυτόχρονα θα άφηνε πολλά περιθώρια αδιαφανών συναλλαγών με τον πολίτη, αφού τα αιτήματα δεν θα εξετάζονταν ποτέ από τους αρμόδιους ιεραρχικά ανώτερους, αλλά μόνο από έναν υπάλληλο. Κατά την άποψή μου η χρήση του email θα πρέπει να χρησιμοποιείται για ταχύτερη διακίνηση υπηρεσιακής αλληλογραφίας (πχ ερωτημάτων σε συναρμόδιες υπηρεσίες), πριν απαντηθεί επίσημα το αίτημα ενός πολίτη, μέσω ενός επίσημου κεντρικού email της υπηρεσίας. Θα πρέπει να επιλυθούν θέματα επιδόσεων ηλεκτρονικών εγγράφων, τα οποία μπορεί να θέτουν συγκεκριμένες προθεσμίες καθώς και θέματα αξιοποίησης του ηλεκτρονικού εγγράφου σε δικαστικές υποθέσεις. Πάντως μπορεί η ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων με ή χωρίς ψηφιακή υπογραφή, σε φυσική μορφή, σε πρώτη φάση να υλοποιείται από τα γραφεία πρωτοκόλλου των υπηρεσιών, αφού ενισχυθούν με σχετικό εξοπλισμό (scanners).