• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ' | 27 Οκτωβρίου 2016, 17:22

    Η σχετική διάταξη του σχεδίου νόμου ως προς την κράτηση των αιτούντων διεθνή προστασία παραπέμπει στο άρθρο 46 ν. 4375/2016. Ωστόσο, το άρθρο 46 ν. 4375/2016, δεν ενσωματώνει στο ελληνικό δίκαιο το σύνολο των σχετικών διατάξεων της Αναθεωρημένης Οδηγίας περί Υποδοχής (άρθρα 8 έως 11). Έτσι σημαντικές εγγυήσεις που περιλαμβάνονται στην Οδηγία περί Υποδοχής, δεν ενσωματώνονται στο ελληνικό δίκαιο, όπως ενδεικτικά: -το δικαίωμα μελών της οικογένειας του κρατουμένου, νομικών σύμβουλων ή συνηγόρων και πρόσωπων που εκπροσωπούν συναφείς μη κυβερνητικές οργανώσεις να επικοινωνούν και να επισκέπτονται τον κρατούμενο αιτούντα σε συνθήκες που σέβονται τα δικαιώματα ιδιωτικού βίου (10 παρ. 4) ή -το ‘πρωταρχικό μέλημα’ των αρχών ως προς την προστασία της υγείας, συμπεριλαμβανομένης της ψυχικής υγείας των κρατουμένων, -το ‘πρωταρχικό μέλημα’ των αρχών ως προς τον σεβασμό του μείζονος συμφέροντος του ανήλικου. Συνεπώς, η προτεινόμενη διάταξη του σχεδίου νόμου πέραν του ότι στερεί σημαντικές εγγυήσεις από τους κρατούμενους αιτούντες άσυλο, συνιστά επιπλέον και πλημμελή ενσωμάτωση της Αναθεωρημένης Οδηγίας Υποδοχής. Επισημαίνεται, τέλος, ότι για ακόμη μια φορά οι ελληνικέ αρχές δεν καταργούν ρητά την δυνατότητα κράτησης παιδιών (συνοδευόμενων ή ασυνόδευτων), παρά το γεγονός, ότι όπως επανειλημμένα διαπιστώνουν διεθνής και εθνικοί φορείς «η κράτηση δεν μπορεί ποτέ να είναι προς το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού. Ακόμη και υπό το πρόσχημα της ‘προστατευτικής κράτησης’ είναι απολύτως μη αποδεκτό τα παιδία να κρατούνται διοικητικά ».