• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗΣ' | 15 Ιουλίου 2016, 11:12

    Το έργο αυτό είναι πολύ σημαντικό και συγχαρητήρια στο Υπουργείο για την πρωτοβουλία. Δεν είναι σαφής ο τρόπος με τον οποίο θα χρησιμοποιηθεί η οντολογία αυτή. Αν η βασική πρόθεση του Υπουργείου είναι να αποτελέσει πρότυπο για τα έργα κωδικοποίησης της νομοθεσίας που ετοιμάζει το υπουργείο θα πρέπει να ληφθεί υπ όψη ως αρνητικό παράδειγμα ο τρόπος υλοποίησης έργων τα τελευταία 15 χρόνια αναφορικά με την υιοθέτηση ενός άλλου προτύπου που ήταν προαπαιτούμενο για όλα τα έργα, του Εθνικού Πλαισίου Διαλειτουργικότητας. Είναι σημαντικό να μην καταλήξει η σημαντική αυτή προσπάθεια στα ίδια αδιέξοδα. Έτσι με βάση το παραπάνω σκεπτικό καταθέτω στη διαβούλευση τις παρακάτω προτάσεις: α. Το πρότυπο αυτό να αποκτήσει θεσμική , επιχειρησιακή και τεχνική κατωχύρωση. β. Να γίνει υποχρεωτική η χρήση του στις προτάσεις νόμου που καταθέτει η εκτελεστική εξουσία και σε συνεργασία με την Βουλή να γίνει το αντίστοιχο και στον Κανονισμό της Βουλής γ. Να ορισθεί δομή που θα ελέγχει την συμμόρφωση με το πρότυπο τόσο για τα έργα κωδικοποίησης όσο και για την τρέχουσα νομοπαρασκευαστική διαδικασία δ. Να δημιουργηθεί πληροφοριακή πλατφόρμα που θα μπορεί να υποστηρίζει λειτουργικά το πρότυπο. Η πλατφόρμα αυτή να αποτελεί το μέσο κατάθεσης των προτάσεων νόμου των Υπουργείων στη Βουλή και παράλληλα να αποτελεί το τελικό στάδιο της έκδοσης του νόμου στο Εθνικό Τυπογραφείο. Σε μια πιο ριζοσπαστική προσέγγιση θα μπορούσε η απόδοση ΦΕΚ να επιτελείται μόνο μετά το πέρας της ανάρτησης του Νόμου στη σχετική πλατφόρμα κατ' αντιστοιχία με την Διαύγεια ε. Στην πλατφόρμα αυτή θα μπορούσε παράλληλα να γίνεται με την μορφή croudsourcing από ταυτοποιημένους χρήστες που θα πληρούν συγκεκριμένα προσόντα η μετατροπή των παλαιών νόμων σε μορφή που να ικανοποιεί το παραπάνω πρότυπο. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε να υπάρξει μια σταδιακή μετατροπή όλων των νόμων σε δομημένη πληροφορία με τα αντίστοιχα αποτελέσματα.