• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΕΤΑδραση' | 27 Οκτωβρίου 2016, 11:24

    Σχετικά με τον διορισμό επιτρόπου, είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι το άρθρο 24 της Οδηγίας 2013/33 ΕΕ αναφέρει τον όρο "εκπρόσωπος" (στο αγγλικό κείμενo χρησιμοποιείται ο όρος Representative) και όχι επίτροπος. Επομένως η οδηγία φαίνεται ότι αναφέρεται σε θεσμό που προσομοιάζει περισσότερο στα εξουσιοδοτημένα από τον Εισαγγελέα πρόσωπα και λιγότερο στο διορισμό επιτρόπου όπως προβλέπεται στον Αστικό Κώδικα (Α.Κ). Εν προκειμένω η χρήση του όρου "επίτροπος" δεν είναι ορθή, καθώς με βάση τις διατάξεις του Α.Κ., για τους ανηλίκους που στερούνται οικογενειακού περιβάλλοντος, ο Εισαγγελέας δύναται να καταθέσει αίτηση κατά την εκούσια διαδικασία, ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου, προκειμένου να οριστεί επίτροπος, πρόσωπο που ο Εισαγγελέας προτείνει. Ως εκ τούτου, προτείνεται η συνεργασία μεταξύ των κρατικών αρχών και οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών, όπως η ΜΕΤΑδραση, που διατηρούν ήδη μητρώο εκπαιδευμένων και καταρτισμένων προσώπων, τα οποία προβαίνουν στη λήψη εξουσιοδοτήσεων από τους κατά τόπους αρμόδιους Εισαγγελείς για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ανηλίκων. Είναι σημαντικό να καθοριστούν οι αρμοδιότητες του εκπροσώπου των ασυνόδευτων ανηλίκων και να προβλεφθεί η υποχρεωτική παρουσία του σε οποιαδήποτε στάδιο της διαδικασίας ασύλου (από την είσοδο του ανηλίκου στη χώρα). Επιπλέον, κρίνεται σκόπιμο να καθοριστεί το πλαίσιο αρμοδιοτήτων του εκπροσώπου σε σχέση με τα ιατρικά και εκπαιδευτικά ζητήματα.